wilmablogghund

Alla inlägg under februari 2022

Av Wilma Border collie - 28 februari 2022 18:12

Finns en nackdel med att min bil väntar på operation, jag drabbas av ensam morgonrunda eftersom Basse ska hämtas senare, så var det tråkfrukosten utan sällskap också.

 

Nu så äntligen ska jag gå och hämta honom så vi kan hitta på nåt skoj.

 

Ännu bättre vägen förbi skidbacken. Jag har inte konsrsnörullat på många evigheter eftersom den var öppen hela förra veckan. Men nu så. Jag rullade och rullade så underbart skönt.

 

Hm här har jag haft bra ekorrspan ibalnd. Undrar om jag ska? Ska du inte sa matte och gjorde fånge av mej i förebyggande syfte.

 

Titta! Basse kom minsann och mötte mej. Vi har inte setts sen igår och det var väldigt länge sen.

 

Tillbaka till skidbacken. Lika bra att passa på och leka där nu när det inte är en massa människovalpar där.

 

Ännu bättre för vi hittade Mikko också. Desto fler, desto roligare blir det. Han hade också saknat skidbacken medan den var öppen.

 

Fick Mikkomatte att kasta boll till oss. Mycet skoj att jaga samma boll alla tre.

 

Men så kom det en människovalp och skulle åka pulka. Alltså blev vi fångar och skulle fortsätta leka nån annanstans.

 

Blev gräsmattan vid sjön. Bra för det var ett tag sen vi lekte här.

 

Förklarade för Basse att pinnen var min. Jag behövde faktiskt käka upp barken på den som kompensation för tråkfrukosten.

 

Han lyssnade och lekte med bollen istället.

 

Testade att rulla på natursnö, men Basse trodde att vi skulle brottas och nä natursnö är inte alls min grej.

 

Kollade noga om Hare hade lämnat nåt godisbord till oss. Tyvärr inte, han brukar vara givmild här. Hoppas det är påfyllt nästa gång vi passerar.

 

Mikkomatte hittade en boll ute på en brygga. Faktiskt första fyndet av boll på brygga.

 

Basse provade och sa att den var utmärkt. Vi hade säkert kunnat ha en massa skoj med den, meneftersom vi var nära opålitliga isen så var vi fångar.

 

Visst är vi snygga. Tänker inte berätta hur många misslyckade bilder matte kastade. Dessutom gav bordet godis.

 

Kallt på nätterna så det där öppna vattnet vid hundbadet hade fått is på sej. Bara en tunn sån så isen är och förblir förbjuden.

 

Otroligt!! Det fanns en ekorre i Ekorrskogen!! Minns faktiskt inte när det hände senast, men den var lika asocial som alla andra.

 

Trevligt vi träffade Sniff på väg hem. Allid trevligt att träffa andra hundar och diskutera viktiga hundsaker.

 

Bra jobbat Mikko. Jag hoppade upp på en sten och fick godis. Han fattade direkt att sånt lönar sej. Känns bra att kunna dela med mej av kunskaperna.

Gick hem, käkade lite och sen sov vi gott efter flera trevliga timmar ute.

Eftermiddagsrundan var som vanligt tämligen trist, träffade inte några vi känner.




Av Wilma Border collie - 27 februari 2022 18:11

Som vanligt trist ensam morgonrunda, fast jag hade tur och träffade Rocky. Trevligt eftersom det var ganska länge sen sist.

Hem och käkade tråkfrukost följt av vänta i många evigheter innan matte behagade anse att det var dags.

Då blev det trevligt. Jag hamnade i min bil, var länge sen jag åkte med den senast.

 

Blev ingen lång resa precis. Bara runt gathörnet till Rottis Helgas garage för hennes husse skulle kolla vad det är som gör att bromsarna är på dåligt humör.

Gick mot hundträffen, ibalnd var det trevlig asfalt utan halka.

 

Så var det skridskobanor igen. Dessa borde verkligen dö nu.

 

Precis när jag kom hem till Basse så kom Alice också. Mycket trevligt med sällskap på en gång. Tyvärr hörde vi att det tar ett tag innan vi är Flocken igen för stackars Alice ska ägna sej åt VASM alltså Vård Av Sjuk Matte. Elände människor ska hålla sej friska.

Basse kom också och mötte oss.

 

Bra långt där borta kommer det fler. Både lille Fido och Molly, alltid trevligt med fler kompisar.

 

Så kom Bobby också. Jag och Inez hade en massa trevliga samtal med honom.

 

Jo det är så

här förstår du Fidomatte, vi har inte fått nån frukost och ska vi vara ärliga fick vi ingen middag i går heller. Finns det möjlighet att få nåt?

 

Vi hade framgång och blev törstiga. Jag lärde Alice att det var bara att slå lite med tassen på isen så kommer manåt vattnet.

 

Det var samma soliga fina väder idag så Molly passade på att ligga och sola en stund. Man behöver ta lite paus i bland också.

 

Nä du Rottis Ville det spelar ingen roll hur mycket du smörar. Jag hittade den och den är min.

 

Apporten är min, bara min och jag tänker vakta den.

 

Lille Bobby som är ung lekte så vilt att han var tvungen att ta en paus.

 

Det där ser spännande ut. Fidomatte gör nåt trevligt.

 

Godisregn, mycket trevligt. Vi städade väldigt noga finns inte minsta lilla smula kvar.

 

Så gick tiden alldeles för fort igen. Dags för Basse att gå in till sin husse. Men jag hörde att i morgon är det alldeles vanlig Bassedag igen.

 

Matte hade nån idé om att gå genom skogen hem. Hon ångrade sej, skridskobanor så det får vänta.

 

Fast det var bra isigt på många andra ställen också.

Gick hem käkade och somnade.

Ut på eftermiddagsrunda. Gick till Rottis Helga och pratade med hennes husse bilveterinären. Han hade hittat felet på min bil var ett par prylar som tröttnat på livet och ska bytas. De är beställda och bilen ska opereras när de kommit.

 

Hos Rottis Helga är det vår för i hennes ena rabatt där blommar snart krokusen.

I morgon ska jag gå och hämta Basse och sen ska vi få göra nåt skoj enligt matte. Blir nog en bra måndag tror jag.




Av Wilma Border collie - 26 februari 2022 18:02

Så var det lördag igen. Som vanligt ensam morgonrunda och tråkfrukost utan sällskap.

Väntade i flera veckor innan det var dags att gå.

 

Så äntligen. På många ställen har solen gjort sitt jobb så det är trevlig barmark utan is. Skönt att kunna gå normalt utan skridskobanor.

 

Men inne i skogen i skuggan där lever och frodas skridskobanorna. Så snorhalt att matte gick i snödrivorna trots de där kängorna med extraklor.

 

Hoppsan det har redan kommit kompisar! Tänk om jag missat en massa viktigt nu? Varför skulle matte dra benen efter sej, lyssna på fågelkvitter och annat fullkomligt onödigt.

 

Både Alice och Basse kom och mötte mej, tydligen var jag saknad.

 

Men Basse jag vill ha mina öron ifred!! Du är snart 3 år och inte liten valp. då hängde han alltid i mina öron.

 

Kom fler kompisar Rottis Ville och lille Fido. Mycket trevigt att träffas och diskutera alla viktiga händelser sen vi sågs senast.

 

Kom ännu fler, fint väder så människorna gillade att vara ute tydligen. Fast min släpar ju ut mej oavsett väder.

 

Någon har stoppat en hand i en ficka, kan det vara godis på gång. Det var utdelning så alla höll sej framme.

 

Hade många sån här trevliga gruppsamtal också. Det ser ut som om Basse planerar att bita av mitt koppel vilket han inte fick. Så länge jag inte sköter mej så är det koppel, drar jag så är risken överhängande att fler hänger på och det kan bli väldigt tokigt.

 

Var en massa lek också.

 

Äsch, alla ska hem och vi ska ta reda på om Basse ska passa sitt hus eller hjälpa sin husse. Han skulle hjäpa sin husse med nåt.

 

Jaha bara att vandra hem till ensamhet och elände då. Hittade ganska isbefriade vägar som tur var.

 

Nästan hemma så träffade jag min allra bästa godisutdelare  som hade sällskap av ett par Berner sennen. Hanen har jag träffat men nu är ahn en tik också. Först tyckte hon att jag var lite märklig, men efter ett par minuter så kom hon på att jag är en snäll och trevlig hund. Hade intressanta samtal med henne och hörde hur människorna pratade om att de ska komma på nån hundträff framöver, låter mycket trevligt. Kom en liten människovalp också som ville klappa mej. Perfekt eftersom jag sällan blir klappad av nån,

Hem käkade lite och sov.

Gick på eftermiddagsrunda, tog vägar som jag sällan går. Trevligt för det fanns en massa intressanta dofter där.

I morgon tänker jag mingla med kompisar igen och min bil ska visst dumpas hemma hos Rottis Helga så hennes husse bilveterinären kan kolla vad det är som ska opereras på den.





Av Wilma Border collie - 25 februari 2022 17:56

I går kväll så blev det bestämt att Basse skulle få sova kvar hos mej. Verkligen på tiden, var väldigt länge sen sist.

Mycket trevligt med middagssällskap och vara två på sista kvällsrundan.

Sen bäddade jag noga till oss så vi skulle sova gott. Matte pratar om att hon måste komma ihåg att fota eller filma när jag gör det. Vadå? Vi hundar har också rätt till privatliv!! Sen sov vi väldigt gott tätt tillsammans hela natten.

Vaknade i morse, tänk vad skönt med sällskap på morgonrundan och kunna diskutera dofter. Det hade snöat under natten och Basse ägnade mycket tid åt att rulla i snön. Undrar när han ska förstå att natursnö är värdelös, det ska vara konstsnö!

 

Rullar man i blötsnö och har mjuk päls då ser man ut så här sen. Basse blev av med snön och sen åt vi gemensam frukost. Mycket godare nu när vi var två.

Funderade på vad vi skulle hitta på idag.

 

Så nu ska vi hitta på nåt.

 

Träffade lilla taxen Smulan som blev väldigt kär i Basse, han var den snyggaste hund hon sett sa hon.

 

Ännu bättre. Långt där borta står Mikko och väntar på oss. Vi missade honom igår så nu hade människorna bestämt att vi kunde träffas idag istället.

 

Var en del diskussioner om vad vi skulle hitta på. Slutade med att vi skulle gå till gårdagens lekplats. Nåt om att leta efter trasiga bollen som fortfarande ska till en soptunna.

 

Nu ska vi leka så kan människorna leta efter den där bollen. Då har de sysselsättning.

 

Lekte massor hade väldigt trevligt som vanligt. Vad vore livet utan kompisar och en massa skoj?

 

Kanske bäst att hjälpa de där människorna som saknar både luktsinne och syn. För nån boll hittade de inte. Jag hittade den faktiskt.

 

Gnagade bort en massa snö från den, sen råkade jag slarva bort den igen.

 

Mikko hade sin boll med sej. Efter att par kast så såg den ut så här, inte konstigt att bollar försvinner i snön.

 

Jaha vad ska vi hitta på nu då?

 

Basse han hittade det där gamla vintermarinerade revbenet igen. Var vissa diskussioner om vem som skulle ha det. Basse hade det ett tag.

 

Mikko var sugen på det men Basse påstod att det var hans.

 

Vadå Basses? Jag är världsmästare i att befria Basse från saker han har. Vintermarinerat revben är utsökt. Nu tänker jag njuta.

 

Va då gå? Jag tänker smaska revben jag. Slutade med att Basse försökte hämta mej och lyckades sno MITT revben.

 

Ja, ja lika bra att komma då. Hörde att matte lovade oss nya när vi kom hem. Så tappade Basse benet och Mikko snodde det. Tror faktiskt att han åt upp det sista av det.

Gick hemåt.

 

Träffade ett par små trevliga hundar som tydligen bor på campingen ibland.

 

Den ena blev riktig kompis med Basse. Hoppas vi träffar dom igen för de var trevliga att umgås med medan människorna pratade tråk.

Gick hem sa hej då till Mikko.

Hemma så käkade vi lite och somnade vi hade haft en massa skoj i tre timmar och det tar på våra krafter.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade en människovalp som gillar oss. Hade sån tur att vi blev bjudna på lite godis.

Tillbaka hemma så hade vi fredagsmys med varsitt revben. Trots att de inte var vintermarinerade så var de utsökta. Hörde att vi visst behöver fylla på det förrådet vid tillfälle, bra blir alltså en shoppingrunda.

Sen åkte Basse hem till sej, alltså väntar en ensam natt.

Men i morgon är det lördag så då ska jag gå och mingla med kompisar och diskutera veckan som gått. Blir säkert väldigt trevligt.


Av Wilma Border collie - 24 februari 2022 17:58

Vanliga tråket i morse med ensam morgonrunda och trist ensam frukost.

Efter att ha väntat i evigheter så skulle jag möta Basse. Han hade varit på nån turné med sin husse.

 

Jaha var är han? Jag känner mej väldigt övergiven.

 

Han kom så nu ska vi gå och göra nåt, lite okänt vad. Såg Ricki och Tilly men de var upptagna med att springa kors och tvärs över den snorhala gatan. Vissa leker med livet som insats. Vi gick vidare mot var vi nu skulle.

 

Basse ansåg att vi skulle gå till hundbadet. Matte vägrade, det töar och dessutom var det snorhalt för att inte tala om den numer riktigt opålitliga isen.

 

Var i alla fall ordentligt sandat på den hala vägen.

 

Hamnade på våran vanliga lekplats. Matte anser att den är lika uttjatad som skidbacken, men den fick duga i dag. Inte oss emot inte.

 

SUCK!! Blöt natursnö är väl inget att ligga och rulla i. Konstsnö ska det vara för att duga. För övrigt hade vi väl annat att göra.

 

Fick upp Basse så det blev en del lek och så kollade vi en massa viktiga saker.

 

Diskuterade en del viktigt också.

 

Jaha så hittade Basse det där urgamla vintermarinerade revbenet. Sen var det bara det som gällde.

 

Fast sen upptäckte han att jag hade hittat Hares godislämningar då var det intressantare än revbenet. Jag som trodde att jag skulle få smaska i fred.

 

Sist vi var här så råkade jag sabba den nya bollen. Nu skulle vi leta efter den. För den ska inte ligga där utan ska till närmaste soptunna enligt matte. Vi letade, fanns ingen boll.

 

Matte lyckades hitta den. Rejält fastfrusen så det krävdes sparkar för att få loss den.

 

Basse snodde den omgående när matte fått loss den.

 

Fast sen hittade han det avbitna snöret och då var det roligare.

 

Jag snodde bollen, lika bra att passa på eftersom matte pratade om soptunna.

 

Det blev ingen soptunna, för Basse tog den och gömde den igen. Hörde att han naser att den ska ligga där så vi kan leka med den vid behov. Får väl se nästa gång vem som vinner.

 

Nä du Basse inga bad i djupa diket idag heller. Fast nu fanns det lite vatten ovanpå isen men det lär dröja innan det går att bada här.

 

I går då gick det att gå på spårvägen men det var då det. I dag var det mest vatten med is under så där hade vi inget att göra.

 

Bravo Basse det tar sej!! Han började alldeles själv att spana av Ekorrskogen. Men inte en endaste Ekorre verkade vara hemma tyvärr.

 

Går det inte att bada så kan man alltid ställa sej i en vattenpöl och drömma om bättre tider. Hade Basse fått bestämma hade han troligen stått kvar hela dagen.

Släpade med honom hem till mej istället. Käkade och somnade. Hörde att matte pratade i telefonen nåt om att ha missat Mikko men att vi nog kan träffas i morgon istället.

Tråkrunda på eftermiddagen också, men plusgrader så mycket av isen håller på och försvinner. Blir nog framkomligt och ordning i tillvaron framöver.



Av Wilma Border collie - 23 februari 2022 17:47

Började tyvärr med en ensam morgonrunda och tråkfrukost i ensamhet. Men min bil ska opereras i helgen så förhoppningsvis blir det ordning i tillvaron sen

Så skulle jag gå och hämta Basse.

 

Snöade och det dolde effektivt den snorhala isen, alltså en spännande promenad fast både jag och matte höll oss på benen.

 

Så Basse är hämtad och nu ska vi gå och hitta på nåt.

 

Perfekt vägen mot skidbacken. Vi började planera för en massa rolig lek där.

 

Äsch! Är det sånt där sportlov i flera år så skidbacken är öppen för alla människovalpar? Vi blev blåsta på en massa trevlig lek där.

 

Men titta vid campingen hittade vi Mikko. Tydligen hade människorna bestämt att vi kunde träffas och umgås idag också. Perfekt desto fler, desto trevligare blir det.

 

Gick att gå på spårvägen utan en massa äckligt hal is under snön. Människorna hade en plan.

 

Trevligt vi träffade Beagel Mimmi, Dbärgschanuzer Messo och Primo en snabbis. Hann prata en del med dom också.

 

Bra det blev de stora fälten för de brukar vara befriade från halka.

 

Res på dej och var med och lek istället. Vem vet när vi får chansen nästa gång?

 

Basse kom på bättre tankar så det blev massor med lek och spring. Perfekt detta att vara flera.

 

Verkar som om det drar ihop sej till nån brottningsmatch, såna brukar vara skoj.

 

Så åt Mikko att han skulle ta det lugnt med min kompis. Jag vill faktiskt ha Basse kvar.

 

Så körde vi en trevlig flockbrottning, där kan Basse ligga och kräla, jag och Mikko vann.

 

Fast Basse var uppe lika snabbt igen så sen fortsatte allt skoj. Bra lekplats detta också nu när vi inte kan åka till alla bra ställen. Sjuk bil och snorhala vägar då får vi hitta på annat.

Skulle gå tillbaka, men vi blev fångar i koppeln.

 


Detta är anledningen, bäcken var öppen och vissa hundar skulle gärna ha slängt sej i och simmat men människorna hade andra åsikter om lämpligheten med bad i februari.

 

Jaha bara att halka hem igen, sand det verkar inte existera längre.

 

Skulle ta vägen genom en liten skogsdunge för att slippa isen. Perfekt val.

 

Vi hittade minsann Alice som rastade sin matte. Alice blev så glad över att träffa oss.

 

Berättade fär Alicematte att vi var hungriga för vi hade varit ute länge. Hade tur och fick godis. Människorna insåg att vi tillbringat drygt tre timmar ute inte konstigt att vi var hungriga.

Sa hej då till Mikko, gick hem.Käkade och somnade gott, man blir trött när man har skoj i flera timmar.

Gick på eftermiddagsrunda, händelselös sån.

Tillbaka på min gata så hamnade vi i bilen. Fattade ingenting, den har sjuka bromsar så matte vägrar köra. Men den skulle bara bli av med snön och så skulle den rulla ett par meter också.

I morgon så blir det en ensam morgonrunda innan jag ska hämta Basse. Får se vad vi ska hitta på då.



Av Wilma Border collie - 22 februari 2022 18:06

Enligt mej fel början på dagen. Inget hämta Basse, han skulle levereras senare. Alltså ensam morgonrunda och ensam tråkfrukost.

Fast av gårdagens oväder fanns inte ett spår. Eller det gjorde det för det var skridskobanor överallt när jag var ute på morgonrundan. Trodde det var slut på den eländiga istiden, men tydligen inte.

Så skulle jag ut på längre runda.

 

Basse hade inte kommit, men jag hittade Mikko. Hörde att matte pratade i telefonen men lyssnade inte.

 

Perfekt Basse blev levererad till stället där jag och Mikko var. Nu ska vi gå och hitta på nåt. Flera hundar gör att det blir trevligare.

 

Vägen förbi campingen, sist vi gick här var det trevlig grusväg men det var då det. Nu var det hal skridskobana under snön istället.

 

Jo det stormade i går, ska vi inte gå och kolla så det inte fallit fler träd? För övrigt har Mikko aldrig gått på vår etapp.

 

Nä sa matte för så här såg den ut och det kanske är massor med snorhal is under snön efter allt regn i går. Den enda som hade gått var Hare.

 

Gick till våran vanliga lekplats istället. Okej, den börjar kännas tjatig men får duga när vädret har varit på dåligt humör.

 

Vi hade en massa skoj med jaktlekar bland annat. Såna är väldigt trevliga.

 

Var vackert enligt människorna med snön, solen och den klarblå himlen.

 

Jaha så har Basse den där bollen som jag ska ha. Det ska jag minsann ändra på.

 

Jag har vunnit bollen och den kan han glömma att jag tänker lämna ifrån mej.

 

Basse snodde Mikkos boll som tröst.

  

Jag provade att snutta på snöret till bollen. Trevlig sysselsättning.

   

Hoppsan! Snöret höll visst inte. Planerade genast för ny shopping. Fick bara höra att matte har inget outsinligt konto för bollinköp och nån shopping blir det inte förrens min bil är lagad. Korkade ursäkter.

 

Söka godis i snö det är en utmaning det också. Gäller att hitta alla bitar som försöker gömma sej så vi jobbade hårt.

 

Efter en massa lek och nanat trevligt blev vi fångar. Det var nåt i skogen som vi var väldigt intresserade av, men inte skulle bry oss om.. Basse stackarn drabbades av en massa korkade isklumpar mellan tårna så det var bara att vänta medan han gnagde bort dom.

 

Nä ingen bad i bäcken idag heller och isen gick inte att döda fast Basse verkligen försökte.

 

Hittade spår efter Räv, Basse pratade om att spåra Räv för den kanske skulle vilja leka med oss. Fick höra att Räv inte alls vill umgås med oss. Dumheter, vad vet matte om det? Vi kanske hade blivit hur bra kompisar som helst.

 

Kan man inte leta efter Räv så går det alltid att mäta snödjupet i dikena. Djupt på en del ställen och på andra nästan inget alls, hade visst med stormen att göra.

 

Halkade hemåt på den fortfarande snorhala gatorna. Hade tur och träffade Susanne och hennes hund som matte ständigt glömmer namnet på. Hade en massa trevliga samtal med honom medan människorna pratade tråk.

Gick hem, käkade lite och somnade. Hade haft flera trevliga timmar ute. Matte försvann och tog ut Rottis Helga som under över alla under var vaken och satt innanför dörren när matte kom!!

Gick ut på eftermiddagsrunda, fortfarande halt och inte träffade vi några vi känner heller.

För en stund sedan så åkte Basse hem. Lyssnade noga på tråkpratet. I morgon upprepar sej historien, fast jag ska gå och hämta Basse när vi ska på långrunda. Så får vi se vad vi ska hitta på för nånting.

Av Wilma Border collie - 21 februari 2022 18:08

Äntligen måndag igen. Alltså dags för Bassehämtning. Eftersom min bil anser att den ska läcka sån där bromsvätska så skulle jag gå och hämta Basse.

Hade snöat i natt  och snöade när jag gick, moddigt och halt var det.

 

Skitväder kallas detta för och strax efter den här bilden så började det regna istället.

 

Så Basse är utsläppt och nu ska vi hem till mej. Regnade fortfarande.

 

Bra vägen mot skidbacken så  vi sprang och roade oss en del.

 

Lekte en hel del vid skidbacken. Enligt matte var det bäst att vi passade på för ingen visste hur mycket oväder det skulle bli senare under dagen.

 

Hm när vi ärr här brukar det minsann komma kompisar. Kollade men det var alldeles ödsligt. Enligt matte så var det alldeles för tidigt på dan och dessutom regnade det så några kompisar skulle inte dyka upp.

Gick hem till mej, matte var väldigt blöt och det var vi också. Skönt att komma in och käka frukost efter en morgonrunda som tagit en och en halv timme.

Hörde att matte pratade i telefonen men brydde oss inte, säkert ointressant mänskligt tråkprat.

 

Vi frångår inte våra rutiner, vi ska på förmiddagsrunda, regnade lite mindre just då.

 

Men så trevligt vi hittade Mikko. Han eller om det var hans matte hade ringt och frågat om sällskap. Sånt tackar vi aldrig nej till.

 

Gick till sjön så vi skulle få springa en del.

 

Bad Mikkomatte om lite godis, för nån frukost hade vi knappast käkat det var nog några hundar som såg ut som oss.

 

När vi shoppade i förra veckan så köpte vi en ny boll. Nu fick vi chansen att prova den, mycket bra boll naturligtvis.

 

Basse stal den.

 

Hörru stanna jag var faktiskt inte klar med min produkttestning av den!! Blev några trevliga jaktlekar.

 

Men så tröttnade människorna på vädret, eller det gjorde faktiskt vi också. Alltså dags att gå hemåt igen.

 

Vet faktiskt inte vad Basse trodde att han skulle hitta i snödrivan. Men gräva det skulle han.

 

Det är något där uppe i skogen och vi har stenkoll.

 

Var Inez som var ute och rastade sin matte. Pratade en del med henne, alltid trevligt med mer oss hundar emellan snack.

 

Har sagt hej då till Mikko. Regnet hade förvandlat snön till blöt snorhal sörja och överallat forsade det vatten.

Skönt att komma hem efter ytterligare ett par timmar ute.

Matte funderade på att ge sej själv tapperhetsmedalj för alla timmar ute i ovädret.

Vi käkade och somnade gott sen

Skulle gå på eftermiddagsrunda, då började det snöa igen. En trist sån för alla höll sej tydligen inne.

Kom hem då började det storma och snön kom på tvären, det gör den fortfarande och det stormar. Ganska skönt att vara inne och inte behöva ut förrens det är dags för kvällsrunda.

Hoppas det är bättre väder i morgon så vi kan göra nåt trevligt.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards