wilmablogghund

Alla inlägg den 15 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 15 oktober 2016 18:00

Man får vara glad för det lilla i dessa tråktider, fast nu är bara morgondagen kvar innan det

blir normalt igen.

 

Närmaste skogen, ser dött och övergivet ut. Undrar vad jag ska hitta på för nåt?

 

Träffade två nya hundar, trevliga var de. Fast min bak behövde de inte alls bry sej om. Funkar bra att

sätta mej ner då.

Efter att ha lyssnat på en massa mänskligt prat så gick jag vidare.

 

Matte hade tagit med min bol. Hade mycket skoj med den en stund.

 

Inte för att jag riktigt vet vad jag planerar här. Spela tassboll kanske. Ja, ja jag hade i alla fall skoj.

 

Kom på att jag aldrig har provat den här rampen. Var ganska okej att springa på.

 

Växte godis i en tall, växer inte minsta lilla smula där nu. Jag rensade självklart allt.

 

Hade skoj med bollen en stund till. Här funderar jag på att lära mej att fånga den med tassarna. Insåg att

munnen är bättre när bollar ska fångas.

 

Fortfarande finns det massor med blåbär i skogen. Fast de är både torra och ganska smaklösa.

 

Hej Ossy! Det var länge sen sist, har du lust att leka en stund?

    

Hade han ingen lust med, han ville bara pussas. Alltå pussades vi ett tag innan jag gick vidare.

 

Titta en svamp!!!! Fast en nästan färdigtorkad champinjon får vara kvar i skogen.

 

Gick till sjön, ännu finns det vatten kvar i den men badsäsongen är nog över. Börjar vara väl kallt i

vattnet nu.

 

Vid en av bryggorna hittade jag en båt som var på rymmen. Brukar inte vara nån båt här, men sjön är liten

så den hittar nog hem igen.

Gick vidare för det blåste nästan isbjörnar och eskimåer där.

 

Titta vad jag hittade! Inez som var ute och rastade sina människor. Hon är alltid sugen på en massa bus

så jag såg till att få igång henne.

 

Ojdå, hoppsan! Jag råkade visst springa omkull Inez. Ja ja sånt händer när man har roligt.

 

Sen jagade vi varandra massor och hade jätteskoj. Valpar är skoj för de har så mycket energi och snabba

är vi.

 

Nädå det är inget fel på min uthållighet, jag ska bara andas ett par sekunder så kan vi fortsätta sen.

Bara det att det blev ingen fortsättning för tråkmänniskorna skulle åt olika håll,

Jag gick hem till mej, åt lite och sov.

Tråkrunda på eftermiddagen, alla affärer stängda och inte fanns det några jag känner uta heller. I morgon är

det sista dagen på tråkveckan sen ska jag återta alla mina skogar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards