wilmablogghund

Alla inlägg den 7 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 7 oktober 2016 18:01

Idag bestämde jag mej för att det var dags att lära Sigrtid lite viktiga saker, matte hade sagt var vi skulle

på vår skogsrunda.

Fast den började med att vi fick passa bilen vid kakfabriken medan matte handlade kakor till sin mamma.

 

Helt plötsligt så blev jag utsläpt ur bilen. Matte hade träffat nån hon känner som ville träffa mej. Tycker det

var sällsynt ödsligt jag.

 

Jodå den där Anki kom så jag kunde presentera mej ordenligt och visa att jag är en mycket trevlig hund.

 

Så nu är vi framme vid Döda älgenskogen. Lika bra att busa en stund innan vi tar itu med allvaret.

 

Nu så ska jag snart påbörja mina lektioner med Sigrid. Vi har busat och klarat av våra behov av att

gödsla skogen.

 

Första viktiga lektionen, akta dej för  såna här färister. Jag minns när jag höll på att fastna och matte

fick lov att rädda mej. Sigrid lydde och lät bli att gå där.


 

Inspektera bäckar är väldigt viktigt och det är hon duktig på. Tyvärr är den här nästan torr fast den rinner mellan två sjöar.

 

Här har det trillat en gran, såna ska inte ligga och drälla på fel ställen. Nu behövde vi inte åtgärda det.

 

Någon hade redan varit där och sågat bort den. Annras hade matte fått ringa till våran Sörmlandsledschef

och satt honom i arbete.

 

Inspektera skärmskyddet är mycket viktigt. Nån vandrare kan ha glömt något gott eller så kan det ha hänt

andra saker. Allt var som det skulle.

 

Matte fick uppdraget att kolla gästboken. Riktigt många människor som vandrar här.

 

Kolla dassen ska man också göra. De var också i perfekt skick och Sigrid gjorde precis som jag sa åt henne.

Har liksom bestämt att eftersom hon är med mej så mycket i skogen så kan hon vara min assistent. Jag ska

vara fyrbent etappledare och hålla ordning så att allt är bra för vandrande hundar. Har lusläst hur Sigge gjorde

och han jobbade ju i många många år med det.

 

Man kan inte bara hålla på och jobba så vi roade oss en hel del också. Mycket jaga varandra.

 

Nå, vi har väntat i evigheter på dej, tänker du komma nån gång? Finns massor med viktigt kvar.

 

Jag hittade en liten pinne som jag hade väldigt skoj med en stund. Såg till att Sigrid inte kom åt den.

 

Fast den här vindögda suddiga varelsen kan väl i alla fall inte vara jag eller???

 

Kontrollerade den andra sjön. Mycket viktigt uppdrag.

 

Men det är ett elände med Vattentjuvens framfart i alla sjöar.Vattnet borde vara uppe vid den ljusa randen

som syns på stenen.

 

Fast gammal pinne som är indränkt med sjövatten är alldeles utsökt gott.

 

Här ska det också vara en forsande bäck. Har jag aldrig sett Vattentjuven hade stulit den redan första gången

jag var här.

 

Gick iväg till andra ställen av min etapp och kollade att allt var okej. Sen drog vi ut i skogen, alldeles

tomt och övergivet var det.

 

Höjdpunkten, nån hade tappat en massa godis så vi letade självklart upp varenda smula.

 

Hm, ska det verkligen inte bli roligare än så här? Enligt matte hade vi absolut ingenting att klaga på eftersom 

vi varit ute i nästan tre timmar och hunnit med massor.

 

Jaha bara att gå till bilen då och åka hem. Lämnade Sigrid och nu träffar jag inte henne förrens på måndag.

Vete sjutton vad vi ska hitta på då eftersom det är tråkveckan.

Gick på eftermiddagsrunda, besvikelse då två av mina affärer var stängda. Men Rosa elefantaffären var öppen

så där fick jag både godis och umgicks med Chihuahua DeeDee.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards