wilmablogghund

Alla inlägg den 21 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 21 oktober 2016 18:00

Idag har jag vallat mattes mamma och visat henne en skog där hon inte hade varit.

 

När jag väntade på att mattes mamma skulle komma så träffade jag min kompis Essie. Hon klär verkligen

bra i alla höstlöv, nästan så hon inte syns.

Så kom mattes mamma och vi hämtade Sigrid.

 

Så där på fria tassar och här har ju både jag och Sigrid varit förut så vi stack i förväg.

 

Visade hur otroligt skoj vi har i skogen. Mattes mamma tycker att jag är en väldigt lugn hund så nu visade

jag hur extremt snabb jag kan vara om jag vill.

 

Undrar om den är hemma?

 

Jadå Ekorre var i sin gran, men lika osocial som alla andra gånger jag har försökt umgås med den.

 

Vadå stå och titta på den stora rotvältan? Hade varit bättre att jag hade fått hjälp att få Ekorre att bli

social och komma och umgås. Hade ingen framgång med det.

Gick vidare i skogen, busade en del med Sigrid och kollade viktiga saker.

 


Nå? Ska ni komma? Mattes mamma har aldrig sett den här vackra jaktstugan inne i skogen. Märkligt att man

alltid ska behöva vänta på människor.

 

Så skulle den fotograferas ur alla möjliga vinklar. 

 

Så här ser det ut när jag och Sigrid busar, hela världen blir suddig.

 

Fortfarande är vi suddiga. Matte slog nån slags rekord i att ta extremt suddiga bilder idag, men vi hade

som vanligt väldigt skoj.

 

Försökte dricka upp sjön också, vi blir törstiga av allt röjande i skogen.

 

Jaha så var det bara att vänta igen då. Människor ska alltid titta på så mycket ointressanta saker.

 

Här var det faktiskt synd om Sigrid. Hon stod och såg olycklig ut, inte alls konstigt för hennes halsband

hade fastnat i en gren så hon kom ingenstans. Matte var snäll och befriade henne.

 

Nästan slut på det roliga i skogen och dessutom försökte det falla svampvatten. Fast så lite att vi blev

aldrig skadade.

Kom till bilen och skulle åka igen.

 

Drabbades av passa bilen här. Detta är ett sånt där ställe där matte kan gå alldeles ohjälpligt vilse eftersom

det inte är skogen. Människorna var borta i hundra evigheter.

 

Om jag är på fel ställe? Nä kan jag inte tänka mej och förresten borde ni inte se mej. Skjutsade hem

Sigrid som jag inte träffar på ett par dagar nu.

Åkte hem till mej och gjorde ingenting.

 

Eftermiddagsrunda och jag har tagit mej in i Prylaffären för att berätta att jag aldrig får godis.

 

Åt sånt där torkat nöthjärta där, mycket gott.

 

Gick till Pryl 7an också och fick godis, var ju flera minuter sen jag åt nåt sist.

Nu väntar ett par tråkdagar för mina bra skogar är troligen fulla med vapenkramare i helgen så jag lär få

hålla mej i hemmaskogarna.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards