wilmablogghund

Alla inlägg den 18 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 18 oktober 2016 17:54

Den där alldeles nya skogen blev inte av idag. Försökte komma svampvatten så den skogen ska

besökas en annan dag.

Hämtade Sigrid och så fick vi åka till en annan skog på närmare håll.

 

Jaha du Sigrid vi tar väl en sväng här och ser om vi kan hitta på nåt skoj då.

 

Det är inte alls höst det är nog försommar eftersom lupinen blommar.

 

Körde några rundor med jaktlekar, hade som vanligt väldigt skoj.

 

Kollade om det fanns nåt spännande i skogen. Var dåligt med sånt, mest dött och övergivet.

 

Tänk om den där långsamma människan nån gång kunde lära sej att snabba på. Kändes som om vi fick stå här 

och vänta hela dagen.

 

I brist på bättre går det ju att dansa med en pinne. Men dålig kvalitet på pinnen, den som tittar noga på bilden

ser hur den går av precis när bilden tas.

 

Så gäller det att hålla undan för Sigrid så inte hon försöker sno den.

 

Men nu ska vi minsann göra nåt. Bråttom har vi för det är viktiga saker i görningen.

 

Sigrid syns som en liten prick långt inne bland träden. Hon spårade och spårade.

 

Jag befinner mej långt bort och har span. Ingen av oss brukar vara så här långt från matte. Fast vi kom när

hon ropade.

 

J*klar! Vi fastnade i kopplen för matte insåg vad vi pysslat med. Spåra Hälge ska vi inte alls ägna oss åt.

Hälge hade nämligen lämnat en stor hög som var rykande färsk. Vadå, Hälge kanske hade haft lust att

umgås med oss. Inte fick Sigrid käka upp lämningarna heller.

 

Hälge är där nånstans, jag känner minsann doften men både jag och Sigrid var fortfarande fångar.

 

På fria tassar igen, men Sigrid hade minsann stenkoll. Hon kanske kan starta karriär som Älghund.

 

Fortsatte att kolla skogen, men hittade inget spännande.

 

Roade mej en stund med en pinne, matte försökte ge Sigrid en egen men hon skulle bara ha min.

 

Här borde det vara en massa lera och vatten, det är Vilda grisarnas spa. Men som på alla andra ställen var

det alldeles uttorkat. De få droppar svampvatten som föll gör ingen nytta tyvärr.

 

Jaha slut på det roliga då. Dags att gå till bilen igen. Vi var faktiskt besvikna över att vi aldrig hittade

Hälge och att matte hindrade oss från att fortsätta leta..

Skjutsade hem Sigrid till sej och jag åkte hem till mej.

Testade att tvätta Kattvalps Leya, Gick alldeles utmärkt hon blev rejält blöt av min omvårdnad. Tyvärr

inga bilder på det eftersom matte just då höll på och tömde kameran.

 

Eftermiddagsrunda. Gick in på Pryl 7an och berättade att det aldrig nånsin är nån som umgås med mej.

Blev trodd både kel och godis.

I morgon ska visst jag och Sigrid till Eskilstuna.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards