wilmablogghund

Alla inlägg den 23 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 23 oktober 2016 17:52

Riktig tråkdag detta. Har försökt komma välbehövligt svampvatten hela dagen vilket är bra. Men

jag har inget som helst behov av att vistas ute då.

Släpades i alla fall ut för en lite längre runda.

 

Inledde med lite balansövningar på Heden. Som ni ser är det inga problem att balansera på ett ben.

 

Anledningen till balansövningen, jag försökte fånga min boll. Självklart lyckades jag varje gång. Kollade om

jag skulle se nån jag känner men det gjorde jag inte.

 

Bestämde mej för att gå och kolla sjön, kanske att den fått påfyllning.

 

Hade den inte, det lilla svampvatten som kommit det försvinner ner i marken på en gång. Där jag står borde 

det vara så djupt vatten att jag skulle kunna simma.

 

Har tagit mej över läskiga bron och fått godis väl för väl utförd promenad. Gillar inte det där gallret, inget

skönt att sätta tassarna på.

 

Funderade på om jag hade nåt att göra i den här skogen men kom fram till att det hade jag inte. Försökte

falla mer svampvatten så allra helst hade jag gått hem.

 

Det var väldigt vad det låter då. Hördes jakthundar längre bort, tur att jag inte skulle åt det hållet.

 

Letade efter nåt spännande men hittade ingenting. Inte ens de asociala ekorrarna ville visa sej idag.

 

Hösten har så vackra färger enligt matte. Detta är slutet på min Sörmlandsledsetapp och matte hade

tänkt att vi skulle ha gått en bit på den men där hördes jakthundarna. Bäst att låta skogen vara då.

 

Tog en runda i en annan liten skogsdunge. Precis lika tråkig den och dessutom började det regna mera.

 

Nä nu vill jag hem, det är inget skönt ute och jag håller på och får skador. Skickade in matte i affären så

hon köpte ett märgben till mej. Precis vad jag behöver såna här tråkdagar.

 

Ägnat en hel del tid åt sånt här. Kattskötsel på hög nivå, tvätta Balder. Har lärt mej idag att han gillar att

jag tvättar öron och huvud. Gjorde ett försök med hans bak men då sa han fula ord till mej.

 

Detta är kleptomanen Kattvalps Leya. Hon stjäl alltid allt hon kommer över. Jag har varit på ute på

eftermiddagsrunda och fått min kycklingtuggpinne. Bara det att kleptomanen tror att de tillhör henne.

Här är hon på jakt för att för att försöka hitta dom i skafferiet. Kan meddela att hon misslyckades.

 

Hon kan faktiskt hålla sej till sina kattstickisar istället. Som ni ser så gillar hon dom också, alltså borde jag

få ha mina kyckligpinnar ifred.

I morgon blir det nog en bättre dag för då är det ju dags för Sigrid igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards