wilmablogghund

Alla inlägg den 2 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 2 oktober 2016 17:57

Var kallt när jag gick min morgonrunda, eller kallt är att ta i. Uppfriskande snarare.

 

Titta här hustaken är alldeles vita av frost, eftersom matte självklart hade kameran hemma när jag var

ute så är bilden från min balkong.

Sen skulle jag ut och åka, en ny skog skulle besökas.

 

Jaha på plats i nåt som kallas för Bäverbäcksskogen. Här har jag inte varit förut.

 

Matte släpade med en reflexväst åt mej ifall det skulle vara jägare i skogen. Nåt om att med en sån så

syns jag bra. Behövde inte använda den för skogen var alldeles tyst och stilla.

 

Hemma hos mej var det frost och i Bäverbäcksskogen där blommar smultronplantorna.

 

Hade massor att titta på och undersöka. Nya skogar är skoj.

 

Funderade på om jag skulle in i skogen här, men det skulle jag inte enligt matte. En annan gång kanske.

 

Fortsatte min upptäcksfärd och så hamnade jag här.

Detta är alltså Bäverbäcken, den heter visst så för att Bäver håller till här. Där den här bäcken börjar så

slutar Bäversjön som jag badat i några kilometer bort.

 

Men titta på "bäcken" som just nu är mer som en å. Med tanke på ökenklimatet så borde den ha varit mer 

eller mindre uttorkad. Men längre in i skogen lär Bäver ha byggt en rejäl fördämning och därför är det

mängder med vatten.

 

Fortsatte mina upptäcktsfärder. Där framme är det ett hus mitt i skogen och vid vägen sitter det en skylt.

 

Aha, bäst att inte springa så fort då, fast det gällde nog inte mej. Snarare Gröna männen som enligt matte 

har gröna hus långt bort i skogen och de som skövlar skogen.

 

Tog en runda in i skogen på ett par ställen, verkade vara mycket bra skogar

 

Väldigt vad det var mycket hus i den här skogen då. Här var det dessutom ett staket som jag enligt matte

skulle passa mej för. Ett sånt där som kan slå oskyldiga hundar.

 

Men titta jag hittade en människa! Såna är sällsynta i mina stora skogar och dessutom en som jag har

träffat en gång förut.

 

Inspekterade en lada där. Fanns massor med spännande dofter. Kunde ha stannat längre men matte sa

att vi skulle fortsätta en bit.

 

In på en annan liten väg. Mycket trevligt.

 

Kollade länge inne i skogen. År när det har regnat så finns det visst hur mycket svamp som helst här.

I dag fanns det bara en Röd flugsvamp och inget mer. Såg spår av att Hälge hade passerat alldeles nyss

men träffade aldrig honom.

 

På väg tillbaka, kom på att jag hade bråttom. Jag behövde nog umgås lite mer.

 

Hej Helen, du vet det är ytterst sällan som nån kliar mej. Fick massor med gos och så blev jag bjuden

på lite mjuk pepparkaka också.

 

Sen fick jag visa att jag faktiskt kan saker. Typ sitta stilla och vänta fast jag vet att det finn mer smarrig

pepparkaka.

 

Så klart jag är en duktig hund och kommer direkt på inkallning och belönas med pepparkaka. Visade detta

flera gånger.

 

Jadå jag kan ligga också och belönad blev jag. Blev mer trevligt gosande medan människorna pratade en

massa tråkprat.

Sen skulle jag gå tillbaka till min bil, fast jag ska hälsa på här flera gånger.

 

Samma väg tillbaka fast jaghittade en del nytt att undersöka. Har nog massor att utforksa i den här skogen.

Såg en annan väg och den ska jag få gå vid nåt annat tillfälle då kan man gå en rejäl runda.

 

Drack en massa vatten i Bäverbäcken. Faktiskt bra att Bäver har dämt upp den så att jag kom åt vattnet.

Passade på att blöta tassarna också.

Gick till bilen och åkte hem, hade varit många timmar i skogen.

I morgon då har jag sällskap igen för då ska Sigrid hänga med mej.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards