wilmablogghund

Alla inlägg den 6 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 6 oktober 2016 18:03

Som vanligt hämtade jag Sigrid när jag skulle till skogen. I dag skulle vi få en vanlig ordentlig runda

eftersom jag inte skulle åka nånstans.

 

Men titta där borta kommer det ett par hundar som vi inte har träffat.

 

Hej du, ja visst kan vi pussas jag gillar alla.

 

Sigrid tyckte att de var väldihgt läskiga först, men det gick över snabbt. Hon letar ju hela tiden efter

kompisar att busa med.

 

Ja visst kan vi ha sällskap en bit i skogen. Ni är säkert trevliga att busa med.

 

Hörru nu har du kollat min bak hundra gånger och jag luktar inte gott, det var ett bra tag sen sist.

Var faktiskt tvungen att svära lite ett par gånger. Envisa hanar!!!!!

 

Sigrid hon tar ju alla chanser till bus hon. 

 

Vi röjde loss alla fyra ett tag. Väldigt skoj att jaga varandra. Sigrid är en tuffing som hänger med oss

större hundar.

 

Jag har faktiskt ingen aning om varför jag slängde mej på backen. Tyckte att jag låg alldeles utmärkt här.

Fast jag var uppe lika snabbt. Så lekte vi en stund igen. 

 


Bara så du vet är Sigrid min och jag skyddar henne. Sen skulle de åt ett annat håll och jag och Sigrid skulle

fortsätta.

 

Tänker du komma? Vi har inte lust att vänta i flera timmar på dej!

 

Drog iväg i skogen med hopp om att hitta nåt skoj. Gäller att passa på innan det blir nästa vecka.

 

Sigrid käkade massor med gräs. Faktiskt smart av henne.

 


Matte insåg att det nog var en pik om att vi behövde energi. Alltså fick vi leta upp en massa godis. Precis

vad vi behövde.

 

Ja du Sigrid vad ska vi hitta på nu då? Vi hade gått runt i skogen länge utan att hitta nåt spännande.

 

Det här var alldeles perfekt. Vi hittade skogens absolut enda leriga ställe, dessutom med lite vatten.

Jättefina var vi när vi var klara.

 

Nu har vi precis klarat av en riktig busrunda och är i stort behov av godis. Fick självklart sånt. Sen påstod

matte att vi hade varit ute i flera timmar och det var nog dags att dra oss mot våra hemma.

 

Onödigt för vi kunde ha varit ute mycket längre men jag har lärt mej att matte kan vara väldigt 

svårövertalad när hon är på det humöret. Lämnade hem Sigrid så hon fick passa huset och sin kattvalp.

Jag gick hem till mej och sov en stund.

På eftermiddagen så serverades jag köttbullar på Pryl 7an och en massa Frolic vid Prylaffären.

Så fick matte post.

 

Har ni sett vilken vacker grytlapp som kom med posten. Sigges tassavtryck på svampens hatt. Den fick

matte bara för att hon skickade lite torkad Blomkålssvamp till en som aldrig smakat sån. Nu hänger den

på en vägg i köket och pryder sin plats.

I morgon ska jag och Sigrid åka till nån annan skog och roa oss. Sista chansen på en vecka för sen är

det tydligen den där tråkveckan och då får vi göra annat.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards