wilmablogghund

Alla inlägg under november 2020

Av Wilma Border collie - 30 november 2020 17:56

Mycket bra måndag.

Fick åka och hämta Basse i morse, blev alltså en massa trevligt morgonbus precis som det ska vara.

Hem för att käka frukost och vila lite.

Sen hade vi sån tur att Jenna skulle med. Alltså när vi är Flocken då är livet som allra bäst.

 

Nu så, nu ska vi röja loss så där som bara vi kan. Här är det perfekt lekplats för oss.

 

Efter att ha rusat runt en massa så hade vi en diskussion om vad vi skulle hitta på. Måste vara överens om vad vi ska göra.

 

Vänta ni, om jag ligger så här så tror de andra två att jag inte planerar nånting. Världens oskydligaste Border collie.

 

Blev en del kasta Basse i backen och sen snörullade vi honom. Jätteskoj lek och det tycker faktiskt Basse också, Alltså leker vi den ganska mycket.


  Basse och Jenna försöker inte ha ihjäl varandra, de har bara en massa skoj.


 

Efter att ha lekt och röjt en massa mer plus lyssnat på mattes märkliga ord om att ta bilder med mobilen,( nytt batteri till kameran är på väg) så hittade vi godis. En massa harpluttar, såna är godis och vi behövde en massa mer energi.

 

Vidare in i skogen. Vi kollade en massa viktiga hundsaker och matte letade efter Håris. Brukar visst vara lätt att hitta sån här.

 

Så här ser sån ut, gammal bild sen förra året. Nu fanns det inte nån alls.

 

Jag studerade sjön. Alldeles stilla var den och matte pratade om att även novembersjöar är vackra.

 

Nu håller isen på och vaknar på den. Då borde de andra två inse att det är slut på badsäsongen. Vore bra om det kunde bli tjock is i vinter för det är himla skoj att kunna isrejsa när man är en flock. I vintras var det ingen is så Basse har aldrig fått prova.

 

Medan jag studerade sjön så pågick det en Pinnkamp. Eller en jag såg att det var flera och alla blev oavgjorde eftersom pinnarna inte höll. Borde gå att reklamera pinnar med usel kvalitet.

 

Strunt i usla pinnar vi röjer lite mer. Bäst att passa på för vi vet aldrig när vi får chansen igen.

 

Provade nåt nytt. Blöt näver är faktiskt gott och mättande, hemma är som alla vet tillgången på käk urusel så det gäller att äta när jag har chansen.

 

Jenna och Basse provade när jag var klar och höll med, fuktig näver är gott och mättande.

 

Tillbaka ute på stora ängen, vi vet att det drar i hop sej till slut på det roliga så nu gäller det att passa på.

 

Detta kallas enligt matte för hundröra. Vi kallar det för Flocken som har väldigt skoj vi. Så här ska vi alltid ha det, en massa spring, brottning och annat trevligt.

 

Insåg att det var sista chansen så vi körde ett ordentligt flockspring också. Mycket riktigt så hamnade vi i fångenskap sen, nåt om dags att åka hem igen. Vi hade röjt länge.

Var ganska skönt att komma hem. Både jag och Basse sov gott ett tag.

Sen var det dags för eftermiddagsrunda. Hade tur så Jenna skulle med, alltid trevligare att vara samlad Flock. Som vanligt dött och övergivet ute men vi hittade spår efter en del hundar vi känner.

I morgon är det bara jag och Basse, men nåt ska vi nog kunna fördriva tiden med.


Av Wilma Border collie - 29 november 2020 18:04

Änu en bra dag i mitt hundliv.

Hade sån tur att jag träffade Rocky på min ensamma morgonrunda. Trevligt för det var ett tag sen sist och vi hade en del att prata om.

Sen fick jag vänta de vanliga veckorna innan det var dags.

 

Hm, ingen Basse idag heller? Ska jag vara orolig eller? Är van vid att han kommer och ber om lift eller sitter och väntar.

För övrigt så blir det bara mobilbilder ett par dagar. Batteriet till kameran har dött och vägrar ladda. Nytt är beställt så det borde bli ordning om ett par dagar.

 

Så Basse har kommit till rätta igen. Nu ska vi leka i väntan på fler hundar.

 

Så där ja, Mikko och Alice har kommit. Bra att vi blir fler för desto fler desto roligare blir det.

 

Så kom han den lilla valpen som matte självklart glömt namnet på. Han var med första gången förra helgen.

 

Lite läskigt var det en stund så då sökte han skydd hos Alicehusse. Men det var bara tillfälligt för sen så var han med och lekte.

 

Vi blev ett helt gäng hundar så det belv massor med lek och mingel. Mycket trevligt eftersom vi alltid har massor att göra.

 

Som här Basse och Gungun försöker förklara att de svälter och behöver nåt att äta alldeles akut.

Tror de lyckades.

 

Dvärgschnauzer Charlie kom och det var ett tag sen. Han hade mycket att göra med att hinna umgås med oss alla.

 

Hoppsan vad händer? Behöver jag vara polis och rädda Charlie? Ingen fara det var som vanligt bara lek, alltså precis om det alltid är på våra träffar. Bara en massa skoj även om det kan se brutalt ut ibland.

 

Hur var det nu? Visst hade Tillyhusse handen i fickan? Han brukar ha gott godis så vi kollade framgångsrikt. Fick den välbehövliga energin.

 

Fast Gungun fortsatte till matte och påstod att det inte alls fanns nåt hos Tillyhusse. Såg att hon fick en extra bit vi ska inte behöva svälta eller gå runt och tigga om vi hundar får bestämma.

 

Charlie han hade ingen som helst lust att följa med sin husse hem. Så klart det hade varit roligare att vara kvar och leka med oss.

 

Helt plötsligt hade det regnat godis. Sånt är trevligt, men illavarslande också när det är hundträff. Mycket riktigt så skulle alla vidare till sina olika hemma.

 

Hade ett samtal med Basse efter att vi röjt loss en massa på tu man tass. Viktiga saker som skulle avhandlas, men det slutade med att Basse skulle gå in i sitt hus och jag åka hem.

Åkte hem, käkade lunch och sov.

Trist eftermiddagsrunda som vanligt.

 

Men det är tur att jag har mina katter. Jag och Kleptoman Leya har haft en massa umgänge och viktiga samtal.

I morgon då blir det bra för vi är Flocken. Då ska vi minsann röja så där som bara vi kan.


Av Wilma Border collie - 28 november 2020 18:06

Bra dag eftersom det är lördag.

När jag skulle ut för min ensamma morgonrunda så hade det snöat. Var alldels vitt överallt.

Sen vidtog den vanliga väntan i flera månader innan matte behagade anse att det var dags. När jag satt i min bil så fick jag vänta ännu mer eftersom snö och is skulle bort. Omständiga människor!!

 

Hm var är Basse? Ingen liftare efter vägen och inte satt han och väntade heller.

 

Ingen Basse nånstans men nu kommer Labrador Alice så jag får sällskap.

 

Ordningen återställd för samtidigt som Alice kom så kom Basse springade från Ossys gamla dagis. Bra för vi har inte setts sen i går och det var väldigt länge sen det.


 

Jag, Alice och Basse hade en viktig diskussion om vad vi skulle hitta på i väntan på att det skulle komma fler kompisar.

 

Bestämde oss för att leta reda på bollen och träna mer fotboll. Vi ska ju bli värsta bästa stjärnlaget.

 

Ungefär då kom Mikko och nej han biter inte huvudet av Alice även om det ser så ut. Bara början på nån brottning.

 

Träning pågår Sigge har kommit och nu ska vi köra en match. Den här bollen är superbra för den håller för hur mycket omild behandling som helst.

 

Trevligt ännu fler hundar. Vicki som vi inte träffat på ett tag och Dvärgschanuzer Mezzo. Mycket trevligt mingel blev det fast vi inte var så många hundar. 

 

Hörru Mikko jag behöver ha bollen. Vill du vara vänlig och släppa den? Det hade inte Mikko några som helst planer på

 

Jag är smart så självklart så lyckades jag få Mikko att släppa den. Basse trodde, men det kunde han glömma.

 

Fast jag lånade ut den till Sigge. Tänkte att han skulle ge den till sin husse.

 

Perfekt! Siggehusse kan minsann sparka i väg den långt så vi får springa ordentligt.

 

Men oj!! Siggehusse har tappat ett av sina ben!! Hur ska han nu kunna sparka den åt oss? Ingen fara han fick ett nytt på en gång så vi kunde fortsätta ha en massa skoj och träna.

 

Jag har vunnit den efter viss kamp och en massa flockspring. Tänker inte överge mitt byte.

 

Fast sen hade vi skoj ett tag till. Sen blev det som vanligt människorna påstod att det var dags att sluta. Vi hade faktiskt alldeles nyss börjat ha skoj, men det var bara att säja hej då till alla och åka hem igen.

Var hemma en stund sen skulle jag ut och åka.

Hamnade här vid den där jätteaffärens jättelager. Innanför den stora porten har jag varit flera gånger.

 

Bäst att kolla ordentligt men det ser ut att gå bra.

 

Rottis Helga har en mycket snäll husse så han såg till att min bil fick sina vinterskor. Behövs nu om det är kallt och halt. Jag och resten av Flocken måste kunna åka till alla våra viktiga ställen även när det är vinter.

Åkte hem, slappade en stund.

Gick på eftermiddagsrunda och träffade faktiskt en människa jag känner. Trevligt med umgänge ett tag.

Nu ska jag ladda inför i morgon och hoppas på att det kommer många trevliga kompisar.  

Av Wilma Border collie - 27 november 2020 18:04

Tråkrunda i morse, alltså ensam skulle inte hämta Basse.

Gick hem och var inställd på ytterligare en ensam tråkdag fast matte påstod att det skulle bli bra. Trodde inte på den opålitliga människan.

 

Ska på längre runda och jag bestämde att jag tänkte minsann hämta Jenna. Märkligt nog så följde matte med och öppnade låsta dörrar åt mej.

 

Underbart!! Jag fick hämta Jenna!! Människorna hade tydligen lyckats bestämma vettiga saker för en gångs skull.

 

Träffade den där hunden (Som den dementa matte glömt namnet på) som jag träffade förra veckan. Först tyckte han att Jenna var lite läskig men sen blev de kompisar.

Vi skulle gå vidare och hitta på nåt, var kallt och halt och min bil har fortfarande sommarskor så ingen skjuts idag.

 

Lekte en del vid skidbacken,sen hade jag och Jenna ett viktigt samtal och fattade beslut.

 

Nu drar vi du kan komma sen. Vi hade nämligen väldigt bråttom och det var bäst att hålla oss en bit bort så våra planer inte skulle förstöras.

 

Här hittade hon oss. Vi är Flocken för vi drog till Basse och han var ute och längtade efter oss. Nu ska vi ha massor med skoj.

 

Vi har inte varit Flocken på många evigheter så vi hade mycket att prata om och så skulle vi bestämma vad vi skulle göra också.

 

Vi bestämde att vi skulle leka hemma hos Basse. Vi har inte lekt på många månader så nu gäller det att ta igen allt vi missat.

 

Hoppsan! Hur gick det Jenna? Jag såg minsann hur Basse slängde dej i backen.

 

Ingen fara för Jenna gav igen och slängde Basse i backen.

 

Jenna försökte skrämma honom helt utan framgång för han låg bara och gapskrattade åt henne. Hörde nåt om att detta var en väldigt skoj lek.

 

Jag hittade fotbollen så vi tränade en del på att spela sån också. Vi kommer att bli oslagbara tillslut.

 

Men titta! Ännu bättre Ricki kom förbi, han ville leka med oss.

 

Lekte en stund med honom innan han skulle vidare. Alltid trevligt med fler kompisar.

 

Basse hittade apportbocken och den skulle minsann Jenna ha. Blev mycket jakt.

 

Hon är smart för hon överlistade Basse och lyckades vinna den.

 

Vattnet i vattenskålarna hade frusit, men matte hittade en kvarglömd flaska med ickefruset vatten så vi kunde dricka. Behövdes efter all lek och annat skoj vi grejat med.

 

Flockspring är viktigt, väldigt viktigt och fruktansvärt skoj. Mer sånt till alla hundar.

 

Så kom Bassehusse och sa nåt magiskt så vi drog in till honom. Perfekt för vi serverades korv. Precis vad vi behövde. Men så skulle Basse åka iväg med sin husse.

 

Jag och Jenna kollade en del viktiga hundsaker. Typ vilka snygga hanar som passerat och annat som vi tikar behöver hålla reda på.

 

Skulle gå genom Tråkskogen tillbaka. Där blev vi fångar för det var en massa människor ute i den skogen och alla vill visst inte träffa två sällskapssjuka hundar.


 

Vi hade sån tur att vi träffade Dalmatiner Tilly och fick vara på fria tassar. Mycket trevligt för vi hade mycket att prata om.

 

Innan vi skulle skiljas åt så fick vi godis av Tillyhusse, precis vad vi behövde för att orka gå hem. Hörde att jag träffar Tilly igen i morgon.

Lämnade hem Jenna och hemma så somnade jag. Väldigt belåten med att det blev en alldeles perfekt förmiddag med Flocken, andra kompisar och massor med skoj lek också.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, vanligt trist sån inga vi kände ute.

I morgon då är det lördag och jag hoppas på massor med kompisar med en massa lek och trevligt hundmingel.

Av Wilma Border collie - 26 november 2020 18:01

Inte hade saker ändrat sej under natten. Stirrade på min bil när jag skulle ut för morgonrunda men jag skulle inte alls hämta Basse. Blev alltså en ensam tråkrunda.

Hem och hade tråkigt, tänkte att Jenna kanske behövde mej idag. Men inte det heller.

 

Blev en hemmaskog, men okej det var ett bra tag sen jag var här. Kollade om jag skulle se nån bekant hund men det var övergivet.

 

Nån Ekorre då? Funderade på om jag skulle ta en sväng förbi några bra spanställen. Men matte påstod att det skulle jag inte alls göra.

 

Hundlivet är pest, jag är alldeles ensam och skogen är övergiven. Hittade inte ens spår av andra hundar, satte mej och deppade.

 

Äntligen finns det lite vatten i bäcken. Minns inte när det var vatten i den senast, var evigheter sen sist. Gott var det i alla fall.

 

Jobbade som svamphund. Hittade ett helt gäng med Bleka taggsvampar.

 

Fick ost för väl utfört arbete, men svamparna är kvar i skogen för de var för gamla.

 

Drog planlöst runt och hoppades på att hitta nåt skoj. Fanns ingenting, alldeles övergivet överallt.

 

Kom till min Sörmlandsledsetapp. Kollade av en bit på den så det inte trillat träd som skulle kunna hindra vandrande hundar. Alla träd hade den goda smaken att stå upp där så det var lugnt.

 

Här brukar det vara en nästansjö. Men Vattentjuven hade helt glömt att återlämnat vattnet, fanns inte en droppe. Illa för törstiga hundar som vandrar på min etapp.

 

Va? Ska vi åt ett annat håll? Men tänk om jag missar nåt här borta? Matte vann diskussionen.

 

Hittade faktiskt några Trattkantareller. Stora är de men så få att de får stå kvar i skogen.

 

Var faktiskt bra att matte valde den här vägen för jag hittade en gammal trädstam som hade ostblommor. Förgyllde ett par minuter av mitt urtrista liv.

 

Här har jag ett bra spanställe. Med tur så skulle det vara nån Ekorre hemma, gärna en som vill umgås med en mycket ensam hund. Men nä inte en Ekorre nånstans.

 

Jaha träna på en ny svamp. Sånt är alltid trevligt. Klarade de som växte utan problem efter att ha luktat på denna.

 

Den här lärde Gelétaggsvampen kan jag nu. Märklig svamp som känns som gelé och förr rullades i socker och åts som godis av människor. Jag anser att det är en bra svamp eftersom den gav ost och en massa beröm.

 

Jaha där framme har en stor gran tröttnat på livet sen sist. Var nog stormen förra veckan som tog den. Men jag kunde passera utan problem och den ligger inte på Sörmlandsleden heller.

 

En vattenpöl perfekt eftersom jag behövde dricka. Går åt en del vatten nu när jag har börjat planera för att bli hormonhäxa, ragga snygga hanar menar jag.

Dags att ta sej hem igen.

 

På torget där höll de på och klädde på den där granen en massa belysning. Blir nog bra  när det är färdigt.

Hemma så pratade jag en del med katterna, sen somnade jag i soffan.

Dötrist eftermiddagsrunda också.

Matte påstår att i morgon blir en mycket bättre dag, tror jag vad jag vill om. Människor är opålitliga så jag blir säkert ensam och kommer att ha dötrist

Av Wilma Border collie - 25 november 2020 18:02

Vanliga morgonrutien med Bassehämtning och lek. 

Var hemma ett tag innan vi skulle i väg på dagens långrunda. Egentligen skulle vi ha varit Flocken men Jenna var fortfarande upptagen som vårdhund. Elände, borde alltid vara Flocken.

 

Ja men detta blir toppen! Vi är framme och där hittade vi minsann Moha och Troy, perfekt detta kommer att bli hur bra som helst.

 

Nu ska vi röja och det ordentligt. Vi har minsann inte lekt på många år. Dessutom är vi i den där stora bra hagen där man kan springa massor och fort.

 

Vi drar, de där långsamma människorna kan komma nån annan gång. Vi har minsann massor att göra och planer på mycket bra hundsaker.

 

Vi hade bråttom till sjön, och vissa av oss alldeles extra bråttom.

 

De där tre är inte kloka!! Badsäsongen är över sen länge, det är för kallt!! Till och med Moha som brukar ha lite mer vett var ute i vattnet.

 

Troy försökte övertala mej att följa med ut i vattnet. Men det hade jag inga som helst planer på, var bättre att stå här och titta på de där dårarna.

 

Fick sällskap av Basse när han upptäckte att Moha och Troymatte hade supergott godis. Sånt får man absolut inte missa.

 

Lekte en massa igen. Nä vi har inte kastat Troy i backen, han hittade nåt att rulla sej i.

 

Basse hittade minsann en större träbit som han trodde att han hade ensamrätt på.

 

Han fick springa mycket och snabbt för att undkomma mej och Troy som jagade honom i flock. Mycket skoj lek.

 

Fast sen struntade vi i träbiten för vi kom på att vi skulle en massa andra viktiga hundsaker. Har liksom alltid tassarna fulla.

 

När vi är duktiga och kommer när människorna kallar så blir det ost. Mycket gott och vi behövde energipåfyllning.

 

Den där kraftstenen har inte Moha och Troy sett så vi bestämde at vi skulle visa den.

 

De var väldigt intresserade och undersökte den noga.

 

Jag och Basse berättade allt vi vet om den för Moha och Troy. Måste dela med oss av våra kunskaper.

 

Moha och Troymatte stod under den och hon kände också att det är en massa krafter där.

 

Basse hade planer på att försöka ta sej upp på den. Men han lyckades inte den är så stor och hög att det nog är alldeles omöjligt.


 

Skulle börja gå mot våra bilar men vi hade minsann en massa mer att pyssla med.

 

Ja jag är i sjön med tassarna! Du vet jag behöver dricka och eftersom vi hållit i gång så mycket så var det skönt att svalka tassarna. Detta kallar jag inte för bad.

 

Har hört rykten om fångenskap i koppel så det var bäst att passa på att leka mer och ta några rejäla flockspring. För vem vet när vi kan ägna oss åt såna igen?

 

Jo det kan väl hända att jag var och vände i kanten på ån. Du vet lera är väldigt bra för tassarna och dessutom anser jag att lerfärgade tassar och ben är väldigt snyggt.

 

Framme vid bilarna blev vi hysteriska. Tre hundätande hästmonster!! Fruktansvärt vi tänkte inta alls bli lunch till dom och inte skulle vi in i bilen heller.

När vi var i bilen så såg vi hur de galna människorna stod och gullade med monstren. Funderade på hur vi skulle komma hem när de blivit uppätna. På nåt märkligt sätt så klarade de sej så vi kunde åka hem. Käka lunch och sova.

Tråkrunda på eftermiddagen, alldeles öde överallt.

När Basse blev hämtad så hörde jag nåt hemskt, han ska var med sin husse i morgon. För mej väntar alltså en ensam och övergiven dag. Blir säkert dötrist.

Av Wilma Border collie - 24 november 2020 18:05

Vanliga början på dagen med hämta Basse och leka en massa.

Hem utan att behöva ut igen för idag skulle det inte komma folk och kolla ventilation.

Fick vänta i många evigheter när det var dags för vår längre runda, matte skulle klara av en massa tråksamtal i telefonen först. Nåt om en stackars skabbräv som ligger död vid skärmskyddet på min Sörmlandsledsetapp. Himla tur att vi inte varit där för sån där rävskabb smittar oss hundar.

 

Äntligen utsläppta och titta vad vi hittade på våran gata! Jenna med människor vi blev självklart jätteglada och trodde att vi skulle få vara Flocken.

 

Basse och Jenna hade en del planer, men Jenna skulle vara hemma och vårda sin människovalp så jag och Basse skulle vidare utan henne. Elände och dessutom regnade det.

 

Här har vi inte varit sen nån gång i somras. Alltså massor att undersöka, skulle säkert kunna förgylla denna regniga dag.

 

Hittade en ny variant av julgran eller i alla fall nåt som ska föreställa en sån. Kollade och insåg att den var tämligen ointressant.

 

Bra Basse, nu kan han kolla bryggor alldeles på egen tass. Han lär sej mycket av mej.

 

Jag provade godisbänkar och matte lyckades prata i telefonen igen, fast nu var det nån som ringde om nåt annat.

 

Balansera på stubbar brukar ge godis, fast detta var enligt matte fusk. Stå på en enorm gammal ekstubbe är inte att balansera enligt henne.Men Basse fick en godis i alla fall.

 

Körde lite gemensam bryggkoll. Den var i allra bästa skick.

 

Jag var upptagen med nåt när Basse sa att det minsann blommade ost inne i den här ihåliga eken. Har aldrig hänt så jag trodde inte riktigt på honom.

 

Han hade rätt och det blommade utanför också, tur eftersom vi inte får plats båda två där inne.

 

Bytte så jag rensade mer i eken och Basse tog det jag lämnat utanför. Vi delar på allt.

 

Gick och kollade andra ställen. Hade inte hänt nåt av värde.

 

Hade en diskussion om vad vi skulle hitta på. Måste vara överens.

 

Leka är aldrig fel och vi har så skoj. Lika bra att passa på.

 

Jag lyckades hitta en svamp, men det var ingen som matte ville ha. Men självklart så fick jag beröm och godis för utfört arbete.

 

Basse han kollade om det skulle gå att gräva upp nån Sork. Han hade ingen framgång, den var nog långt nere i jorden.

 

Kom igen nu så leker vi mera.

 

Jaga varandra runt en bänk är en mycket skoj lek.

 

Körde samma runt en ek också, blev oavgjort. Men ungefär nu så började det att regna mera. Eftersom vi inte ville bli skadade så fick vi gå till bilen.

Hörde nåt om handla, självklart hoppades vi på shopping i vår bästa affär. Men det var bara matte som skulle ha nåt tråk i jättelika tråkaffären. 

Åkte hem, käkade lunch och sov.

 

Eftermiddagsrunda. Helt plötsligt har det växt upp en stor gran på torget. Basse pinkade in den och jag kollade om några snygga hanar använt den, men de hade tydligen inte hunnit för det fanns inga spår.

 

Hemma igen och matte ska ha mat. Jag trodde att Basse fått totalt hjärnsläpp när han tiggde morot av matte. Han påstor att det är gott med sån, jag äter inte morötter, det kan matte och marsvinen göra. Det finns faktiskt utsökta tuggben som är mycket bättre.

I morgon påstår matte att vi kommer att få en väldigt bra dag. Hoppas att det stämmer


Av Wilma Border collie - 24 november 2020 18:05

Vanliga början på dagen med hämta Basse och leka en massa.

Hem utan att behöva ut igen för idag skulle det inte komma folk och kolla ventilation.

Fick vänta i många evigheter när det var dags för vår längre runda, matte skulle klara av en massa tråksamtal i telefonen först. Nåt om en stackars skabbräv som ligger död vid skärmskyddet på min Sörmlandsledsetapp. Himla tur att vi inte varit där för sån där rävskabb smittar oss hundar.

 

Äntligen utsläppta och titta vad vi hittade på våran gata! Jenna med människor vi blev självklart jätteglada och trodde att vi skulle få vara Flocken.

 

Basse och Jenna hade en del planer, men Jenna skulle vara hemma och vårda sin människovalp så jag och Basse skulle vidare utan henne. Elände och dessutom regnade det.

 

Här har vi inte varit sen nån gång i somras. Alltså massor att undersöka, skulle säkert kunna förgylla denna regniga dag.

 

Hittade en ny variant av julgran eller i alla fall nåt som ska föreställa en sån. Kollade och insåg att den var tämligen ointressant.

 

Bra Basse, nu kan han kolla bryggor alldeles på egen tass. Han lär sej mycket av mej.

 

Jag provade godisbänkar och matte lyckades prata i telefonen igen, fast nu var det nån som ringde om nåt annat.

 

Balansera på stubbar brukar ge godis, fast detta var enligt matte fusk. Stå på en enorm gammal ekstubbe är inte att balansera enligt henne.Men Basse fick en godis i alla fall.

 

Körde lite gemensam bryggkoll. Den var i allra bästa skick.

 

Jag var upptagen med nåt när Basse sa att det minsann blommade ost inne i den här ihåliga eken. Har aldrig hänt så jag trodde inte riktigt på honom.

 

Han hade rätt och det blommade utanför också, tur eftersom vi inte får plats båda två där inne.

 

Bytte så jag rensade mer i eken och Basse tog det jag lämnat utanför. Vi delar på allt.

 

Gick och kollade andra ställen. Hade inte hänt nåt av värde.

 

Hade en diskussion om vad vi skulle hitta på. Måste vara överens.

 

Leka är aldrig fel och vi har så skoj. Lika bra att passa på.

 

Jag lyckades hitta en svamp, men det var ingen som matte ville ha. Men självklart så fick jag beröm och godis för utfört arbete.

 

Basse han kollade om det skulle gå att gräva upp nån Sork. Han hade ingen framgång, den var nog långt nere i jorden.

 

Kom igen nu så leker vi mera.

 

Jaga varandra runt en bänk är en mycket skoj lek.

 

Körde samma runt en ek också, blev oavgjort. Men ungefär nu så började det att regna mera. Eftersom vi inte ville bli skadade så fick vi gå till bilen.

Hörde nåt om handla, självklart hoppades vi på shopping i vår bästa affär. Men det var bara matte som skulle ha nåt tråk i jättelika tråkaffären. 

Åkte hem, käkade lunch och sov.

 

Eftermiddagsrunda. Helt plötsligt har det växt upp en stor gran på torget. Basse pinkade in den och jag kollade om några snygga hanar använt den, men de hade tydligen inte hunnit för det fanns inga spår.

 

Hemma igen och matte ska ha mat. Jag trodde att Basse fått totalt hjärnsläpp när han tiggde morot av matte. Han påstor att det är gott med sån, jag äter inte morötter, det kan matte och marsvinen göra. Det finns faktiskt utsökta tuggben som är mycket bättre.

I morgon påstår matte att vi kommer att få en väldigt bra dag. Hoppas att det stämmer


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards