wilmablogghund

Alla inlägg under februari 2023

Av Wilma Border collie - 28 februari 2023 18:07

Blev en sån där morgon igen, alltså en sån som innebar att Basse inte levererades utan smaklös tråkfrukost och ensam morgonrunda.

Men sen skulle jag gå och hämta honom.

 

Gick en bit, sen träffade jag en människa som jag träffade ofta i mitt gamla hem. Han känner min förra famlij och blev så glad när vi träffades. Lyssnade på en massa mänksligt tråkprat.

 

Skidbacken alltså rull i den ljuvliga konstsnön typ varannan meter. Bäst att passa på så länge som den finns. Alla borde testa att rulla i konstsnö, det är underbart. Vet att matte provade en gång för flera år sen, hon sa en massa konstiga saker och uppskattade det inte.

  

Hade varit minusgrader i natt så det var riktiga skridskobanor ibland.

 

Hittade Basse och skulle gå tillbaka till skidbacken, Kollade med gårdagens rådjur var inte där idag.

 

Basse kollade noga vid en grill, men inte minsta lilla matrest var lämnad åt honom.

 

Sprang och lekte istället, hade mycket skoj. Tror jag ska lägga ner det där med ragga hanar, är mycket roligare att ha en massa skoj istället för att ragga utan framgång.

 

Jagade Basse mycket. Väldigt skoj lek.

 

Provade att brottas också. Sekunden efter denna bild åkte Basse i backen, fast han påstod att han snörullade, kallas dålig förlorare.

 

Blev fångar för vi skulle vidare. Träffade ett par människor vi känner.

 

Dåre! Ligga och rulla i natursnö när det finns konstsnö. Trodde att Basse visste bättre nu.

 

Så var det dags för skridskobana igen i  skuggan. Tillsagda att gå försiktigt för även vi fyrbensdrivna kan halka och göra oss riktigt illa om det är halt.

 

Nån människa hade gått på isen. Vågar att ge sej ut på den nu, vi får inte sätta tassarna där.

 

Hur gick detta till? Helt plötsligt så skulle vi leta godis, vi letade och letade typ rena spåret.

 

Provade ett bord också och var visst lite ouppmärksamma när matte kleta ost på det.

 

Gick några meter och tänk där hittade vi varsitt alldeles utsökt revben!! Var underbart at ligga och njuta av dom i solen.

 

Isen förde ett förskräckligt oväsen. I bland lät det som nån sköt. Kanske tänker den dö nu. Synd att den var så dålig att det inte blev några trevliga isrejs denna vinter.

 

Titta nu börjar marken tina fram igen, det finns hopp om vår och bättre tider.

 

Passerade en bänk som jag var tvungen att prova. Bra var den för den gav godis.

Gick hem.

Möttes av en mycket besviken Cooper som trodde att brorsan Nisse skulle vara med. Men han är hemma idag.

Vi käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda. Träffade en människa vi känner och lyssnade på mer mänskligt tråkprat.

 

Har ni sett en så snygg bild som matte hittade på Facebook. I Värmland finns ett företag som heter Wermlands skogsförråd. De handlar bland annat med svamp, har en butik som säljer hundprylar och en massa annat.

Nu säljer de minsann boken där också. Den dyker upp på fler och fler ställen hela tiden. Superskoj detta.

I morgon ska jag och Basse hitta på måt igen, får se vad det blir.



Av Wilma Border collie - 27 februari 2023 18:02

Lite annorlunda morgon, Basse kom inte som vanligt utan han skulle hämtas sen. Alltså tråkfrukost och ensam morgonrunda.

 

Vägen mot skidbacken, hoppas verkligen att jag ska hämta Basse.

 

Ljuvligt äntligen rull i konstsnö. Var många år sen sist.

 

Gick några meter.

 

Måste bara rulla mer, tänk om den försvinner. Kan aldrig rulla för mycket.

 

Där sitter Basse och väntar nu blir det bra.

 

Där sitter han och väntar på vad han trodde var lift. Men bilen stod hemma.

 

Vi pratade massor. Jag berättade massor om lördagen och att jag minsann åkt tåg och träffat Moha och Troy. Berättade för Basse att han ska få åka tåg framöver. Vi började prata om att vi kanske ska ta och åka till Stockholm och göra ett fritagningsförsök av Stockholmsfångarna. På tiden att de slipper i från den tillvaron nu.

 

Kom till skidbacken. Hm, det där måste jag kolla noga.

 

Basse var  lika intresserad han. Ny typ av spaning.

 

Titta där stod de, två rådjur som studerade oss noga och länge. Vi var lika intresserade vi. Men sen gick de in i skogen.

 

Så på fria tassar. Nu ska vi leka och jag snörullade några tusen gånger till. Bäst att passa på.

 

Lekte en del med bollen också. Hade väldigt skoj och vi hade faktiskt två dagar att ta igen.

 

Hm vi är visst iakttagna igen.

 

Rådjuren var tillbaka och studerade oss. De hade kunnat komma och leka med oss. Tror vi skulle ha haft trevligt tillsammans.

 

Blev fångar istället, men då kom Beagel Mimmi. Trevligt för henne har vi inte sett på evigheter. Hade en hel del att prata om.

 

Alltså ursäkta Basse, men jag lämnar hur mycket hälsningar jag vill!! Inte det inte, sekunden senare var min fläck noga överkissad.

 

Fortsatte och till Basses besvikelse så var vattensamlingen frusen.

 

Bakom det här staketet bor Inez. Undrar om vi ska hälsa på?

 

Nu gäller det att få dörren att öppna sej.

 

Inga problem den öppnades och Inez har ett perfekt kylskåp. Det fanns utsökt korv i det till sugna hundar.

 

Lekte en del med Inez på hennes tomt också. Trevligt att träffa henne igen, hon hade minsann varit och minglat i helgen så jag fick lite mer skvaller från hundträffarna.

 

Nu ska vi gå hem till mej.

 

Matte hittade minsann våren. En massa snödroppar vid ett hus. Ointressant enligt oss.

Hem, käkade lite och somnade. Nöjda med förmiddagen.

Matte fick nåt mail som visst innebär att jag ska ut och resa igen under sensommar eller tidig höst. Hon går mest runt och flinar fånigt.

Gick på eftermiddagsrunda, en massa plusgrader så nu tinar både snö och iselände, verkligen på tiden.

Fick passa biblioteket, men missade magiska fönstret. Hörde nåt om att vi ätit så det räckte.

Nu har både Basse och Nisse åkt hem, men de kommer i morgon igen och då hittar vi på nåt vad det nu blir.





Av Wilma Border collie - 26 februari 2023 18:05

I går var jag trött, väldigt trött. Råkade somna i hallen och skulle nu matte fram fick hon kliva över mej. Lagd hund ligger, det är en gammalt.

Väcktes och släpades ut för nattkiss. Gick in och somnade om.

Katthotellet var öppet så Nisse sov kvar. Tydligen hade Kleptomanen nån kurs för matte vaknade i en knölig säng full med leksaksmöss i morse.

 

När jag hade varit ute på morgonrunda så hade kattvalparna hittat till Kleptomanens favoritplats ovanpå bokhyllan. Fast det hade de nog gjort utan henns inblandning.

Jag skulle ut och röra på mej ett tag.

 

Ödsligt var det. Såg en hund på håll, men det var en sån där förbjuden. Alltså en snygg hane och just nu doftar jag extra utsökt.

 

Här har de minsann gått och lämnat en massa spår. Många snygga hanar. Jag lämnade hälsningar genom höga benlyft så mina dofter verkligen sprids. Enda fördelen med att Basse inte var med, han kan inte dölja mina hälsningar.

 

Passerade Ekorrskogen. Tänkte att det kanske fanns nån social där för ekorrar är visst tillåtna nu.

Fanns inga alls.

 

Nära sjön och jag hör minsann hur mina kompisar roar sej hemma hos Basse. Må tiden i fängelset ta slut snabbt som attan nu. Jag vill också mingla och ha skoj med alla andra hundar.

 

Fortsatte min oplanerade vandring på spårvägen, Fanns spår av hundar, men jag såg inte nån.

 

Faktiskt var det väldigt skönt i solen. Satte mej och funderade över mitt eländiga liv ett tag. Tittade mot skogen där min Sörmlandsledsetapp går. Vote skönt med lite fyrbent etappledarjobb nu. Men enligt matte så får det vänta tills det blir mer barmark.

 

Andra änden av Ekorrskogen. Inte en endaste synlig där heller, ville bara ha lite sällskap.

Fast sen träffade jag ett par människor jag känner, trevligt för en av dom bjöd mej på godis. Mycket välbehövligt.

 

Lika bra att fortsätta med de höga benlyften, men inte sjutton kom det några snygga hanar för det inte.

 

Vid spårvägens fik finns det bra bord. Provade ett, gav godis

 

Men nu då?? Detta är förläggarens butik och här brukar Förläggar Rudolf vara. Planerade att gå in och hälsa på honom. Korkat stängt idag och ingen Förläggar Rudolf där. Hade hoppats på att matte behövt prata en massa tråk.

Gick hem till tråkhemma, käkade lite och somnade.

Matte lånade min dator för nu skulle hon kolla  ändringar som förläggaren gjort i den nya versionen av manuset.

Nu är visst allt sånt klart också, det dröjer inte innan den kommer att bli helt klar för översättning.

Gick på eftermiddagsrunda.

Hade tur, min kod till Vivecas magiska fönster fungerade så jag fick smarrigt godis.

I morgon är det äntligen måndag igen. Då kommer Basse och vi ska hitta på nåt. Så tänker jag berätta mer om allt jag gjorde i lördags för honom. Var så trött när jag träffade honom igår att jag orkade inte med allt som hände. Blir säkert en toppendag.


Av Wilma Border collie - 25 februari 2023 18:02

I morse så plockade matte ihop en massa saker.

Så gick jag på morgonrunda medan matte släpade med en enligt henne tung kasse innehållande allt möjligt okänt.

 

Märkligt nu är jg hos bästa bilvetrinären, men bilen är inte med. Han är en ängel som ställde upp som privatchaufför eftersom vi skulle till Flen. Inte var det trevlig shopping heller.

 

Hamnade här, där går alla tåg. Basse skulle stortrivas här med sin älskade tågspaning.

 

Långt där borta kommer det ett tåg. Nu ska jag åka med ett sånt.

 

Jaha, vad händer nu då? Det rör på sej, känns lite märkligt detta.

 

Äsch, jag tar och sover ett tag. Kan meddela att jag sover väldigt bra på sånt där tåg.

 

Så nu är jag i det där Stockholm som hundnappar hundar och detta är tåget jag åkte med.

 

Men titta!! Moha och Troy kom och mötte mej! Superskoj eftersom vi inte setts på flera hundliv.

 

Vi blev så glada allihopa över att äntligen ses igen. Hade massor att prata om.

 

Hm åka med Moha och Troys bil. Vad är detta ska jag hundnappas och inte komma hem på många, många år.

 

Hamnade här och matte försvann, synnerligen oroväckande. Fast hon var snabbt tillbaka, männskkor är så känsliga och behöver speciella rum, jag menar vi hundar vi kissar där det passar. Mycket enklare.

 

Skulle gå en sväng med Moha och Troy. Så mycket snygga hanar som det passerat där, jag hade fullt upp med alla dofter och lämna hälsningar.

Tillbaka till det där hotellet. Nu tog matte den märkliga kassen och tänkte försvinna.

 

Detta vet jag inte vad jag tycker om. Jag ska gå med Moha och Troymatte, tänk om det är hundnappning på gång. Vi är i det där märkliga Stockholm. Provade mitt paradnummer att väga tio ton, men hade ingen framgång.

 

Detta är en del av ett stort gäng svampkonsuleneter. Såna är utbildade för att lära andra människor att leeta svamp och känna skillnad på matsvampar och deras förväxlingsarter. De har nåt årsmöte och fortbildningshelg.

 

Detta är min matte. Hon pratade om svamphundar gamle Sigge Svamphund, Mej, Basse, Moha och Troy.Hur vi lär oss hitta svamp och hur det går till att lära oss.

 

Visades en massa bilder. Som här med mej när jag hittat stjärnhovstryffel.

 

Basse när han luktar på en finluden stensopp så var det bilder på Sigge, Moha och Troy.

Mycket frågor och diskussioner blev det visst också. Enligt matte superskoj och med väldigt intresserade deltagare.

Matte gjorde inte bort sej alldeles för hon har sett en massa beröm på det där Facebook sen.

 

Hon kom tillbaka försedd med en flaska vin som hon fått. Så hade hon fått en massa nya idéer som det ska funderas på också. Hörde att detta var så superskoj att hon lätt kan tänka sej att göra om det igen.

 

Jaha ut och åka igen. Må det nu vara till tåget så jag inte blir Stockholmsfånge.

 

Det blir nog tåget. Fast först hamnade vi på ett fik. Visst klär jag bra i tre olika koppel? Egentligen så väntar vi på Moha och Troymatte som var och köpte fika till människorna. Fick faktiskt smaka av mattes macka, den var supergod.

 

Moha hon är i perfekt storlek för hon kunde sitta i knäet på sin matte och kolla att det inte fanns några intressnata rester kvar till oss.

 

Jag border colliepadda? Nä men jag är trött, väldigt trött och vill bara sova. Så många intryck hela dagen och så mycket nytt.

 

Phu!! Jag blir inte Stockholmsfånge. Har sagt hej då till Moha och Troy med deras ängel till matte som skjutsade oss. Hade bilen fungerat och matte försökt köra skulle Missing people och Missing dog fått jobba i månader för att hitta oss igen.

 

Så i säkerhet på tåget, jag kommer hem igen. Fick ett smarrigt tuggben. Sen somnade jag gott. Vaknade när vi var i Flen igen.

 

Så i Feln och jag väntar på dagens tredje ängel. Denna gång Basse med husse som kom och hämtade mej och matte och skjutsade hem oss. Matte påstår att hon känner ett helt drös med änglar. Jag berättade för Basse att jag minsann träffat resten av skogsröjargänget och hörta talas om en massa som låter väldigt bra framöver.


Hemma så bad jag om min Dentastix, pratade lite med katterna. Nisse bodde kvar på katthotellet i natt så han och Cooper har roat sej.

Sen har jag sovit, är fortfarande trött, det är visst matte också.

Hörde nåt om lugn dag i morgon.








Av Wilma Border collie - 24 februari 2023 17:53

Vanliga trista morgonrutinerna. Men snart är det nästa vecka och då blir allt som vanligt igen.

Så skulle jag hämta Basse, funderade på varför matte släpade på en transportbur.

 

Hon hämtade Nisse som skulle få hänga med brorsan Cooper idag. De har inte setts på väldigt länge nu.

 

Jag blev utsläppt och skulle leta reda på Basse. Inga problem att följa hans spår inte.

 

Basse han befann sej vid Ossys gamla dagis och väntade på lift. Men han fick minsann gå till bilen idag. Ingen som helst service till utmattad hund inte.

Skjutsade hem Nisse till Cooper, de blev överlyckliga båda två.

Jag och Basse skulle hitta på nåt. Matte hittade ett ställe att parkera på, är det halt så uppför sej bilen minst sagt opålitligt.

 


Titta! Vi träffade Frasse igen!! Antingen går det många hundliv innan vi ses eller så är det var och varannandag det händer.

Lyssnade på en massa mänskligt tråkprat ett tag.

 

Nähä mattes bra plan blev det inget av med, Idag är skidbacken stängd, men det var en massa människovalpar där och åkte pulka. Lika bra att låta dom ha skoj och inte alla uppskattar om vi skulle komma och vara där.

 

Blev alternativ två. Lekplatsen vid campingen. Jodå det var skoj att springa ett tag.

 

Boll. måste testa om den är skoj idag. Var rolig i ett par minuter.

 

Nä jag tror inte jag leker med bollar. Provade att snutta på den, var så där.

 

Basse fick ta den istället, han behöver inte fundera över snygga hanar eller annat hormonrelaterat.

 

Hamnade i fångenskap en stund för det passerade en snygg hae som var lös. Tyvärr upptäckte han inte mej. Hade det inte varit för fångenskapen så skulle jag nog ha dragit till honom.

  

Tack snälla Hare! Så vänligt att lämna en massa godis till oss. Räddade våran dag.

 

Sen blev vi fångar båda två. Hade enligt matte mer att göra.

Jodå vi fick passa bilen medna matte var hos förläggaren och hämtade en bunt med böcker och pratade tråk i flera veckor.

Hem igen.

Fick våra Dentastix.

 

Lyckliga kattvalpar som fick käka gemensam lunch. Kanske matte äntligen begriper att vi uppskattar sällskap när vi käkar, allt blir så mycket godare då.

Vi somnade och det gjorde kattvalparna också. Fanna en massa spår av hur de röjt rejält under vår frånvaro.

Så ringde bästa bilveterinären. Han skulle inte hinna titta på bilen idag eftersom det jäklades på jobbet. Nu blev det problem för i morgon ska jag vara i Flen tidigt och inga bussar går då. Men bilveterinären är en ängel han skjutsar mej och matte.

Gick på eftermiddagsrunda. Fick passera Vivecas magiska fönster. Perfekt för vi fick smarrigt godis.

Hem och hade fredagsmys med varsitt gott ben.

I morgon ska jag på äventyr. Matte ska till det där Stockholm och berätta om svamphundar för en massa svampkonsulenter. Jag ska åka tåg, har jag aldrig gjort och dessutom väntar en överraskning. Det som känns oroligt är detta med att Stockholm hundnappar hundar i många hundliv. Tänk om jag inte kommer hem. Fast matte pratar om tågtider och att jag visst kommer hem igen.

Hoppas verkligen att hon för en gångs skull har rätt.



Av Wilma Border collie - 23 februari 2023 17:47

Mina vanliga tråkmorgonrutiner i morse.

Sen skulle Basse hämtyas, hade nöat massor i natt och snöade fortfarande. Mett hade ingen som helst lust att använda min bil. Köra i modd med den där ratten som är vänsterviriden även om bilen inte drar åt nåt håll just nu kändes inte okej.

 

Bara att gå då. Fördelen var att jag kunde kolla var alla snygga hanar befinner sej. Lämnaade massor med hälsningar.

 

Förra veckan var det nästan vår, svårt att tro idag. Vägen hem till Basse där var det full vinter.

 

Där ligger minsann Basse och håller på att förvandlas till en snödriva.

 

Så nu ska vi gå en sväng. Svårt att hitta på nåt vettigt i detta väder.

 

Jaha och där kommer Ricki utan en människa i närheten.

 

Jag sa hej, matte sa åt honom att gå till sin människa och Basse bad honom dra till varmare trakter när han hälsade på mej. Ricki vände och människan sågs efter en lång stund. Förklarade igen för Basse att Ricki är ingen idé att ragga på för han kan inget och jag kan försvara mej själv.

 

Basse ansåg att vi skulle gå genom Tråkskogen. Matte vägrade  med hänvisning till att troligen är alla stigar där skridskobanor under snön.

 

Titta här det snöar så jag håller på att bli blondin.

 

Gick en gata vi inte gått på länge. Såna är trevliga.

 

Så många dofter så många hanar och snart doftar jag alldeles utsökt.

Lämnade massor med hälsningar som Basse envist kissade över.

 

Träffade Tilly med husse. Bra för han hade gott godis till behövande hundar. Pratade lite med Tilly också.

 

Gick vidare träffade inga hundar eller människor vi känner.

 

Vadå tar tid att gå med en Hormonhäxa? Är väl självklart att jag måste ha koll på var hanarna rör sej eller? Basse påstår att alla är fula och ingen vill i alla fall träffa mej. Jag har honom och det räcker tydligen.

Gick hem till mej. Käkade lite och somnade. ute fortsatte det att snöa.

Ut på eftermiddagsrunda, snöade bara lite. Tråkig sån för vi fick inte passera magiska fönstret och inte träffade vi några vi känner heller.

I morgon ska vi hitta på nåt annat och så ska bästa bilveterinären kolla på min bil igen. Ska tydligen skruvas på nåt så det blir ordning på ratten.



Av Wilma Border collie - 22 februari 2023 18:08

I går landade det nya ( läs bättre begagnnade hjul) hos bästa bilveterinären.

I morse när jag skulle på morgonrunda fick jag åka bil i flera många meter typ runt gatuhörnet till bilveterinärens garageuppfart. Där dumpades bilen och jag gick på min ensamma tråkrunda. Såg Rocky på håll, men han är förbjuden just nu. Vadå, jag vill träffa mina kompisar när det passar mej. Skitfängelse!!

Så ringde bästa bilvetererinären, nu satt det andra hjul på min bil.

Gick och hämtade den.

 

Titta!! Jag har fått åka bil hem till Basse, för nu ska han hänga med mej.

 

Vi har inte setts på hela natten så Basse blev så lycklig. Sen lastades vi in i bilen. Nu skulle vi åka.

Jodå bilen rullar, men nåt stämmer inte riktigt, enligt matte är den lite vänstervriden i ratten. Nåt hon ska prata med bilveterinären om. Åkte till Sparreholm och vände, ett tag funderade matte på om vi skulle gå en runda där. Men alla våra bra ställen ligger nära Båven och där lever den opålitliga isen.

 

Tillbaka hemma i Malmköping, nu var vägen mot våran lekplats sandad. Alltså skulle vi gå till den.

 

När vi passerade spårvägen så träffade vi Frasse igen. Mycket trevligt. Hade en massa intressanta hundsamtal.

Hade sällskap en bit, skönt att ha honom att prata med eftersom människorna bara pratade tråk.

 

Frasse skulle fortsätta en annan runda, men vi träffas säkert igen.

 

Kollade om det hänt nåt sen sist. Inga snygga hnara hade rört sej här.

 

Sprang och lekte en del. Skönt att kunna sträcka ut ordentligt.

 

Matte rotade fram en boll och Basse var snabbast.

 

Snodde den, men så tappade jag bort den lika fort igen.

 

Om jag nu tänker efter så är leka med boll ganska överskattat, Jag behöver nog ta och fundera mer på mina hormoner och alla snygga hanar jag inte får träffa. Var ganska skönt att ligga i snön och fundera medan Basse, den ständiga optimisten försökte leta sork.

 

Gick in i skogen. Är det möjligen så att du tänker fixa ett spår till oss?

 

Tråkmänniska! Stå och stirra på en massa hasselbuskar och leta små, små hasselblommor. Det fanns inga, bara hängen.

 

Gamla hasselnötter sen förra året. Fullkomligt ointressant.

 

Nå är du klar snart?? jag har tråkigt och känner mej lagom deppig.

 

Kollade om Hare hade lämnat nåt godis till oss. Snålhare fanns bara några enstaka pluttar!!

 

Närmade oss vägen så vi hamnade i koppel. Nåt om att det kunde komma andra människor eller nån snygg förbjuden hane.

 

Nä du Basse, det tar nog ett tag innan du kan bada här igen för nu har vattnet i diket frusit igen till Basses stora besvikelse.

 

Usch!! På vägen har det minsann rört sej ett hästmonster, säkert ett hundätande sånt. Måste vara vaksamma så det inte upptäcker att vi vistas här ibland.

 

Basse påstod att vi nog hade saker att göra i slutet av vår etapp. Matte vägrade.

 

Tror inte att Basse egentligen hade så mycket planer på fyrbentetappledarjobb. Snarare var det öppna vattnet som drog. Blev inget besök där.

 

Nästan vid bilen. Nu hade Basse idéer om att gå in på campingen. Typ kolla om Moha och Troy kommit, nä sa skitmatte och påstod att hon minsann vet att de fortfarande är fångar hemma i Stockholm. Verkar vara ett farligt ställe som tillfångatar hundar i flera hundliv. Så pratar hon om att hon vet nåt som varken jag eller Basse vet.

Åkte hem, käkade och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda, passade biblioteket och Basse hade magiska fönstret under stenhård bevakning. Det hade han ingenting för. Enligt matte ska vi inte alls springa där och tigga varje dag.

Får se vad vi ska hitta på i morgon, de bra skogarna är bara att glömma nu när det är snorhala vägar igen.



Av Wilma Border collie - 21 februari 2023 17:56

I går kväll bevittnade jag tortyr på hög nivå.

Matte tog fram rostiga, slöa bultsaxen avsedd för katter och satte Cooper i knäet. Sen började det, jag stirrade på tortyren led med Cooper som inte fattar nånting han spann, medan han förlorade tassarna. Bredvid mej satt Basse och upplyste om att titta nu lär av Cooper det är inget farligt att klippa klor, gör inte ens ont. Det gör visst ont och det är hela tassarna som klipps av!! Märkligt nog sprang han alldeles obehindrat sen

När det var avklarat så ringde Bassehusse och frågade om Basse fick sova kvar. Hundhotellet öppnade självklart.

Skulle gå på sista kvällsrundan, all blötsnö och regn hade frusit så det var en halkig upplevelse. Gick in, jag bäddade och vi somnade gott tillsammans.

Blev idag, lika fruktansvärt halt på morgonrundan, Basse stackarn höll på att trilla när han skulle lyfta på benet.

 

Jaha vi ska på längre runda. Var har du tänkt att vi ska idag då?

 

Snön vräkte ner och under den dolde sej en massa is,

Vi är lärda att gå försiktigt när det är så här halt.

 

Snygga hanar hade det varit ute, men vi såg inga idag.

 

Helt plötsligt dök Ricki upp. Basse anser fortfarande att han inte  ska hälsa på mej, fast han kan lika lite som Basse.

Såg att Tilly kom uppe i skogen.

 

Så hade vi tur och träffade Frasse. Hade trevliga hundsamtal med honom. Vad som var värre var att både Ricki och Tilly sprang fram och tillbaka lösa över den snorhala vägen, tur att ingen bil kom för idag varf det långa bromssträckor.

 

Skildes från Frasse, gick vidare. Förklarade för Basse att jag kollar efter snygga hanar precis hur mycket jag vill.

Basse vidhåller att jag har honom, det räcker.

Så kom matte på var vi skulle kunna vara lösa en stund. Egentligen var plaen att gå till vår vanliga lekplats, men vägen dit var visst rejält hal så den planen ställdes in.

 

Detta är spår efter stackars Basse. Till och med som fyrbensdriven var det svårt att inte halka med skridskobanor under snön.

 

Men här äntligen var det befriat från den där isen. Alltså kunde vi springa och ha skoj ett tag.

 

Jaså du tror att du ska ha bollen?? Men den är min och nu ska jag ha den!

 

Retas du, men förr eller senare då...........

 

Nä bollar är vid närmare eftertanke helt ointressanta, Tror jag ska fundera mer på alla snygga hanar och mina hormoner.

 

Basse lyckades trampa fram en massa vatten som inte frusit. Det fick honom att komma ihåg att alldeles nära rinner bäcken. Han började stirra längtansfullt och se ut som om  han planerade nåt.

 

Slutade med att vi blev koppelfångar, inga bad denna dag inte.

 

Kan man inte titta på tåg går det lika bra att spana efter spårvagnar. Problemet är bara att det tar långtid innan de vaknar ur vintervilan så han hade inget för det.

 

Halkade tillbaka hemåt. Var ganska trevligt med saltad gata där det inte var så himla halt.

Hemma så käkade vi lite, somnade och vaknade av att matte pratade med Bassehusse, Hna är en ängel för han hade varit i Eskilstuna och hämtat däck till min bil. I morgon så ska nästa ängel bilveterinären sätta dom på bilen så vi kan åka igen.

 

Matte skulle till tvättstugan. Undrar i vilket program Cooper ska köras eftersom han ansåg att han tillhörde tvätten.

Han fick inte alls följa med.

Jag och Basse gick på eftermiddagsrunda.

I dag hade vi tur och Vivicas magiska fönster öppnade sej. Fick gott godis.

Nu har Basse åkt hem till Nisse och sin husse så jag får sova ensam i natt. Men ska hämta honom i morgon för nya äventyr, vad det nu blir.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards