wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 april 2024

Supertisdag

Av Wilma Border collie - Tisdag 30 april 17:56

Blev en alldeles perfekt tisdag.

Basse han sov i morse så honom skulle jag hämta. Men innan dess såg jag att matte grejade med något.

 Anade att nu skulle vi göra nåt skoj.

Hämtade upp Basse och åkte.

 

ÄNTLIGEN!!! Skogsröjargänget är samlat. Jag pussade Moha grattis eftersom hon hade fyllt år.

 

Så var det favvisdiket vid vår bästa lekplats. Vissa drack och nån annan badade.

 

Sen var det lek spring och en massa röj.

 

Så här ska det alltid vara, spring och röj i rena glädjen så vårrullade jag, nästan lika bra som konstsnön.

 

In i skogen. Basse och Troy försvann ner till sjön för några vårbad.

 

Sånt här gillar vi. Passa Moha och Troymatte medan våran försvinner.

 

Först kom Moha, hon är som jag tar det lugnt och metodiskt.

 

Så jag, de andra två galningarna fick vänta lite.

 

Basse och Troy hade så bråttom att de höll på att krocka i spårslutet.

 

Vilket perfekt slut. Bestod av en massa pannkaksbitar och kött från frysstädningspåsarna. Alldeles utsökt var det.

Vi städade länge och väldigt noga. Finns inga som helst spår kvar av det.

 

Ljuvliga spårslut kräver efterrätt, hittade utsökt bark på en pinne. Alla harpluttar vi haft fest på de hade vi förträngt.

 

Fast Moha och Troymatte hade gott godis så vi försåg oss av det också.

 

Troy han är på väg till Kina eller nåt. Egentligen var det lunchsorken som han skulle åt, men han var lika framgångslös som Basse. Alla sorkar lever.

 

Lervatten det är gott det, Bassa har badat och fått upp lera från botten var mycket svalkande och gott. Det hade blivit riktigt varmt ute också.

Gick till bilarna och åkte hem igen.

 

Ja jag är trött, väldigt trött och Basse var lika trött han. Ha massor med skoj med Skogsröjargänget, gå spår det tar på krafterna. Släpades ut på eftermiddagsrunda, hade nog klarat oss utan.

Hem igen och matte som har noll koll pratade om fredagsmys, tyvärr kom hon på att det är tisdag innan fredagsmysbenen var framme. Vi kan minsann införa tisdagsmys också.

I morgon är det röd dag det innebär att det är mingel på gång med förhoppningsvis många kompisar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 21 maj 17:59

Fortfarande bra väder. Basse blev levererad i morse. Efter gemensam morgonrunda och frukost så skulle vi ut och jobba enligt matte. Bäst att passa på innan ovädret slår till igen.   Så där början av vår Sörmlandsledsetapp. Sist gick det inte all...

Av Wilma Border collie - Måndag 20 maj 17:51

Basse blev levererad i morse. Trevligt med sällskap på morgonrundan och gemensam frukost. Så skulle vi ut och åka.   Suck! Nu har hon säkert handlat upp alla våra shoppingpengar igen.   Hamnade på de kungliga markerna för att gå en sväng....

Av Wilma Border collie - Söndag 19 maj 18:05

Lika vidrigt oväder idag. Var hett och vindstilla redan på morgonrundan. Så var det dags för hundträff igen.   Idag passade det minsann med taxi för Liftaren. För varmt att gå hem enligt honom. Framme så skulle matte vattna tråkgrönsaker i d...

Av Wilma Border collie - Lördag 18 maj 18:02

Var varmt ren när jag var ute för morgonrundan. Sen när jag skulle åka till Basse var det ännu hetare. Matte dumpade av saker vid tråkväxthuset.      Basse sprang runt med något i munnen, mycket stolt. Men så kom Inez och då glömde han at...

Av Wilma Border collie - Fredag 17 maj 18:05

Basse skulle ha sovmorgon igen. Alltså skulle han hämtas, han hittades på sin vanliga liftarplats. Perfekt frö där stod dörren på glänt så vi gick in. Ännu bättre kom fram en påse med samrrigt godis. Att matte pratade om att man inte kliver in oinb...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards