wilmablogghund

Alla inlägg den 29 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 29 oktober 2016 17:53

Inga storskogar dag, lördag och enligt matte troligen fullt med vapenkramare i dom.

Skulle alltså hålla mej i hemmaskog.

 

Kallt hade det varit för det var frost på löven.

 

Detta är en vattenpöl på Heden. Det där som ser ut som ränder är faktiskt tunn is som jag trampade

sönder.

Träffade i alla fall en människa som jag känner och umgicks en del med henne.

 

Men titta här då, Inez dök upp och ville leka. Perekt då slapp jag ha tråkigt den stunden.

 

Vem är du? Helt plötsligt så kom det en ny liten valp som Inez tydligen känner.

 

Kamerna ljuger jag försöker inte alls skrämma liten valp. Egentligen så försöker jag presentera mej.

 

Titta här han vågade faktiskt pussa mej. Lilla valpen heter Rick och är en Engelsk springerspaniel bara

tre månader, alltså en liten skit. Förut bodde hans människor tillsammans med en av samma ras som hette

Vilma, av Sigge kallad för Färghandels Vilma. Hon vandrade över regnbågsbron för några månader sedan.

 

Bäst att kolla vad de där valpeländena pysslar med egentligen. Mycket bus var det och jag deltog

självklart.

 

De följde med mej till skogen. Jag berättade om alla trevliga dofter som man kan hitta där och de

verkade lyssna på mej.

 

Vadå brottas? Det är mycket roligare att jaga varandra anser jag. Blev faktiskt mycket jaktlekar också, men

det bilderna blev antingen sudd eller bestod av halva hundar.

 

Kom nu valparna så ska vi göra nånting väldigt trevligt. Syns på Rick hur himla bråttom de hade att följa

mej.

 

Hit skulle jag ha med valparna. Vatten är en trevlig sysselsättning och Rick hade inte provat förut. Tror att

han gillade det. Bäst att passa på nu för fanns det is på vattenpölarna kan den snart komma på sjöarna.

 

Gick vidare och busade ganska mycket under tiden. Valparna följde mej snällt.

  

Fick godis av Ricks matte och nu var det slut på det roliga. Valparna skulle gå till sina hemma och jag skulle

fortsätta alldeles själv. Men vi lär träffas igen.

 

Detta är är underligt som helst. Jag är i skogen och det luktar köttbullar hur mycket som helst. Brukar

inte lukta köttbullar i skogen.

Detta är den allra märkligaste buske jag nånsin hittat. Det växte köttbullar på den, inte en utan ganska

många. Fast nu växer det definitivt inga köttbullar där jag plockade bort varenda en. Mycket gott.

 


Nä jag har inte span på Ekorre. Det satt nån som heter Hackspett uppe i trädet och förde ett himla liv.

Men Hackspett hade inte heller nån lust att umgås med mej.

 

Provade på att balansera på gamla fallna träd. Inga problem gick jättebra. I skogen kan man ägna sej åt

många sysselsättningar.

 

Väldigt vad den här figuren ser ledsen ut då Kanske gillar han inte att det snart är vinter eller nåt.

 

Nästa märkliga upptäckt. Jag har ju hittat godis i tallar men nu växte det köttbullar på en tall också.

Enligt matte så händer det under vissa årstider att träd och buskar kan blomma med köttbullar, korv och

annat gott. Måste alltås lära mej att hålla koll på såna så jag inte missar nåt.

 

Dags att gå hem igen. Höll koll på alla träd och buskar men det blommade ingenstans.

Tråkrunda på eftermiddagen, träffade ingen jag känner och alla affärer var stängda. Dessutom blåste det

iskallt.

Med tur så kan jag åka till en skog i morgon, matte vet en där de aldrig brukar jaga.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards