wilmablogghund

Alla inlägg den 1 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 1 oktober 2016 18:03

Skulle hålla mej i nån hemmaskog idag. För i dag får de börja jaga med lösa hundar och troligen

så skulle alla de stora bra skogarna vara upptagna.

 

På min väg mot skogen så träffade jag Valp Inez. Trevligt med sällskap eftersom Sigrid inte skulle med mej 

ut idag.

 

Busade en del med henne på Heden. Den här lilla saken borde jag ju hinna ifatt.

Ha ha ha, jag var faktiskt mycket snabbare än vad du är! Jag hann ifatt Inez många gånger. Tänk hon som var

så rädd för mej, nu vill hon bara busa.

Fast sen skulle vi åt olika håll.

   

Jag har kommit till skogen, här brukar de väldigt sällan jaga enligt matte. Fast vi hörde jakthundar långt, 

långt bort.

 

Ägnade mej åt skogsagility i brist på bättre sysselsättningar. Bygger fina muskler av detta.

 

Hoppsan tänk vad man kan missa. Jag har faktiskt varit här flera gånger men i dag upptäckte jag att det finns

en liten sjö. Den är liten normalt och nu är den extra liten. Hade i alla fall gott vatten.

 

Svamp är bara att glömma, fanns bara några ganla döda Örsoppar. Om det varit normalt väder så skulle

jag ha träffat nåt som heter Skånsk flock den här helgen. Men de kom inte eftersom det inte finns nån svamp.

Kollade runt mer, men hittade inget skoj.

 

Alltså detta med kroppsdelar...............igår blev mina tassar brutalt amputerade, men som genom ett

under hade nya växt ut under natten. Så skulle jag köra ett hundyogapass i skogen på en fläck som doftade

alldeles utsökt gott.

Vem stal mitt huvud?? Jag vet att jag brukar ha ett.

 

Hittade mitt bortslarvade huvud och kunde fortsätta yogapasset med rejäla bensträckare och annat viktigt.

Bara det att precis här ska det egentligen vara så mycket vatten att jag nästan skulle ha kunnat simma.

Gick vidare och hamnade på min Sörmlandsledsetapp.

 

Just här har jag inte varit så jag kollade av noga. Måste ha stenkoll på det jag ska sköta.

 

Matte hittade lite jobb, både några fallna träd som våran chef ska få åtgärda med motorsågen och

så ska det klippas sly här. Snart inträffar visst nåt som kallas Tråkveckan när mina skogar blir fulla med

älgjägare. Då kan det vara bra att gå hit och jobba med att ta bort slyet för här jagar de inte.

 

Nån som sa att hösten är grå och tråkig? Den är vacker enligt matte i alla fall.

 

Passerade campingen. Smart av dom detta. Nu finns det inga dåliga ursäkter om nummer två görs på

olämpligt ställe. Fast matte har alltid påsar med sej och jag gör ofta långt inne i skogen. Gödsla skogar

är bra har jag lärt mej.

Gick hemåt, matte ppratade med Rottis Helgas husse. Så hamnade jag i min bil åkte till Valp Inez, fick

inte kliva ur bilen. Åkte tillbaka och lämnade min bil hos Rottis Helga.

Gick hem och vilade.

Ut för eftermiddagsrunda, tillbaka till Rottis Helga och min bil.

Nu kan snön och halkan komma för bilen har fått vinterdäck, ja det är rekordtidigt och inte alls nödvändigt 

ännu.

 

Detta är ett av min bils framdäck. Totalt nerslitet och olagligt. Av nån anledning käkar bilen sommardäck.

I stället för att köpa nya (läs matte vet inte om bilen lever nästa vår) så åkte vinterdäcken på. Det är

tillåtet med såna från och med idag.

 

Hm, bäst att kolla att matte och Inezhusse verkligen klarar av att få ner däcken i källaren. De klarade av

det konstigt nog.

 

Busade en massa med Inez också.

 

Kolla vilket fruktansvärt monster som jagar mej. Vet inte varifrån det kom för så där ser ju inte Inez ut.

Sen var det dags att åka hem igen. Känns bra detta med bil med ordentliga däck igen.








Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards