wilmablogghund

Alla inlägg den 5 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 5 oktober 2016 18:06

Har varit en lång dag.

Började som vanligt med att jag hämtade Sigrid.

 

Lite konstigt detta att vi bara hamnade i hemmaskogen. Drog runt där nån timme, busade en del och

grejade med lite annat. Sen skulle Sigrid hem till sej igen, matte sa att hon märkte att Sigrid var besviken.

Jag skulle åka jag.

Åkte i flera hundra mil, passerade nästan där jag bodde förut men jag skulle inte tillbaka till mitt gamla

hemma. Åkte ännu mer.

Så efter alla hundratals mil bara 5 mil enligt matte så var jag framme.

 

Hej Kasper! Jag vet ju att Kasper och Sigge var kompisar och träffades ibland. Nu var det min tur att

lära känna honom.

 

Efter mycket tvekan och en hel del övertalning från matte så gick jag in i Kaspers hus. Tänkte inte alls gå

in där eftersom jag såg en sån där hundätande takfläkt. Men den stängdes av så då kunde jag passera.

Var inne och kollade lite en stund.

 

Följde med Kasper ut, han har minsann en alldeles egen tomt.

 

Kasper är en artig hund som visade allt spännande som finns där.

 

Han har minsann en äng också, fast den är visst egentligen inte hans, som det gick utmärkt att springa

fort och mycket på.

 

Va sa du Kasper har du ännu bättre ställen att visa? Så klart jag hänger på gillar nya ställen.

 

Den här vägen leder visst till det där spännade stället. Hittade en del intressant efter den också.

 

Han har minsann en egen sjö också. Blåste svinkallt enligt de klena människorna . Jag provade vattnet som

var badbart.


 

Kasper är en hejare på att rusa snabbt genom vattnet.

 

Vi drogs om en pinne också, skoj lek fast Kasper vann. Eller jag som var gäst och träffade honom för första

gången tänkte vara artig.

 

Jag gillar bryggor så Kasper visade den som fanns där. Bra brygga,

 

Kasper är verkligen proffs på att rulla. Borde nog gå på kurs hos honom.


 

Nu händer det minsann grejer. Kaspers matte har tagit fram en påse som doftar underbart.

 

Vi fick leta efter Kaspers dietmat. Kan meddela att det var väldigt gott käk.

 

Gick en sväng till och kollade en massa andra saker.

 

Tillbaka hemma hos Kasper. Träffade Kaspers katt Filip. Jag ville hälsa men Filip var lite misstänktsam.

 

Men Filip vad gör du under huset? Jag är snäll och vill bara hälsa.

 

Nästa kisse som heter Myse. Han ville inte alls hälsa på mej utan höll sej utomhus, så vi sågs bara genom

en glasruta.

Människorna åt en massa mat som enligt matte var jättegod och pratade och pratade. Jag somnade

under bordet.

 


Titta Filip är inne, nu ska jag väl kunna få honom att förstå att jag gillar katter. Mycket försiktigt så

lät jag nosen komma närmare och närmare. Han varken sprang eller svor, trevlig kisse det där.

 

Äter ni nu igen? Möjligen nåt som vi vill ha? Var det inte, eller kanske men eftersom Kasper måste hålla 

stenhård diet för att vara frisk så bjöds vi inte på nåt.

 

Somnade under ett bord igen. Tar på krafterna att åka bort och träffa ny hund, nya katter och ny människa.

 

Fast Kaspers matte är väldigt bra på att klia hundar. Kunde nog ha legat kvar fortfarande. Men så sa matte 

att det var dags att åka hem. Vi hade varit borta i väldigt många timmar och det tar en stund hem.

 

När jag skulle åka så kom Kaspers kompis Elsa förbi. Trevlig tjej.

Sen var det dags att säja hej då till Kasper och hans matte och åka alla flera hundra milen hem.

Sov hela vägen hem. Men känner mej mycket nöjd med den här dagen och så kul att ha ännu en hundkompis.

TACK snälla Kasper med matte för en jättetrevlig dag. Jag kommer tillbaka och hälsar på igen.








Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards