wilmablogghund

Alla inlägg den 11 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 11 oktober 2016 17:53

Andra dagen på den där tråkveckan. 

 

Så där Sigrid är hämtad och nu ska vi försöka fördriva 2-3 timmar på bästa sätt.

 

Ja, ja vi ska busa men du kan väl vänta tills vi är på fria tassar.

 

Ha! Kan väl dänga Sigrid i backen då. Fast det är inte alls så illa som det ser ut, bara vårt sätt att ha väldigt

skoj.

 

Så på fria tassar och nu kan vi göra vad vi vill utan hindrande koppel. Livet blir så mycket enklare då.

 

Gick till sjön där vi rusade runt massor.  Nu Sigrid är jag nästan i fatt dej. Det går snabbt väldigt snabbt

när vi har så här skoj.

 

Stilstudie på en av mina supersnabba vändningar, ett under att kameran hann med att fånga mej.

 

När man håller igång så mycket som vi gör blir man törstig och varm. Tur att sjön var nära så vi både

kunde svalka oss och dricka vatten.

 

Men det är rent förskräckligt så Vattentjuven härjar. Vattnet borde befinna sej uppe vid det gröna gräset.

Dröjer väl inte innan hela sjön är stulen.

När Vattentjuven härjar så dyker det upp märkliga varelser som normalt är dolda av vattnet. Fast denna

verkade ganska fridfull.

 

Så här brukar det se ut när Sigrid vill busa. Jodå vi jagade varandra massor en stund. Fast sen kom det

människor som vi såg till att umgås en del med också.

 

Passerade sjön på ett annat ställe. Stenen som Sigrid står på ska inte alls synas. Vattnet räckte i alla fall

så vi kunde plaska runt lite mer i det.

Gick vidare i skogen i jakt på nåt skoj.

 


Hm, Sigrid har minsann skaffat sej en pinne, tyckte det var ganska onödigt att hon hade den.

 

Numer är Sigrids pinne min pinne. Att hon hittade en annan som jag inte kom över det behöver vi kanske

inte prata så mycket om.

 

I balnd åller matte på med att vi ska hoppa upp på stenar och sånt för att få godis. Sigrid ställde sej på en

liten sten.

 

Jag försökte fixera godisfickan. Vi var nämligen väldigt sugna på sånt.

 

Måste säja att vi samarbetade bra, för vi fick godis. Eller som ni ser så fick vi leta efter det. Allt i

hundlivet är minsann inte enkelt.

 

Ovanför skidbacken så går det att se hur långt som helst och där ligger flera av alla de där bra skogarna

som inte går att vara i denna vecka. Har hört talas om att det finns flera som jag inte har besökt också.

 

På väg hemåt, men det finns viktiga saker kvar att göra.

 

Först träffade vi Rocky, mycket trevligt.

 

Sen lärde jag Sigrid hur väldigt bra det är att ta sej in på Pryl 7an. Vi serverades Frolic där.

 

Men titta! Biffen och Sky kom också dit. Fast Sigrid tyckte att Biffen var lite läskig. Ja, ja hon vänjer sej

säkert och fattar att han inte alls är farlig. Hade sällskap med dom när Sigrid skulle gå hem till sej.

 

Sigrid är hemma och jag passade på ett umgås lite med hennes Kattvalp. Mycket trevlig sån hon har

som gillar mej.

Gick hem och gjorde ingenting.

På eftermiddagsrundan så skulle jag till Pryl 7an igen, hade nämligen hört nåt på förmiddan. Jodå jag hade

hört rätt för jag fick ett par köttbullar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards