wilmablogghund

Alla inlägg den 19 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 19 oktober 2016 17:46

Kom en del extremt välbehövligt svampvatten idag. Bra eftersom jag och Sigrid skulle följa med

matte till Eskilstuna. Ungen risk att vi skulle släpas runt och skadas av nedfallet.

 

örjade hos mattes mamma där det var fika. Sigrid har minsann lärt sej att det serveras godsaker där. Här

är det smaskiga köttbullar på gång och Sigrid svälter.

 

Självklart fick jag också, många köttbullar blev det.  Mycket gott.

 

Sigrid hon trodde att matte hade ännu fler köttbullar, och faktiskt det hade hon. Vi åt upp alla för såna har

ju extrent kort hållbarhet.

Bäst att sova en stund och smälta maten.

Sen skulle vi vidare, passade först bil på ett ställe medan matte fixade nåt tråk. Sen fick vi passa bilen och

hela ICA Maxis parekering i många evigheter.

 

Sånt här tycker tydligen det stället att det är dags för. Matte hade helt andra åsikter, det är bara oktober.

 

Jaha och? Matte var borta så länge och jag var tvungen att kolla hur det känns att sitta på hennes plats.

Satt mycket bra där, men fick inte alls vara kvar.

 

Ordning i tillvaron. Matte har stannat på väg hem och släppt loss oss i Huggormsskogen. Skönt att få röra

ordentligt på oss och svampvattennedfallet hade nästan upphört helt.

 

Kollade av skogen men här hade inte Hälge varit och inget annat intressant heller.

 

Det är verkligen disig höst i skogen nu, bara synd att det där svarta i mitten inte är den bäck som det ska

vara. Hade varit perfekt för mej och Sigrid 

 

Men kolla här det finns för första gången på evigheter en vattenpöl. Trodde att alla såna var utrotade.

 

Kom Sigrid vi kollar här inne om det finns nåt skoj.

 

Fanns inget så vi busade istället. Men det är inte lätt att vara liten Sigrid i högt ris, hon försvinner nästan.

 

Enligt matte är det vackert med en massa droppar på ett grässtrå. Nåt om att såna här droppar har synts

till alldeles för sällan.

 

Stanna ditt elände! Jädrar vad jag fick springa för att komma ifatt.

 

Ha! Som alla vet så äter vi lite större hundar upp småhundar. Nu har jag fångat Sigrid och hon ska bli min

lunch.

 

Mätt och belåten så roade jag mej med en pinne en stund.

 

Titta! Sigrid lever jag åt inte upp henne. Det ingick bara i våran lek att försöka svälja henne med hull

och hår. Fast ungefär nu var det dags att fortsätta resan och åka hem.

Lämnade Sigrid så hennes kattvalp fick sällskap igen. Han saknar henne när hon är ute och roar sej med mej.

Slappade hemma ett tag.

 

Ute på eftermiddagsrunda. Passerade Prylaffären där jag blev bjuden på torkat nöthjärta. Mycket gott.

 

Enligt matte har jag en stor vattenskål hemma och behöver inte alls försöka dricka skitigt vatten vid

fontänen. Mycket godare vatten här.

Hemma igen så ville jag ha min kycklingtuggpinne. Matte tog fram en och eftersom hon är extremt virrig så

la hon den på köksbordet istället för att ge mej.

 

Det var den tuggpinnen det. Kattvalps Leya är kleptoman och stjäl det mesta hon kommer över. Nu var det

MIN tuggpinne som stals. Tur att det finns fler så jag kunde få en ny för Leya hon tuggade till bara det vita

fanns kvar. Det är inte enkelt att bo med katter alla gånger.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards