wilmablogghund

Alla inlägg den 16 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 16 oktober 2016 17:59

Tänker börja med en bild från igår kväll. Jag var sugen på godis och visste att det fanns torkad

blodpudding kvar. Jo jag skulle få lite sån.

 

Inte bara jag som ville ha blodpudding. Kattvalps Leya försökte stjäla hela min bit! Hon fick en liiiten bit

och jag resten. Hon delar minsann aldrig med sej av sina stickisar så då borde jag få behålla min blodpudding.

Så blev det idag och sista dagen på tråkveckan.

 

Inga hundar, inga människor har de utrymt hela Malmköping under natten?

 

Roade mej med bollen ett tag, Gäller att gapa riktigt stort och vara superkoncenterad för att fånga den.

 

Så klart jag lyckades fånga bollen. Höll på med detta ett tag.

  Undrar om...................nä inga Ekorrar i närheten. Har inte gett upp hoppet om att nån gång träffa nän

som vill umgås med mej.

 

Campingen var också övergiven inga hundar, inga människor.

 

Gick i skogen ett tag, lika övergivet där. Hittade absolut ingenting av värde.

 

Än finns det vatten i sjön, men det fortsätter att försvinna. Vattentjuven är extremt effektiv.

 

Sitta och se snygg ut? Nä har jag ingen lust med jag är uttråkad. Gick en sväng till men fanns inget skoj

nånstans.

 

Hm, undrar vad det är här inne? Inget spännande alls, bara nåt till några kanoner som tillverkar konstgjord 

snö på vintern.

 

Ägnade mej åt lite hundyoga efter att ha roat mej mer med bollen.

Sen sa matte att jag kunde få gå och kolla om Inez var hemma, typ ha roligt en stund i alla fall.

 

Suuuuck vad mitt liv är trist, Inez var ute och rastade sin matte och jag fick vänta i många, många

evigheter innan de behagade komma hem.

 

Titta Inez blev så glad när hon träffade mej att hon också visade att hon kan flyga.

 

Jag vet att du är i busken lika bra att du kommer fram.

 

Visade Inez hur man sitter fint när man ska få godis. L'äraktig elev och godis fick vi.

 

Hörru valpelände är du redan trött? Res på dej så kan vi busa mera. Blev mer bus.

 

Gick in och jag hjälpte Inez att käka upp maten, var absolut för stor portion för henne. Valpkäk är gott.

Busade lite mer innan jag gick hem.

Hemma så började matte googla, med tur så skulle hon kanske hitta det hon ville. Jo hon hittade precis det

hon sökte.

 

Här är jag som liten valp på kenneln i Tjeckien där jag föddes. Visst var jag en ovanligt söt valp? Anser att

jag verkligen lever upp till det namn jag har i stamtavlan där heter jag Charming spirit.

 

Detta är min snygga pappa Lucky for you Broadway heter han. Vi är faktsikt lite lika han och jag.

 

Detta är min fina mamma Adaike.

Matte hittade bilder på mina syskon också, de flesta bor kvar i Tjeckien. Ett par flyttade till annat land

och så jag då som hamnade i Sverige.

I morgon då ska jag umgås med Sigrid och matte har lovat att vi ska bli skjutsade till nån bra skog.

Skönt att det blir ordning i tillvaron igen.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards