wilmablogghund

Alla inlägg den 13 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 13 oktober 2016 17:48

Blev inte riktigt som planerat idag.

 

Ni ser här är jag ute på ödsliga tomma Heden alldeles ensammen. Ingen Sigrid idag inte. Matte fick sms

i morse om att hennes matte är hemma så nu får jag klara mej utan sällskap tills på måndag.

  

Fast matte hade en plan, vi skulle jobba lite. Alldels framför mej där svänger min Sörmlandsledsetapp

in i skogen.

 

Här nere ska det vara massor med vatten. både en liten damm och en bäck. Men nu finns det ingenting

inte minsta lilla droppe.

 

Kollade av om det hänt nåt, hade det inte. Var bara stilla och alldeles övergivet. Inga hundar och inga

människor. Här går det att vara för här finns inga jaktpass.

 

Gissa vad jag tittar på? Innan jag flyttade hit så såg matte Ekorre ibland. nu har hon lärt sej att det

kryllar av såna.

 

Den syns faktiskt om man tittar noga på bilden.

 

Ja ja ja jag kommer. Matte tröttnade tydligen på att vänta på mej som försökte vänta ut Ekorre.

 

Den här skulle få jobba idag igen. Friserades en del grangrenar som växt för mycket ut över stigen.

 

Så här ska det inte se ut, alldeles för mycket sly. Matte klippte och klippte.

 

Ser ni skillnaden? Jag provgick och inga problem för hundar att ta sej fram nu.

 

Trevligt, det växte godis i ett träd också. Verkar som om det finns ganska mycket träd med godistillväxt.

Gäller bara att leta så hittar man dom.

 

Vadå nästan mitten av oktober? Ännu finns det fina hallon i skogen.

 

Hittade faktiskt en svamp en sån där Ostronmussling, men den höll en utsvulten snigel på att käka upp.

Fanns ett par yttepytte valpar också, undrar om de hinner bli vuxna?

 

Gick tillbaka och hamnade på spårvägen. Lika övergivet här inga ute.

 

Hej katten! Nä just det du är ju ingen riktig katt, jag som tänkt umgås.

 

Men hej Inez vill du umgås med mej en stund? Det ville Inez.

 

Valpar är skoj att busa med.

 

Nä du försök inte nu är den här bollen i min mun och du hinner inte ifatt mej. Fick springa väldigt snabbt

för Inez är nästan lika snabb som Sigrid.

 

Nä du försök inte, den här bollen är större och jag är mycket större än vad du är alltså är den min.

Hagalna valpar!

 

Fick springa snabbt för att behålla mitt byte. Inez kan ha den när hon är ensam nu var den min. Fast vi hade

alldeles väldigt roligt.

 

Gick in och blev bjuden på korv. Precis vad jag behövde. Sen efter att människorna fikat så busade vi en

stund till.

Gick hem för matte skulle göra tråk.

Jag tränade mer på örontvätt, Balder uppskattar verkligen detta att jag numer kan sköta hans öron. Han är

tydligen van att bli omhändertagen av andra.

För er som inte läst Sigges blogg så har Balder en tråkig historia.

 

Så här såg det ut en augustidag för fyra år sedan. Balder hade hittats dumpad och övergiven som en

liten, liten kattvalp. Som av en händelse träffade matte upphittaren och Balder hamnade här. På bilden

så frågar han Askur om han kan bli mamma åt honom. Stora kasterade Askur skötte uppdraget som mamma

med den äran. Men så dog Askur alldeles för ung och mycket oväntat. Då tog Sigge över vården av Balder.

Sen Sigge vandrade över regnbågsbron har Balder fått sköta sina öron själv och saknat hundlig omvårdnad.

Men nu är det mitt jobb, matte ska försöka ta bättre bilder på oss vilken dag som helst.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards