wilmablogghund

Alla inlägg den 9 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 9 oktober 2016 18:01

Idag var det sista chansen för de stora skogarna på en vecka. Men det blev inet åka till nån

sån eftersom det fanns chans till svampvattennedfall. Skulle alltså hålla mej hemma.

 

Jag ser nåt. Blir nog bra det här.

 

Hej Inez! Trevligt att ses och du vill tydligen busa med mej. Sånt tackar jag aldrig nej till.

 

Hörru valpusling måste du vara så förbaskat snabb? Jag hann faktiskt i fatt henne.

 

Nån som funderar på vad vi gör? Vi har faktiskt dragkamp om en pinne. Slutade med att vi båda vann för

pinnen gick i två delar.

 

Inezhusse såg till att ge oss godis så vi fick mer välbehövlig energi.

 

Men titta där kommer Biffen också. Mycket trevligt med mer sällskap.

 

Biffen hade lilla valpen Sky med sej också.

 

Sky och Inez bekantade sej med varandra och jag övervakade noga. Jo de blev kompisar inga problem.

 

Visst kan vi pussas Biffen bara du ger sjutton i min bak. Det gjorde han.

 

Provade på att vara lektant till valparna. Tyckte att det var bäst att nån övervakade deras framfart.

 

Inez skulle gå hem till sej och jag fick sällskap i skogen av Biffen och Sky. Mycket trevligt.

 

Biffen han kan minsann konsten att njuta av livet han. Mästerrullare kallas sånt här.

 

Vi hade väldigt trevligt tillsammans i skogen, massor med viktiga hundsaker att kolla på.

 

Så är det trevligt att ha nån att diskutera alla dofter med- Människor begriper ju inte sånt. Men sen var det 

dags att skiljas åt Sky orkar ju inte gå så långt ännu.

Jag hittade en tall där det växte godis. Trevlig med en sån, åt upp allt.

Gick vidare träffade ett par människor jag känner och umgicks en stund.

 

Som sagt jag blir bättre och bättre på att flyga. Får jag träna lite mer så kommer jag nog att nå

trädtopparna och kunna prata med ekorrarna.

 

Så här såg det inte ut sist. En gammal gran hade gett upp nån dag när det blåste mycket.

 

Det var det där med flygövningar. Där uppe är Ekorre och är lika osocial som alltid. Måste alltså träna

mer på att flyga.

 

Roade mej mycket en stund med en grankotte. Såna kan faktiskt vara riktigt roliga.

 

Passerade Heden igen på väg hemåt. Men nu fanns det inga trevliga kompisar där, alldeles övergivet.

Men jag hittade godis som tröst.

Gick hem, gjorde just ingenting. Ut på eftermiddagsrunda och alla mina affärer var stängda. Försökte slå

in dörren på Pryl 7an men inte hjälpte det inte.

I morgon ska visst jag och Sigrid käka lunch i Eskilstuna, låter trevligt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards