wilmablogghund

Alla inlägg den 26 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 26 oktober 2016 17:45

I går hade matte planer på att vi skulle åka till en bra skog idag. Men i morse ändrade hon de planerna.

Tjock dimma runt nollan och tydligen hade det varit en massa olyckor, alltså inget åka nånstans.

 

Hej Sigrids grannkatt, vill du umgås med mej? Jag gillar alla katter, men han var inte intresserad.

 

Dimman hade stulit halva Malmköping minst. Enligt matte hade det inte varit skoj att ut och köra i detta.

 

Titta vad vi hittade!!!! Inez som var ute och rastade sin husse.

 

Gick till Inez tomt för att vi skulle kunna busa en stund, men i dag har Sigrid måttligt intresserad igen.

 

Fast det gick att få igång henne en stund i alla fall. Alltså jag satte fart på de där två och så busade jag med

Inez när Sigrid tröttnade.

 

Inte lätt att vara Sigrid och lida av hormonstormar för allra första gången, hon stod och vek undan svansen

och trodde nog att hon skulle göra valpar i hop med Inez som bara är knappt fyra månader.

 

Gick vidare till skogen, här brukar det sällan vara andra hundar så Inez kunde vara på fria tassar. Är ju

inte lyckat om hon träffar hanar just nu.

 

Fanns faktiskt svamp, några Föränderliga tofsskivlingar men de är för gamla så de är kvar i skogen.

 

Över sjön var det rena Halloweenstämningen med en massa dimma.

 

Berättade för Sigrid att det här huset kan vara väldigt bra. Ibland bor det människor jag känner här och då 

finns det en massa godis och en hund som heter Terra att busa med. Men inte sjutton odde de där idag inte.

 

I skogen hade någon tappat godis på marken igen. Vi städade noga bort allt.

 

Fick fart på Sigrid för en omgång med bus igen. Nu ska jag minsann hinna ifatt dej.

 

Ha! Hon är inte alls lika snabb som hon brukar vara nu när hormonerna stormar. Jag hann ifatt henne

flera gånger.

 

Äsch, jag behöver träna mera. Hade tänkt ta den här pinnen men den var visst lite för stor eller så behöver 

jag träna på att ta bättre grepp.

 

Skogen var lika dimmig som sjön och inte hittade vi nåt spännande heller. Dessutom började det vara dags

att gå hemåt.

 

Fast på Heden så tvärnitade Sigrid, hon spanade in nån hund en bra bit bort so hon tydligen trodde att

hon skulle dejta. Trodde inte matte så Sigrid blev blåst.

Gick hem med Sigrid.

I morgon så ska vi få åka till en annan skog har matte lovat, hoppas hon håller det löftet nu.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards