wilmablogghund

Alla inlägg den 3 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 3 oktober 2016 17:47

Bra med vardagar för idag så skulle Sigrid hänga med mej till skogen. Alltid trevligt med sällskap.

Matte bestämde sej för att skjutsa oss, lika bra att ta alla de stora skogarna denna vecka.

 

Så utsläppta ur bilen och på väg till skogen. Vi har mycket att ta igen efter helgen.

 

Av med kopplen så vi började jaga varandra omgående. Roligt har vi på våra rundor.

 

En av dagens få svampar. En alldeles möglig Fingersvamp.

 

Titta jag kan flyga!!!! I alla fall kan jag det när jag ska försöka hinna ifatt Sigrid. Att jag som vanligt inte

hann ifatt henne behöver vi inte prata så mycket om.

 

Många spännande dofter hittade vi också. Jag var här för några veckor sen och det hade rört sej en del

både djur och människor här efter det.

 

Hörru vi behöver godis! Undrar när matte ska lära sej att vi förbrukar mängder med energi. Fick godis så

vi orkade fortsätta med alla våra mycket viktiga sysselsättningar.

 

Sist jag var här så var det små Trattkanatrellvalpar på gång. Det var då det, stackarna hade dött torkdöden.

 

Jaha så du anser att vi ska jaga varandra? Kan vi väl göra om jag möjligen skulle kunna få vinna denna

gång. Vann inte.

 

Käkade en massa gott gräs gjorde vi också. Eller vi tänkte att om vi tuggar gräs som värsta kossorna så 

kommer matte att begripa att vi behöver godis. Gjorde hon inte.

 

Besökte sjön som finns där. Att det råkar vara lite lerigt i strandkanten gör väl inget? Sigrid hade i alla fall

skoj och det är huvudsaken. Blöt och skitig då har man roligt i skogen.

 

Dessutom har hon blivit superduktig på skogsagility, mer eller mindre flyger över fallna träd.

Vi gick runt och kollade på en massa viktiga hundsaker.

 

Ni behöver INTE vara där påstod matte. Behövde vi absolut, det doftade spännande och dessutom så

letade vi vatten.

 

Om jag är skitig? Nä inte alls "råkade" bara passera en dypöl. Blev skickad till sjön för att skölja av

tassar och ben, gällde både mej och Sigrid.

 

Du långsamma människa, vi har väntat på dej i flera veckor.

 

Tyvärr missade matte vårat snygga hopp över trädet. Vi hade tröttnat på att vänta och bestämde oss för

att hämta henne.

Sen började det vara dags att gå till bilen igen, vi hade varit nästan tre timmar i skogen och det kunde

räcka plus att matte skulle fixa nåt tråk på väg hem.

 

Suddig smygtagen bild, men det är alldeles för tidigt för sånt här. Är ju evigheter kvar till jul. Matte såg

det när hon fixade det där tråket.

Lämnade hem Sigrid som verkade belåten med dagen.

I morgon ska vi hitta på nånting annat skoj i nån bra skog.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards