wilmablogghund

Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 10 oktober 2016 17:45

Jaha så är den här då den är veckan som enligt matte kallas för tråkveckan. Alla mina bra

skogar är fulla av vapenkramare så de kommer jag inte till nu.

Fast detta blev ändå en bra dag.

Började med att hämta Sigrid och sen skulle vi åka till Eskilstuna.

 

Hamndes på nåt som heter Djurgår´n där är det garnaterat jaktfritt och vi hundar kan vara på fria

tassar också. Fast först skulle vi vänta på nån.

 

Titta där kommer ju Ann Marie, henne har jag inte träffat sen stora svampträffen.

 

Hälsade självklart ordentligt och visade hur glad jag blev.

 

Sigrid hälsade självklart också ordentligt. Sen skulle hon hänga med på vår runda.

 

Äntligen på fria tassar så vi kan undersöka det här nya stället ordentligt. Nya ställen är skoj för det finns alltid

en massa spännade.

 

Visade Ann Marie hur otrilgt skoj vi har när vi busar. Jagade varandra mycket och länge.

 

Sigrid visade att hon egentligen är en förklädd Pitbull, men jag har lärt mej att hålla mej lite undan så

hon inte kan slita strupen av mej.

Hittade hur mycket spännande som helst, verkar gå mängder med hundar här fast vi såg inte nån idag.

 

Hörru Sigrid kom tillbaka! Matte hade nån idé om att vi kunde sitta och se söta ut.Blev inte så, vi hade

faktiskt tassarna fulla med annat.

 

Ska jag få den där pinnen? Jo den var till mej, fast jag slarvade bort den ganska snabbt.

 

Hittade en större som jag hade skoj med. Kasta runt med den och fånga den är underhållande.

 

Nä du Sigrid du får faktiskt skaffa dej en egen. Den här är min. Hon försökte sno den här men hittade en i 

bättre storlek sen.

 

Fortsatte att utforska allt nytt, spännande ställe det där.

 

Dessa långsamma tvåbeningar. Vi har väntat i flera evigheter på er och har massor med planer på viktiga saker.

 

Men allt roligt har ett slut, dags att gå till bilen igen. Men först så gosade vi mycket med Ann Marie vem vet 

när vi träffar henne igen? Kan ta många evigheter.

Passade bilen medan matte fixade tråk.

 

Nu Sigrid blir det nog väldgit bra, jag tror att det är den utlovade lunchen som är på gång.

 

Hej mattes mamma. Du förstår vi är hungriga, ingen får nånsin nån mat hemma. Fick smaka varsin köttbulle.

 

Sigrid hon ville ha mer och visade det tydligt.

 

Titta så smaskigt, min och Sigrids lunch. En massa korv och köttbullar, erkänner att jag som är större 

käkade mest.

 

Somnade under bordet medan människorna åt och pratade tråk. Sen var det dags att åka hem igen.

Lämnade hem Sigrid och åkte hem till mej.

På eftermiddan behövde jag inte försöka slå in dörren till Pryl 7an, det var öppet så jag fick mitt

välbehövliga godis.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards