wilmablogghund

Alla inlägg under september 2022

Av Wilma Border collie - 30 september 2022 18:47

Hård dag detta,. Tur att jag och Basse gillar att ha tassarna fulla.

Han kom som vanligt i morse.

Efter de vanliga morgonrutinerna skulle vi till skogen.

 

Skulle kolla hur svarta trumpetsvampen mådde. Den mådde utmärkt och det hade kommit fler. Har övervakar Basse att matte verkligen hittar alla i ett dike.

 

Bra för att vara på ett litet område. Tyckte att matte pratade om att de har ett dåligt år. Vi anser att vi har jobbat bra vi.

 

Jag hittade en stubbe med små, små föränderliga tofsskivlingar också.

 

Undrar om det är detta som människorna kallar blandsvamp? Föränderlig tofsskivling och svart trumpetsvamp tillsammans.

 

Vi hörde nåt så vi blev fångar skulle inte bry oss enligt matte.

 

Passa träd, men sånt är trevligt för vi vet vad som väntar. Matte tänker försvinna.

 

Detta kallas för FUSK och ger inte ost eller belöning. Vadå, hon hade varit borta i flera veckor, tänkte komma över osttuben.

 

Jag som spårar lugnt och meotodiskt släpptes före Basse.

En stund senare kom han med eld i svansen och bara drog förbi mej.

 

Perfekt spårslut. En massa bitar av alldeles utsökt kycklingkorv. Hade ett väldigt jobb med att hitta alla. Men nu är det väldigt välstädat där.

Åkte hem, somnade och enligt matte så väntade det mer.

Åkte till vår allra bästa Grisöronaffär. Började läskigt, vi blev insläppta bakvägen och passerade en stackars hund som fick tassarna amputerade. Trodde att samma öde väntade mej och Basse.



 


Men titta här ett bord med en masa godis.

 

Bredvid fanns ett annat bord till matte och böckerna,

 

WOW!! Vi fick minsann stora utsökta tuggben av Gunnar.

 

Bästa fredagmyset nånsin. Tänk att få tugga utsökta ben i Grisöronaffären.

 

Basse uppskattade också detta. Vi pratade om att detta borde vara stående fredagsmys ligga i vår bästa shoppingbutik och tugga ben.

 

Finns såna där paparazzifotografer där. Först tog Gunnar mattes mobil och fotade.

 

Sen fotade Magnus också. Matte tycker som sagt inte om att hamna på bild.

 

Detta är ett av resultaten.

 

Var lugnt så vi gick en sväng och kollade vad vi skulle shoppa. Gäller att omsätta våra pengar till bra saker. Så klart vi hittade sånt, finns bara bra prylar att shoppa här.

 

Drack en massa gott vatten också. Vi blir tröstiga av utsökta ben. Base var kissnödig så han fick gå ut och rasta Gunnar. Gick enligt Basse alldeles utmärkt. Jag hade inte följt med en meter, hade säkert blivit hundnappad.

 

Så nu ska vi åka hem. Men måste få vårt viktiga shoppinggodis när vi betalar för inköpen.

Åkte och lämnade hem Basse till hans husse.

Nu är jag trött och ska vila mej i form.

För i morgon då ÄNTLIGEN, jag är ledig och det innebär att jag ska mingla med alla kompisar jag inte träffat på många evigheter, ser verkligen fram emot det.



Av Wilma Border collie - 29 september 2022 18:02

Äsch, min styrketräning går för långsamt. Tro inte att jag lyckades öppna porten i morse heller och matte påstår att om jag skulle lyckas så blir jag koppelfånge.

Basse blev självklart avsläppt så vi kunde käka frukost och gå på morgonrunda.

Sen skulle vi till skogen.

 

Trevligt här har vi inte varit på ett tag. Alltså massor att kolla. Dessutom, strålande höstdag.

 

Jaha nu kommer det minsann en massa kantareller överallt Titta framför min tass, stora och fina var de.

 

Matte har länge gnällt över bristen på sandsoppar. Nu har de både kommit och hunnit bli för gamla. Fast det går nog att hitta nya fina nån dag.

 

Tur att vi har ett oändligt tålamod. Den där långsamma människan ska titta på små trattkantareller och en massa annat ointressant. Om hon kund ta och komma så har vi faktiskt hittat nåt som hon vill ha.

 

Titta här, massor med fina svarta trumpetsvampar. Dessutom var de många.

 

Riktigt stora har de blivit också. Bra att de äntligen vaknar för det har varit uselt med såna.

 

Ja tack så klart vi ska ha lön för vårt jobb.

 

Jaha bara att plocka fram tålamodet igen då. Tar tydligen tid detta.

 

Detta brukar vara en bra godissten. Jo då den var lika bra i år också.

Kollade en gammal stubbe som brukar ha en blomkålssvamp, men inte i år.

 

Mera kantareller. Typiskt nu när kurserna är slut då kommer de..

 

Basse han har bengömmor i nästan alla skogar. Dessutom trodde han att han skulle ha ensamrätt på detta.

  Väldigt vad du tjatar då.  Jag kommer, vara bara tvungen att provgnaga Basses ben när han lämnade det. Var helt okej och nu vet jag var det ligger så nästa gång är det mitt.

 

Fortsatte och kollade en massa viktiga hundsaker och en del annat. Kommer massor med trattkantareller i den skogen nu.

 

Var god stör ej, ekorrspan pågår och denna pratar med mej. Alltid trevligt att ha kontakt.

 

Basse han visade framtassarna och hittade mer svart trumpetsvamp. Hörde att han fick beröm.

 

Titta här då. Mycket nöjd Basse och matte öste beröm över honom. Hörde talas om superduktig svamphund som jobbat så bra.

 

Bara lite av alla svarta trumpetsvampar som syns på bilden.

 

Nej, jag har inte jobbat, men jag hörde allt beröm Basse fick och hur han smaskade ost, det kan jag inte motstå.

 

Tillsagda att hålla oss lugna och stilla. Hördes människor i skogen och matte är eremit. De märkte oss inte. Bra för skogar ska vara folktomma.

 

Intressant. Här har det varit Hälgefajt. Vi undersökte noga och länge och det var alldeles uppsparkat omkring. Enligt matte var det troligen två Hälge som bråkat om Hälga. Spännade var det.

 

Dags att gå till bilen igen. Blev fångar för vi närmade oss ställen där det kan komma människor. Mötte inga människor.

Åkte hem, käkade lite och somnade.

Matte rensade all svamp som värmer sej i svamptorken nu.

Gick på eftermiddagsrunda. Trist sån, inga vi känner ute.

I morgon blir det mycket.

Föst ska vi till skogen och greja plus göra nåt vi inte gjort på länge. Sen ska vi till vår allar bästa Grisöronaffär. Matte ska sälja och signera böcker och vi ska minsann shoppa för våra egna pengar. Har sammanställt en bra shoppinglista.


Av Wilma Border collie - 28 september 2022 18:01

Perfekt i morse. Som vanligt visste jag att Basse var på gång.

Skulle ut och ner till porten. Matte behagade låsa upp ¨åt mej, Sen försökte jag öppna porten också, måste styrketräna rådde inte på den och matte påstod att jag hade inget ut på gatan att göra. Hade jag visst det, tänk om Bassehusse skulle glömma att släppa av honom?

Han blev avsläppt och vi blev lika lyckliga båda två.

Käkade god frukost och gick på gemensam morgonrunda, då är livet som det ska vara.

Så skulle vi göra nåt, blåste och fanns chans till svampvattennedfall plus att matte hehövde fixa tråk.

 

Hamnade i Sparreholm vid hembygdsgården. Här brukar det vara bra.

 

Blåste kallt men vi lekte en massa,. matte hade tagit med en boll. Perfekt länge sen vi lekte med sån.

 

Idiot!! När ska du begripa att badsäsongen är över??

 

Vår bästa godisek hade ostblommor som vi noga städade bort, ska inte finnas några spår kvar av såna.

 

Jo jag hittade preis nåt på godiseken.

 

En liten oxtungsvamp. Fick massor med beröm och mer ost.

Skulle ha lekt mer men det var människor vid husen.

 

Gick och kollade lite. Mer svamphundsjobb.

 

Nu hade de gula strävsopparna vaknat. De är inte alldels vanliga och gillar att växa med ek.

 

Lika bra att hitta en oxtungsvamp till när jag ändå jobbade.

 

Duktiga, duktiga Basse! Förra gången vi var här så lärde han sej den arten. Självklart kom han ihåg och markerade.

Gick till bilen för matte skulle til den där jättebutiken och förhoppningsvis inte gå vilse och aldrig återfinnas. Hon kom tillbaka snabbt släpande på märkliga saker.

 


Åkte vi behövde röra mer på oss så nu skulle vi till en av våra lekplatser.

 

Nå?? Vi vet att du har bollen!! Kan du möjligen kasta den?

 

Blev en rejäl dragkamp eftersom både jag och Basse ansåg att vi hade vunnit den. Fast dragkamp är skoj.

 

Eftersom jag är en mycket artig hund så lät jag Basse ha den en stund.

 

Lekte en massa mer. Gällde att ta igen allt vi förlorade igår. Skoj hade vi.

Sen skulle vi vidare igen.

Hamnade hemma hos Basse, blev oroliga. Skulle han dumpas hemma?

 


Ingen fara matte bara bar in ett gäng enorma baljor i det där växthuset. Tycker att det ser ut som om det borde gå hur bra som helst att odla smarriga tuggben i dom istället för tråkgrönsaker.

Vet att matte har helt andra planer.

 

Den där vindruvsplantan är inte klok. Den anser att den ska ha ännu fler druvklasar, matte pratar om att klippa ner den bara det blivit kallare.

 

Fanns ett gäng champinjoner på Basses gräsmatta som fick följa med hem till svamptorken.

Hemma så käkade vi lite och somnade.

Matte grejade med tråk.

Gick på eftermiddagsrunda. trist sån träffade inga vi känner och inte fick vi passera Vivecas magiska fönster heller.

När Basse blev hämtad så lyssnade jag noga på människornas tråkprat. Inge korkade påhitt inte. Basse kommer precis som vanligt i morgon.

Då ska vi hitta på nåt annat skoj.

 

Titta här!!

På fredag ska vi minsann vara i vår allra bästa Grisöronaffär. Matte kan väl sälja boken. Vi tänker tipsa om godaste godiset viktig svamphundskunskap.

Så ska vi självklart shoppa loss också.

Hyrde ut matte igen så vi har egna shoppingpengar att handla för.

Av Wilma Border collie - 27 september 2022 17:48

Bedrövligt! Basse blev hundnappad av sin husse, insåg i morse att en dag i ensamhet väntade. Jag behöver faktiskt sällskap varje dag jag.

Trist morgonrunda och smaklös tråkfrukost.

Matte velade mellan tre olika skogar, till slut kom hon fram till vilken det skulle bli. Alla var såna där längesen skogar. Jag har ett drös att hålla rätt på så ibland är det svårt att hinna med alla.

 

Ska du komma den här veckan eller? Har inte varit här på ett år så jag har en del att göra.

 

Om honungsskivlingar vore matsvamp så skulle det gå att plocka tonvis. Men de är inte matssvamp fast skogarna är överfulla av dom.

 

Snälla ekorre! Jag har ingen kompis, jag är så ensam kan du komma och umgås en stund? Asociala typ! Den försvann.

 

Matte hittade en fårticka, men den hade både sniglar och larver haft fest på så den var inget att ha.

 

Jag hittade en biskopsmössa eller om det möjligen är en lömsk biskopsmössa. Hur som helst ingen matsvamp, men jag kan en massa andra arter också. Fick i alla fall beröm.

 

Skogen var så tyst och stilla, helt underbar enligt matte. Tur att hon inte visste vad som väntade.

 

Brunsopp är en god matsvamp och såna var det gott om.

 

Denna eländiga väntan. Vet att det brukar gå bra att jobba här.

 

Fast inte idag. Det hade fallit massor med granar där det brukar finnas svamp. Den där granbarkborren dödar stora delar av mina skogar.

 

Hm jag har hittat en ny svamp. Undrar om den ger mej ost?

 

Sån här brunskål var det.

 

Bra svamp för den gav mej ost. Då har jag lärt mej en till.

 

Gick vidare tittade efter sotvaxskivlingar, fanns inga. Hittade fler brunsoppar fick mer beröm och ost.

 

Tog en sväng förbi ett känt spanträd. Ingen sällskapssjuk ekorre där inte. Hörde att matte muttrade.

 

Bara två små svarta trumpetsvampar.

 

Suck, människor!! Det fanns faktiskt flera.

 

Här syns lite av de jag hittade. Tänk om hon skulle virra runt ensam inte en svamp skulle det bli. Fick massor med beröm och ost.

Gick vidare.

 

Blev fånge för matte hörde röster. Vi skulle gå för människor i skogen är enligt eremitmatte onödigt. Gick inget bra för det vällde fram människor från det håll vi skulle gå.

De stannade och pratade, mycket trevligt tyckte jag, ett par kände igen mej nån hade sett mej på TV och nån annan hade läst om mej. En tredje började rota i mattes svampkorg och fråga om hon visste vad hon plockat och vad vår landskapssvamp är. Matte vett att det är svart trumpet och hon vet vad hon plockar också. En av mina tillfälliga vänner sa att hon vet nog för jag har läst om vilka duktiga hundar hon har. Personen försvann medan matte föröskte hålla sej för skratt.

 

Kolla folkmassan!! Enligt matte minst fyrtio personer. Alltså skulle vi gå. Skogar ska vara ödsliga och folktomma.

 

Drack vatten vid sjön. Gott var det.

 

Provade en bra stock på väg till bilen. Lika bra fortfarande, gav godis.

 

Många bilar var det. Gick inte alls att vända där  det brukar gå. Fick åka långt åt fel håll innan det gick.

Åkte hem käkade lite och sov.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade Rottis Helga eller jag gillar inte henne så hon träffade matte medan jag höll mej undan. Tydligen svälte hon som vanligt.

Hade tur Vivecas magiska fönster öppnade sej så jag fick gott tröstgodis i min eländiga ensamma tillvaro.

I morgon hoppas jag att Basse kommer som vanligt.


Av Wilma Border collie - 26 september 2022 17:52

ÄNTLIGEN måndag.

Basse anlände precis som vanligt och jag tog självklart emot.

Ingen ensam smaklös tråkfrukost inte och sällskap på morogonrundan, presis som det ska vara.

Sen skuille vi till skogen. Först hade matte en plan med en som vi inte besökt på väldigt länge, men så fanns det chans till svampvattennedfall så den blir en annan dag.

I stället skulle vi kolla om de grå kantarellerna hade behagat vakna, De har inte visat sej på ett par år.

 

Nähä inte det inte. Fasnn bara röda flugsvampar där de brukar växa.

 

Drog i väg och lekte i stället. Basse snodde bollen innan jag hann ta den,

 

Jagade honom för att få tag på den. Men han lyckades gömma den så väl att den fortfarande är spårlöst borta trots att både vi och matte letade.

 

I stället lekte vi den mycket roliga leken vem biter huvudet av vem först. Blev oavgjort för ingen av oss lyckades bita huvudet av den andre.

 

Himlen blev alldeles svart, svampvattnet närmade sej.

 

Inne i skogen var det mörkt som om det var skymning fast klockan bara var runt tio på förmiddagen. Basse jobbade

 


Jag jobbade också. Matte var så tacksam för att vi jobbade.

 

Hitta svart trumpetsvamp när det är mörkt i skogen är tydligen inte så enkelt om man är människa.

 

Självklart fick vi ost för vårt jobb.

 

Kommer små också. Mer svampvatten så kan det nog bli bra.

Men ungefär nu så började svampvattnet falla.

 

Kan du ta och snabba på?? Vi tänker faktiskt inte skaffa oss en massa skador!! Matte skulle ha titta efter nåt annat men det får bli nästa gång.

 

Fick faktiskt ihop en bra hög med svart trumpetsvamp. Eftersom det föll svampvatten blev det ingen skrytbild.

 

På väg hem skulle matte kolla nåt. Jodå ett gäng med små kungschampinjoner.

 

Många små fina utan en massa onödiga larver. De här gick Moha och Troy med vidhängande matte förbi i går utan att se. Måste nog hålla mer kurs med dom, men de är fångar i Stockholm igen.

Åkte hem käkade och somnade. Svampvattennedfallet upphörde och matte försvann. Dags at tortera Rottis Helga igen. Tur att hon i alla fall väntade till nedfallet upphört. Annars hade troligen Helga gett henne Rottisförbud för all framtid.

Gick på eftermiddagsrunda, först hittade jag ett par champinjoner fick mycket beröm. Sen hade vi sån tur att Vivecas magiska fönster öppnade sej. Perfekt med gott godis det behövde vi verkligen.

Så blev Basse hämtad. Hörde hemska saker, med otur så blir jag alldeles ensam i morgon.

Av Wilma Border collie - 25 september 2022 17:50

Vanliga tråkrutinerna i morse. Föredrar som bekant vardagar när Basse kommer så jag får frukostsällskap och sällskap på morgonrundan.

Sen plockade matte ihop en massa saker.

 

Åkte hem till Basse för att möta dagens elever. Han kom självklart och minglade runt, men det slutade med att matte skjutsade hem Basse till hans husse. Taskigt han kunde ha hängt med oss.

 

Så där gänget är samlat, Jag visade självklart vägen dit vi skulle vara, kan mina skogar och hade hört vad matte planerade.Många passade på att leka innan allvaret började.

 

Efter mattes sedvanliga tråkprat så började alla elver att jobba.

 

Det finns de som säjer att vinthundar är korkade och obildbara. Håller inte med kolla whippeten som var med. Superduktig sökte svamp som om hon aldrig gjort annat. Hittade alla kantareller utan problem. Jag hade koll så jag såg minsann att allt gick rätt till.

 

Hallå! Varär min lön? Jag har hittat en kantarell!!

 

Det är ett hårt jobb att vara kursledare och kolla alla elever. Litar inte alls på att matte klarar det, hon kan prata tråk med alla människor istället.

 

Överallt så tränade hundar.

 

Titta här skärmdump från min skvallermaskin. Visar hur jag springer runt för att kolla att alla elever har det bra och gör rätt.

 

Bubblan som blir stressad av andra hundar tränade lite på avstånd. Hon var så duktig enligt matte som kollade henne. Hoppas verkligen att matte hade rätt.

 

Äntligen dags för skogsfika. Alla pratade om vilken fantastisk dag det var med sol, lagom varmt och hög klar luft.

 

Jo jag vet att jag har ätit uipp min macka, men du tuggar på en och jag skulle behöva lite mer. Fick faktiskt en bit av mattes också.

 

Efter ännu mer träning så började alla hundar vara trötta. Men lek orkar de alltid med. Alltså blev det mer avkopplande lek. Bra sätt att avsluta på.

 

Jaha alla hundar är trötta och nöjda och människorna också. Lika bra att visa vägen tillbaka till bilarna.

Vid bilarna fick alla hundar diplom och en massa böcker fick nya ägare också. Sen var det bara att önska eleverna lycka till i framtiden.

Nu är det slut på kurser för i år, mycket har det varit men nu blir det lugnt på den fronten.

Skulle åka förbi hemma hos Basse och fixa med nåt.

Vid skidbacken plockade vi upp liftare.


 


Här är liftarna Moha och Troy som också skulle dit. De var tillfälligt släppta ur fångenskapen i Stockholm. Mycket trevligt att träffas igen.

 

Så nu är de där krusbärsbuskarna på plats i jorden. Människorna mycket nöjda, ointressant enligt mej, jag äter inte krusbär.

 

Men Moha det finns vattenskålar, mycket bättre än att dricka från slangen. Moha höll inte med.

 

Pratade en massa med Bassehusse också.

Blev ett väldigt bra samtal.

 

Titta!! Det slutade med att Basse fick följa med hem till mej!! Alldeles perfekt med upptagen Bassehusse. Vi hade en hel del att prata om.

Hemma så käkade vi lite ocvh sen somnade vi gott. Har haft en hård helg båda två.

Ännu är Basse kvar så vi ska strax gå en kvällsrunda.

I morgon ska vi hitta på nåt annat vad det nu blir.


Av Wilma Border collie - 24 september 2022 17:52

Vanliga trista morgonrutinerna. Ensam morgonrunda och smaklös frukost.

Sen grejade matte med en massa.

In med sakerna i bilen, vidare hem till Basse för att smala ihop dagens elever.

 

Så där på plats nu ska vi till skogen.

 

Så framme och nu ska alla samlas ihop så matte kan påbörja det sedvanliga tråkpratet. Är en hel del att tänka på, inte så mycket för oss hundar men för människor tydligen. Jag visade hundarna hur man gör med svampen och det viktiga godiset. Fast sen vandrade matte runt bland alla hundar  och gjorde om samma sak igen.

 

Överallt tränades det. Såg ut att gå strålande för alla.

 

Alla tränar utspridda så det var en massa gå runt och leta efter eleverna för att kolla hur det gick.

 

Så där det se hur att gå alldeles strålande här. Faktiskt viktigt detta att kolla så både människor och hundar gör rätt. Hundarna gör alltid rätt, det är ibland värre med människorna.

 

Hallå!! Jag behöver faktiskt prova godiset. Det är en mycket viktig kurledaruppgift att kolla så alla får gott godis. Vore katastrof om nån fick nåt dåligt.

 

Blir mycket springa runt för mej under kursen. Gäller att ha koll på alla.

 

Äntligen dags för viktigaste kursavsnittet skogsfika. Det måste alla blivande svamphundar kunna.

 

Ge hit min macka!! Jag är hungrig jag har jobbat mycket hårt länge.

Den var utsökt och väldigt välbehövlig.

 

Efter fikat så var det dags igen. Mera träna och nu på marken.

 

Det går strålande för alla eleverna.

 

Mycket mjukost går det åt. Jag som förste ostkontrollant vet att alla fick utsökt sådan.

 

Till slut var alla trötta så medan människorna pratade ännu mer tråk så började flera leka. Här är det typ kapplöpning på gång.

 

Massor med spring och bus blev det. Skönt att koppla av efter en massa nya intryck och nya kunskaper.

Gick till bilarna. Åkte med de som skulle bo hos Basse för att visa tillrätta.

 

Basse kom självklart. Han gillar att det bor elever i hans stugor, nya kompisar att roa sej med.

Skulle åka hem.

Passade bilen medan matte handlade nåt tråk sen såg jag hur hon gick till Vivicas magiska fönster UTAN mej!!!!!!!

Tur att hon är vegetarian annars hade jag misstänkt att hon käkade upp en massa av vårat goda godis.

Fast det var nåt prat om några märkliag svampar som vi ska kolla på i nästa vecka.

I morgon är det dags för sista dagen på årets sista kurs.



Av Wilma Border collie - 23 september 2022 18:00

Vanliga bra morgonrutinen.

Basse kom och vi klarade av det vi skulle.

Morgonbrottades en stund kom på att det var länge sen sist.

Sen skulle vi till skogen.

 

Trevligt här har vi inte varit på ett tag.

 

Matte lyckades hitta en fin karl johan, den fick följa med hem.

 

Så där på fria tassar nu ska vi kolla alla viktiga hundsaker.

 

Passerade där jag hade kurs förra helgen. Basse kände minsann spåren och kollade om nån elev var kvarglömd. Men det var tomt och ödsligt.

 

Fortsatte jag jobbade som svamphund. Hittade en karl johan till.

 

Visst det var jag som jobbade men som de bästisar vi är så delar vi självklart på lönen också.

 

Liten och fin var den. Matte gav mej mycket beröm för den.

 

Årets första blodriska, men den var inget att ha alldeles överfull med larver. Med tur kommer det fler fina framöver.

 

Höst i skogen för nu kommer det en massa flugsvampar. De bryr vi oss inte om.

 

Den där långsamma människan. Det fanns varken sandsopp eller rimskivling så hon hade inte behövt dra benen efter sej. Hade de funnits hade vi hittat.

 

Bara en stor karl johan full med larver.

 

Jaha här ska man ligga och vänta medan hungern river i magen. Nån frukost det har vi inte fått.

  

Basse kollade, ingen service här inte. Vi är på våran Sörmlandsledsetapp och här vid gränsröset ska det blomma ost till utarbetade fyrbenta etappledare.

 

Under sker för helt plötsligt så blommade det ost. Finns inga spår kvar längre.

 

Matte satt och glodde på skogen, alldeles stilla tyst och skönt. Hörde nåt om att det borde vara september året runt. Ingen ovädershetta, bara skön luft och alla orkar utan att få värmeslag.

 

Inget undgår Basse, han hade stenkoll på skogen.

 

Skulle gå tillbaka till bilen.

 

Satt lite trattkantareller på ett ställe. Men så små och få att de fick sitta kvar. Fast beröm fick jag självklart.

 

Den där Vattentjuven har fortfarande inte återlämnat vattnet i Basses favoritbäck med det stinkande vattnet. Hörde att han drömde om bad och jag var törstig. Fick höra att vi har vatten hemma. Kan väl hända men det är mycket godare i skogen.

 

Fångar eftersom vi närmar oss bilen. Fast vi har haft bra timmar i skogen.

 

Matte stannade på torget.  Märkliga fordon som parkerat där. Borde faktiskt passa mej och Basse ypperligt, bara våra körkort som saknas.

Hem käkade och somnade. Matte försvann för att plåga den stackars Rottis Helga igen.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade en människa som vi känner. Trevligt med umgänge ett tag.

I morgon är det jobbardags för mej igen- Årets sista kurs för blivande svamphundar väntar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards