wilmablogghund

Alla inlägg den 4 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 4 oktober 2016 18:03

Som sagt det gäller att passa på att besöka alla skogar denna vecka. Eller alla hinner

jag inte med men några i alla fall.

 

Så nu är jag och Sigrid på plats i dagens skog. Nåt skoj ska vi nog kunna hitta på. Om inte annat är det

spännande för Siogrid eftersom hon inte varit här.

 

Som vanligt en massa att undersöka. Rör sej massor med djur i skogarna som vi aldrig lyckas träffa.

 

Här doftar det väldigt spännande. Både jag och Sigrid undersökte det länge och noga.

 

Enda som fanns att se var en tuss av nån obestämbar päls. Om matte använt nosen hde hon säkert också känt

alla spännade dofter.

 

Gick in i skogen. Enligt matte är det här en väldigt bra skog de där åren när det finns en massa svamp.

 

Nu fanns det bara några gamla döda svampar som den här Karl Johan som dött redan som valp.

 

Hjälp mej!!!! Pitbull Sigrid är tillbaka och försöker slita strupen av mej!

 

Jag är väl en modig hund så jag övermannade henne, istället så jagade vi varandra massor.

 

Fast helt plötsligt så växte det en massa godis i mossan. Vi jobbade hårt med att leta reda på allt.

 

Finns läskiga skäggiga varelser som lurar bakom träden, fast det såg nog aldrig att jag passerade.

 

Med tanke på de läskiga varelserna så var det bäst att beskydda Sigrid. Hon är ju så liten att det bara

skulle vara en tugga för ett elakt monster.

 

Hallå Sigrid var är du??? Hon är så liten att hon nästan går vilse i blåbärsriset, men om man tittar noga så 

skymtar hon mitt i bilden.

 

Men kolla här hon är bra smart och använder sej av flygteknik för att se nåt.

  

Fast hon kom minsann på att det gick utmärkt att smyga på mej. Hålla sej gömd i riset och hoppa rakt upp när 

jag kom. Faktiskt en mycket rolig lek.

 

Provade flygtekniken jag också, tänkte att den skulle göra mej snabbare. Misslyckades Sigrid var snabbare

i alla fall.

 

Fast jag är himla snabb jag också. I alla fall när matte ropar och det kan vara godis på gång.

 

Nä du Sigrid det där kan du glömma! Jag har vunnit för en gångs skull.

 

Jag snodde faktiskt en pinne för henne och den tänkte jag käka upp. Enligt matte behöver jag inte alls

käka pinnar får faktiskt både mat och godis. Men vissa pinnar är extra goda.

 

Ska egentligen gå till bilen men där uppe är Ekorre. Lika oartig som alla andra.

Gick till bilen och åkte hem och lämnade Sigrid. Märks att våra skogsrundor på flera timmar tar för hon

somnar alltid i bilen.

I morgon ska jag på äventyr. Först ska Sigrid ut en mycket kortare runda än normalt sen ska jag åka och

hälsa på nån som kände Sigge. Låter som jag får en upptagen och spännande dag.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards