wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 maj 2018

Vidrigt oväder

Av Wilma Border collie - 14 maj 2018 18:31

Så blev ovädret ännu värre. Var smällhett redan när jag gjorde morgontoalett.

Gick och hämtade Sigrid och Mikko för att släpa oss iväg till sjön.

   

Där gav Sigrid upp första gången. Vi har bara gått ett par hundra meter i väldigt långsam takt men Sigrid var tvungen att lägga sej ner och svalka av sej.

   

Hittade skuggig väg att gå och där mötte vi Pinchervalpen. Hon ville leka men det var för hett. Mikko gillar henne verkligen så hoppas att det blir svalt snart så vi kan leka med henne.

   

På campingen har det minsann varit massor med hundar i helgen. Vi hittade så otroligt mycket dofter överallt efter en massa okända hundar.

   

Som sagt det är gott om pollen. Var alldeles fullt vid hundbadet.

   

Jo Mikko du förstår att matte har bett mej att jag ska jag plocka upp den här påsen ur vattnet. Nån slarvig människa som har kastat.

   

Ska nog börja jobba som städare. Klarade självklart av att plocka upp påsen så matte kunde kasta den i en papperskorg. Fick massor med beröm för väl utfört jobb.

   

Blev en polleninpackning av nosen när jag gjorde det.

   

Kollade av mer vid hundbadet, hade varit massor med okända hundar där.

   

Skulle gå en sväng. Hamnade vi läskiga bron. Inte för att jag tycket att den är läskig längre.

   

Ja du Mikko, jag vet inte hur människan tänkte. Troligen har hon värmeslag och tänker inte alls. Jag går numer utan problem över bron. Men Sigrid gör det inte och Mikko har aldrig provat. Bära två hundar var inte att tänka på. Alltså vände vi.

   

Gick en sväng åt ett annat håll, men bara en liten bit. Passerade vid hundbadet igen men struntade i att bada där.

   

Här har det aldrig nånsin växt Stenmurklor enligt matte, men finns det många. Vi markerade dom snyggt alla tre och fick god ost för väl utfört arbete.

   

Så var stackars Sigrid för varm igen. Tur att hon är så smart att hon i alla fall lägger sej och försöker svalka magen.

   

Vid nästa badplats så badade Mikko.

   

Sigrid låg och slappade efter att ha svalkat tassarna.

   

Jag satt på båten och studerade alla Vithajar som till och med hoppade ovanför vattenytan.

   

Vi försökte leka, men det blev ytterst kortvarigt. Bara en jaktlek på nån minut sen var det för varmt.

   

Jag slet ganska ordentligt med en pinne eller om det var ett mindre träd.

   

Korkat att försöka släpa på träd i ovädret. Tur att det var precis bredvid sjön. Behövde svalka av mej ordentligt


   

Skulle gå hemåt och passerade sidbacken. Det finns en snöhög kvar men ingen av oss orkade ens tänka tanken att ta sej upp till den.

   

Bara att gå och lämna hem Sigrid och Mikko då. Var vidrigt hett nu.

   

Har lämnat dom och det är bara en liten bit mellan våra hemma, men jag var tvungen att lägga mej och vila en stund.

Hemma så drack jag en massa vatten och sen somnade jag. Ovädret tar på krafterna.

   

Detta var temperaturen på min balkong när jag kom hem. Fullkomligt vidrigt är det.

Släpade mej ut på en kort och långsam eftermiddagsrunda. Försökte undvika heta asfalten och hålla till i skuggan.

Men jag har hört att i kväll när det är svalare ska jag få en lite längre kvällsrunda.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards