wilmablogghund

Alla inlägg den 12 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 12 oktober 2016 17:51

Ännu en dag på tråkveckan är avklarad.

Började som vanligt med att gå och hämta Sigrid för att dra runt nånstans ett tag.

 

Ja du Sigrid får se var vi hamnar idag då. Tillvaron är ganska begränsad nu med jägare i alla bra skogar.

 

Snälla Ekorre varför vill du inte träffa mej? Jag vill bara hälsa på dej och jag är så snäll så.

 

Ny väg, här har jag aldrig gått. Enligt matte kunde vi följa den en bit innan det blir mer skog och jaktpass.

 

Det är inte lätt att vara så liten som Sigrid är. Ni ser ju, hon syns knappt i gräset medan jag har perfekt 

uppsikt över omgivningarna.

 

Men hon är smart, genom att försöka flyga så kom hon ovanför gräset.

 

Tror inte jag känner nån hund som är så bra på att hitta leriga ställen som Sigrid. Matte säjer att Sigge

var också extremt bra på det.

 

Visst är hösten vacker med alla färger? Ja det är mattes åsikt, jag och Sigrid hade viktigare skaer för oss

än att titta på träden.

 

En åker är en alldeles perfekt plats för att springa mycket, fort och jaga varandra.

 

Har precis kommit ihåg att jag är ju vallhund, borde kanske gå att valla Sigrid. Min koncetration är

flera tusen procent och jag försöker plocka fram de  generna.

 

Äsch, det gick inget bra att försöka valla henne. Blev bus istället.

 

Vi svävar, vi flyger fram. Fortsätter det så här kommer vi att bli världsbäst som flygande hundar. Dessutom

har vi himla skoj när vi tränar på det.

 

Så hade matte nån idé om att ta en ny headerbild. Typ en snygg höstbild på mej. Antingen tittade jag bort,

kliade mej eller nåt annat. Denna vägrar hon använda. Tycker jag är snygg 

 

Otroligt, det fanns lite med betoning på lite vatten i ett dike. Bra för vi var törstiga efter allt hålligång.

 

Förresten är det nog fortfarande sommar för Blåklockorna blommar.

 

När vi kom till den här vägen så försökte jag gå åt andra hållet. Har gått en bra runda uppe i skogen.

Men på grund av jakten så skulle vi inte alls gå den. det får bli när det är lugnt igen.

 

Du förstår Sigrid att den som bor här känner jag. Matte ansåg att vi kunde fortsätta, jag hade andra

planer.

Så klart jag ska hälsa på hos dom jag känner och Maggan var hemma.

 

Gick in och berättade att vi är väldigt ensamma och behövde umgås. Dessutom blev vi bjudna på gott

godis. Både jag och Sigrid lyckades somna ett tag medan människorna pratade en massa. Fast det blev lite

tokigt när jag vaknade och skulle gå vidare. Uppmärksammade inte en stol och höll på att gå iväg med

den på ryggen. Som tur är ingen bild på det.

 

Jaha slut på det roliga för idag då. Är på väg till Sigrids hemma för att lämna henne.

Gick hem och det var nu det hände.

Matte höll på med nåt på datorn, Balder satt i hennes knä och jag var precis bredvid.

 

Undrar om jag ska? Jag borde väl kunna det?

 

Jag gör det! Jag kan!!

Det är usel kvalitet på bilderna, men det var knappt att matte fick tag på kameran och sen såg hon alldeles

suddigt av alla tårar.

Jag tvättar öronen på Balder. Han blev alldeles överlycklig, började spinna och riktigt tryckte sej mot mej.

Sigge tvättade Balders öron i flera år och nu märktes det hur mycket han saknat att få dom omskötta på

hundligt vis. Tvätta kattöron var mysigt så det ska jag fortsätta med.

När jag flyttade hit för snart 3 månader sen hade jag knappt umgåtts med katter. Nu är vi bästa vänner,

händer att jag och Leya försöker busa och jag, Leya och Balder brukar sova ihop med matte i sängen.

Idun bryr sej inte om mej, bara Freja som fortfarande är lite larvig.

Faktiskt så borde alla hundar ha kattkompisar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards