wilmablogghund

Alla inlägg den 31 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 31 oktober 2016 17:52

Matte fick meddelande i morse om att Sigrid är bortrest med sin matte idag. Alltså skulle jag

få klara mej utan sällskap. Synd om mej.

Men jag skulle åka till en ny skog. Fattar inte detta matte verkar ha ett outsinligt förråd av skogar.

Jag har ju hunnit vara i massor med nya och ändå trollar hon fram nya hela tiden. Fast jag gillar ju

detta med alla nya ställen.

När vi kom till dagens skog sa matte först några otryckbara ord. Det satt en lapp på vägbommen och 

hon trodde att det kanske var jakt.

 

Var inga jägare i skogen och till det där Vedtorget skulle vi inte idag och inte skulle matte köra bil där

heller så det var lugnt.

 

Jaha ska bli spännande med den här nya skogen. Med tur hittar jag en massa trevliga saker.

 

Detta var förstås inte så trevligt, is på vattenpölarna,

 

Mycket spännade dofter fanns det överallt så jag hade fullt upp. Matte hittade minsann en fullkomligt

onödig sysselsättning hon också. Skulle ändras nån inställning på kameran.

 

Gissa vad detta är för svart klump på vägen.

 

Den svarta klumpen var jag och en extremt misslyckad bild. Matte hittade en inställning som heter

speglingar och då blir bilderna så här. Jag och min siamesiska tvilling.

 

Kommer du nångång? Jag råkar veta att det är väldigt bra att gå till vänster här. Sånt som jag egentligen

inte borde veta eftersom jag aldrig varit här, men jag följer Sigges gamla vägar.

 

Jag och min tvilling i Murkelsjön.

 

Fast egentligen såg det ut så här med normal inställning på kameran. Murkelsjön är en bra sjö med gott

vatten. Lite kallt just nu men jag plaskade runt ett tag i kanten i alla fall.

 

Det här borde jag inte heller veta. Men jag visste att jag skulle att den här stigen.

 

Kom ut på en liten udde och provade en annan del av sjön. Var precis lika bra här.

 

Ser nästan ut som om det brinner på den lilla lilla ön men det är höstfärgerna.

 

Jag har faktiskt varit vid Murkelsjön. När jag bara bott här några dagar så var jag med matte och ett par

av mina bästa människovänner på andra sidan sjön. Satt på berget och spanade efter Bäver som vägrade

visa sej då.

 

Som sagt ingen kompis då får jag roa mej på egen tass. Lekte mycket med en pinne en stund. Några

människor hade ställt ett par stolar vid sjön, antar att de sitter där och tittar på sjön eller spanar Bäver.

 

Fortsatte efter vägen för matte hade en plan att vi skulle gå till andra bra ställen.

 

Skulle vi inte alls. Syns knappt på bilden men längre fram så håller de på med en massa timmer. Alltså

skulle vi inte alls åt det hållet.

Vände för det finns andra ställen enligt matte som alltid hittar i alla skogar.

 

Detta blev faktiskt himla fint med trädtopparna som speglar sej. 

 

Så gick det att få vägen att bli två och nästan hjärtformad också. Är tur att människor kan roa sej.

 

Jag och min tvilling funderade på vad vi skulle hitta på nu.

 

In här borde faktiskt bli bra. Återigen borde jag inte veta men visste i alla fall.

 

Titta en massa vatten! Dessutom sånt där fint lerigt, mycket trevligt.

 

Riktigt vacker skog också. Matte tittade efter några svampar som självklart inte fanns.

 

Jag röjde runt med en pinne och hade jätteskoj.

 

Väldigt bra detta med min tvilling. Jag kunde ha dragkamp med mej själv.

Lämnde den fina skogen och skulle gå tillbaka till bilen.

  

Men jag vill faktiskt gå den här vägen. Inte idag sa matte, den kan vi gå en annan dag, om man går ganska

långt så finns det trevliga saker efter den. Får väl vänta då och jag hade som vanligt varit ganska många

timmar i skogen.

Åkte hem och umgicks med katterna i stället.

På eftermiddagsrundan så såg jag till att få godis på Pryl 7an och umgicks en del.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards