wilmablogghund

Alla inlägg under oktober 2022

Av Wilma Border collie - 31 oktober 2022 17:55

Äntligen måndag och ordning i tillvaron. Helt enligt rutin kom Basse i morse. Så trevligt med sällskap till frukosten och gemensam morgonrunda

Funderade på vad vi skulle hitta på idag, det försökte falla svampvatten en kort stund.

Så fick matte nån idé.

 

Till den här skogen skulle vi.Bara det att sist vi var här så var vi skogsröjargänget, stor besvikelse när vi insåg att Moha och Troy fortfarande är fångar i det där Stockholm. AAlltså skulle jag och Basse få röja ensamma.

  

Basse ansåg att livet var toppen för han hittade minsann vatten, mycket vatten. Hörde nåt om att jag och matte kunde fortsätta så kunde vi hämta honom på tillbaka vägen. Han fick inte sin vilja igenom.

 

Den här vägen har vi inte gått på flera år. Bra att matte kom på att vi skulle ta den. Hade tassarna fulla med att kolla alla viktiga saker.

 

Gick alldeles utmärkt att jobba som svamphund också. Jag hittade en del trattkantareller.

 

Fast en del ser lite märkliga ut med små extra hattar på hatten.

 

Kolla stenen bakom oss. Ledsnare sten har väl sällan skådats. Hade Moha varit med hade hon haft stora problem, hon gillar inte stenar som ser märkliga ut. Hörde nåt om att ta med henne här vid tillfälle.

 

Enligt Basse var detta en alldeles perfekt spansten. Kanske blev den lyckligare av att Basse använde den.

 

Skogen är vacker där. Alldeles tyst och lugnt var det, enligt matte perfekt för hon behövde tömma huvudet och tänka. Är en massa med omarbetningen av det där manuset nu.

 

Fortsatte att jobba. Kantareller fanns det och fina var de.

 

Rejäla en del av dom. Fick självklart en massa beröm.

 

Medan jag jobbade som den hårt arbetande svamphund jag är så roade sej Basse med en stor vattensamling.

 

Fast när jag skulle ha ost då kom han minsann. Inte för att Basse jobbat just då, men vi delar på allt.

 

Sprang och lekte en del också. Väldigt trevligt.

 

Jag har jobbat igen. Ingen rast och ro här inte.

 

Hitta de svarta trumpetsvamparna den som kan. De döljer sej bra bland alla vissna löv.

 

Vänta du Basse jag vet vad du har och inväntar bara rätt tillfälle.

 

Han hade hittat ett gammalt ben han gömde vi nåt annat tillfälle.

 

En snabb och välplanerad tackling så var det mitt. Var utsökt att gnaga på, att matte tjatade om att vi behöver inte leta ben i skogen. Vi har egna revben i frysen. Vaddå, skogsfyndade ben är mycket godare.

 

Basse kan jobba han också, faktiskt är han himla duktig. Kolla hans stöddiga min.

 

Han hade hittat mer svart trumpetsvamp. Alltså mer beröm och ost.

 

Skogvaktaren tar en sista koll över skogen för nu hade vi varit här i flera timmar och dags att åka hem igen.

Enligt Basse var allt i sin ordning.

Åkte hem, käkade och somnade. Tog på krafterna med den där länge sen rundan med allt att kolla och svamphundsjobbet.

Gick på eftermiddagsrunda. Bra sån för matte skulle till biblioteket och efter hennes besök där så öpnnades Vivecas magiska fönster så vi fick välbehövligt godis.

Men strax efter så dök Bassehusse upp och hundnappade Basse, fick altså gå hem alldeles ensam.

Men i morgon så ska vi hitta på nåt annat vad det nu blir.


Av Wilma Border collie - 30 oktober 2022 18:01

Vanliga trista helgrutinerna.

Passade dörren i flera veckor. Matte försökte ta bild på mej eftersom jag för säkerhets skull lagt mej på hennes skor. Men det blev bara mörka skitbilder. Hon är så förvirrad att hon säkert kan åka på hundträff och glömma mej hemma Inte för att det hänt ännu, men skulle inte förvåna mej om hon lyckas.

 

Så äntligen framme och Basse missade liften idag och kom och mötte istället. Trevlig eftersom vi inte setts sen i går.

 

Kommer det nån? Nä bara människor utan hund som passerade. Alltså ointressant.

 

Trevligt leonberger idag igen. Vi hade många viktiga hundsamtal

 

Så där ja, Berner Poppie också. Mycket trevligt att bli fler hundar.

 

Jo Bassehusse, skulle jag kunna få nåt. Min frukost var så trist och smaklös så jag är hungrig. Du vet den är bara god när jag och Basse käkar tillsammans. Hade tur och fick var utsökt gott.

 

Inez kom så jag smörade en del för hennes matte också. Fick gott godis där också.

 

Så kom Dalmatiner Tilly också. Vi blev bara sex hundar idag, men vad gjorde det vi hade lika trevligt som alltid.

 

Vi tyckte att vi såg nåt, men det var ingen hund som ville komma och leka och ha skoj inte.

 

Begriper inte varför Basse står och gapskrattar åt mej när jag balanserar på däcket. Han har lite märklig humor ibland. Ja, ja det kommer säkert tillfällen när jag kan ge igen.

 

Som vanligt många intressanta hundsamtal. Vi hundar kan detta med att prata om viktiga saker så kan människorna prata tråk.

 

Leonbergerna, Poppie och Tilly hade riktiga flockspring.

Men ungefär nu började alla prata om att åka hem, fullkomligt onödigt.

Jag och matte åkte och kollade det eländiga timret. Alla travar ligger fortfarande kvar så vi kommer inte till en bra skog. Går inte att ställa bilen där om timmerbilarna mot förmodan skulle hitta dit och behöva vända.Nu har det legat i flera månader börjat vara tjatigt.

Hem käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda, trist sån träffade inga jag känner.

Men i morgon är det måndag och Basse kommer som vanligt. Vi är lovade en bra skog så det blir en bra dag.



Av Wilma Border collie - 29 oktober 2022 17:45

Klarade av de trista ensamma morgonrutinerna. Sen passade jag dörren i många evigheter.

Åkte ingen liftare på vanliga platsen inte.

 

Alldeles nära Basses hemma så uppenbarade han sej. Matte funderar fortfarande på vad de där människorna som var ute och gick trodde. Kommer en bil, dörren öppnas, Basse slänger sej in och sen fick han skjuts i tio till femton meter,

Har ändrar vi inte på vinnande rutiner inte.

 

Hade redan kommit hundar, ett par leonberger och så flattevalpen som har ett namn som den förvirrade alltid glömmer.

 

Kom flera, Grej, Fido och många andra kompisar. Väldigt trevligt detta att vara många olika hundar.

 

Mycket trevligt spring blev det också.

 

Labrador Alice och Tilly hade siktet inställt på nån som tydligen hade godis. Vi svälter alltid.

 

Jag och Fido berättade för Labrador Alicemattes brorsa att vi är så ensamma. Bra han trodde på oss så vi fick umgänge.

 

Många trevliga hundsamtal klarade vi av också. Har alltid massor med viktigt att prata om.

 

Lek är aldrig fel. Grej, Tilly, Basse och jag hade en massa skoj ett tag.

 

Jo men sitta i ett gammal traktordäck är faktiskt helt okej. Ofta brukar det sitta människor här, men nu var det tomt så jag provade.

 

Tiden har gått för fort och de flesta har lämnat. Men jag tiggde till mej gos av Grejs matte, bäst att passa på.

Skulle åka hem, men fick passa bilen i evigheter medan matte pratade med förläggaren, Tydligen mycket att avhandla nu inför den engelska verionen av boken.

Var hemma ett tag käkade lite och sov en stund. Så skulle jag på nästa uppdrag,

Förra hösten så var jag och Basse med vår kompis Vickis matte och letade tryffel vid ett hus långt bort i skogen. Då markerade vi, men inga tryfflar.

Nu skulle jag prova igen.

 

Innan arbetet så skulle jag fotas av hon som bor i huset långt bort i skogen. Matte har sett bilderna som blev bra.

 

Ett år sen jag var här, så jag kollade av en massa viktiga saker, typ tillgången på ekorrar, var obefintlig, och en massa annat.

 

Matte och petade och grävde i jorden. Jg kollade men det var tomt. De har hasselbuskarna ska ha tryffelmycel vid sina rötter, men inte ett spår av några i år.

 

Vid den sista busken så grävde Vickihusse.

Så sa han att han minsann hittat nåt.

Men..............

 

Detta var vad han grävde fram. Häxägg de där som sen utvecklas till stinksvampar. Det som blir stinksvampen syns tydligt i det delade ägget.

 

Lika bra att övervaka människorna, de verkar som vanligt inte veta vad de håller på med. Utan oss hundar skulle de troligen virra runt planlöst i tillvaron och varken kunna eller veta nåt.

Men nån tryffel hade inte visat sej.

Var inne i huset en sväng också och lyssnade på en massa mänskligt tråkprat.

Så var det dags att åka hem. Hörde nåt om att kanske göra ett nytt försök igen nästa höst. Plötsligt händer det kanske så varför ge upp? Vi hundar ger aldrig upp.

Nu ska jag vila mej i form för i morgon är det dags för mer hundmingel igen.



Av Wilma Border collie - 28 oktober 2022 17:55

I morse försökte det falla svampvatten.

Hade tur och klarade oss när vi var på morgonrunda.

Funderade på vad vi skulle hitta på idag.

Men så hade matte en idé. Vi skulle kolla en missad del i en av våra skogar. Svampvattennedfallet hade som tur var upphört.

 

Ja men det här blir säkert bra. Vi har bara passerat igenom här nån gång i bland.

 

Helt okej del av skogen där vi hade massor att kolla. Ny ställen är alltid bra.

 

Så där det går alldeles utmärkt att jobba som svamphundar här också.

 

Fanns en hel del trattkantareller.

 

Så ännu bättre. ny smak på  osten, Den andra tuben hade visst nästan tagit slut. Fast matte pratar fortfarande om att förr eller senare kommer vi att få åka akut till veterinären när vi lyckats knyta ihop tungorna. Korkade idéer, vi vet minsann precis hur vi undgår såna missöden.

 

Ännu bättre ekorrspan!! Jag pratade med den och sa att den kunde få flytta hem till mej och min ekorre som redan bor hos mej. Att den sistnämnda inte är levande berättade jag inte och inte heller att den är så mysig att snutta på.

Men denna var lika asocial som alla andra som finns i skogen den sa en massa fula ord och försvann.

 

Så nu har vi jobbat igen. Ännu mer trattkantareller. Alltså mer beröm och mer ost. Matte pratade om att denna del av skogen ska vi undersöka mycket mer för att bra svampår kan det nog finnas massor här.

 

Ja vi är på andra sidan det där som brukar vara en bäck. Du vet vi fyrbenta vi bara hoppar och Vattentjuven har stulit allt vatten så det är bara för dej att gå över.

 

Basse han letade framgångslöst vatten, fanns inget och matte tog sej över den där före detta bäcken också.

 

Så där helt plötsligt var vi ute på den där vägen som vi brukar gå. Vi gjorde ett försök att få gå och kolla våra väl gömda gamla ben, men enligt matte skulle vi inte alls åt det hållet idag.

 

Till Basse oerhörda lycka så fanns det minsann vatten i ett dike., Där plaskade han runt länge.

Jag gick och kollade annat.

 

Och? Jag tycker faktiskt att det är snyggt med gråa ben. Råkade visst hamna på ett lerigt ställe. Tur att matte har inställningen att skitiga hundar är lyckliga hundar som haft skoj i skogen.

Så var det dags att åka hem igen.

Vi käkade lite sen somnade vi gott under köksbordet. Använde mattes fötter som huvudkuddar. Bra hon kunde inte flytta på sej utan lyckade får en del ändringar gjorde i manuset, Sakat går det framåt med det också.

Så var det dags för eftermiddagrunda.

Nu är det visst nå helg när människovalpar utför nåt bus eller godis. Tänkte att vi provar vi också. Gick till Vivecas magiska fönster, Basse använde koden så det öppnades. Ut kom en massa gott godis och vi lämnade de trattkantareller vi hittat idag. Nåt om att vi kunde faktiskt ge bort dom med tanke på allt godis vi käkar där.

Pratade om att om vi jobbar hårt nu kanske vi kan vandra runt och byta svamp mot godis. Känns som en mycket lönande idé.

Hem hade fredagsmys med varsitt ben helt enligt rutin.

I morgon är det lördag och alltså dags för trevligt mingel med kompisar igen.




Av Wilma Border collie - 27 oktober 2022 17:57

Vanliga bra morgonrutinen.

När vi var klara med våra bestyr så började matte plocka ihop en massa märkliga saker.

Enligt henne så väntade en överraskning och så skulle vi göra saker.

 

Kolla Basse! Detta kommer att bli superbra. Vi ser  minsann vilken bil det är som kommer.

 

Men snabba  på nu då. Vi vet att Moha och Troy längtar efter oss!!

 

Tänk Moha och Troymatte hade pannkakor att bjuda på. Alldeles utsökt goda var de.

 

Alltså vi är värsta bästa skogsröjar gänget. Hade massor at greja med och en massa lek.

 

Skogvaktare Basse han spanade från stora stenar. Rapporterade att allt verkade lugnt.

 

Vaktar man skogen så krävs faktiskt pannakaka som belöning.

 

Troy han ställde minsann upp som assitenst till Basse, Två skogvaktare ser mer än en.

 

I går när vet bet ner klorna medan matte var i jätteaffären så sa hon att hon köpt nåt som jag ville ha.

Nu fick jag det.

En alldeles egen ekorre!!!!! Visst en leksaks sån men vad gör det, det är en ekorre. Jag hade superskoj med den.

 

Nä du Basse den är min bara min!!

Fast Basse fick låna den en stund sen, men de bilderna blev bara skit.

  

Jag och min alldeles egna ekorre. Matte borde nog besöka den där jätteaffären oftare om hon hittar sånt här där.

Sen blev allt märkligt.

 

Basse, Moha och Troy är fångar vid träd. Jag fick vara på fria tassar just då.

 

Så såg det ut så här. Moha och Troymatte är mattes oavlönade hovfotograf.

Först togs det massor med bilder på mej. Sen fick jag passa träd medan Basse fotograferades.

 

Så var det paus en stund medan människorna planerade. Moha och Troy fick låna min ekorre ett tag. Man ska dela med sej till sina vänner.

Människorna vände ryggen till korgen som stod på marken. Basse och Troy var snabba och tysta, men blev upptäckta. I korgen fanns det nämligen alldeles extra utsökt godis. De tog påsen och tänkte ha fest,Bara det att de blev upptäckta alldeles för snabbt.

 

Detta är korkade mänskliga påhitt!! Vadå hännga upp den utom räckhåll??

Så var det passa träd igen.

Först skulle Moha göra saker.

Sen var det Troys tur och deras matte fotade och fotade.

Till slut så samlades vi ihop alla fyra och skulle vara på samma bild som matte. Jodå lite viftande med pannkakspåsen så hade hovfotografen vår fulla uppmärksamhet.

Så här är det.

När japanerna hörde av sej om artikel i japansk hundtidning så berättade matte för förläggaren som kom med idén att omarbeta boken och översätta till engelska. Matte tänkte i några sekunder och sen var det bestämt.

Nu skrivs det långa listor igen. Vissa saker ska vara kvar annat ska bort och en del läggas till.

Det blir alltså en engelsk översättning framöver och till den skulle det tas nya bilder på oss och svampar. Det var det vi pysslade med idag. Tur atvi är vana fotomodeller numer.

 

Nu är det fest. Fotograferingen är klar och vi har fest på den där supersmarriga torkade nötvomen som fick agera belöningsgodis under fotograferingen. Himla tur att Basse och Troy inte hann stjäla allt.

 

Visst jag har en alldeles egen ekorre, men en gång så hade jag ett bra span här. Tyvärr ingen hemma idag.

Dags att gå till bilarna igen och säja hej då till Moha och Troy som måste återvända till fångenskapen i Stockholm.

Hoppas att de återkommer snart så vi kan ägna oss åt mer skogröj.

Åke hem. Kan tala om att agera fotomodeller tar på krafterna. Både jag och Basse var så trötta och somnade gott.

Gick på eftermiddagsrunda.

Hade tur och träffade Inezmatte som bjöd på gott godis. Precis vad vi behövde.

I morgon ska jag och Basse hitta på nåt annat, får se vad det blir.



Av Wilma Border collie - 26 oktober 2022 18:01

I går kväll så genomförde matte den där telefonintervjun med japanska hundtidningen. Hade varit bättre att jag hade fått ta hand om det så allt verkligen blivit rätt och riktigt. Vet att tidningen kommer antingen i november eller december. Lovar att jag visar när den kommit.

Så blev det idag, vanliga rutinen med att ta emopt Basse, käka frukost och morgonrunda.

Sen skulle vi hitta på nåt. Ingen bra väder för de stora skogarna men nåt måste vi göra varje dag.

Kom ut och matte sa konstiga saker. Nåt om parkeringsböter, att hon varken stod fel eller att det är parekringsövervakning på nätterna.

 

Nån som vet en bra optiker att skicka den förvirrade till?? Parkeringsböterna var ett lönnlöv!!

 

Hamnade på vår lekplats i Sparreholm. Ganska länge sen sist så det var trevligt.

 

Perfekt matte hade med en boll, jag hade massor med skoj med den.

 

Långt ute på udden stod Basse, som varit och smygbadat, och funderade på varför jag inte kom.

 

Han kom och trodde att han skulle ha bollen. Ursäkta den är min och jag behöver snutta på den.

 

Blev en del vilda jaktlekar när Basse gjorde allt för att komma över den.

 

Han fick låna den. Vi delar som bekant på allt.

 

Vidare ut på udden. Kollade vår bästa godisek som var sorgligt tom.

 

Om jag har grävt?? Vad får dej att tro det? Jag har väl alltid haft bruna tassar.

 

Dåre!! Det är inte badsäsong. Jag stoppade en klo i vattnet, det var iskallt och den där andre han skulle ut och simma.

 

Så upplyste matte om att det kom människor för det stod minsann en bil utanför grindarna. SUCK!! Först p böter i form av ett löv och så känner hon inte igen min bil!! Den ska alltså skjutsa runt på oss.

 

Kollade eken igen, nu fanns det godis i den. Mycket väbehövligt så vi städade noga.

 

Dessutom blommade det ost på utsidan. Perfekt.

 

Jag gjorde en ordentlig bryggkoll. Den var i alldeles perfekt skick.

 

Min så kallade assistent han lekte pedant och storstädade eken.

 

Ha!! Jag har jobbat!! Hittade en karl johan.

 

Men den var urgammal och inget att ha. Det avtar allt mer med svampar nu.

 

Kollade mer runt husen. Hare hade haft vänligheten att lämna godis till oss. Tack snälla Hare som tänker på godissugna hundar.

 

Provade ett bord också, bra bord som gav ost.

Sen skulle vi vifdare med den förvirrade.

Fick passa bilen medan hon försvann in i jättebutiken. Vi var övertygade om att vi skulle dö av tröst och svält medan hon var spårlöst vilse. Märkligt nog kom hon tillbaka ganska snabbt. Påstod att hon hade nåt som jag vill ha, men det fick jag inte veta vad det är.

Åkte hem, käkade och somnade gott.

Så var det dags för eftermiddagsrunda. Matte tog bollen ur jackfickan och upptäckte att plånboken var borta. Nu var det panik, inne fanns den inte. Var den glömd i jätteaffären? Nu skulle vi åka dit igen. Men då på gatan precis bredvid bilen låg plånboken!!!!!! Där hade den legat i drygt tre timmar!!!!!!! Himla tur att ingen hade sett den, för hade den försvunnit hade tillvaron blivit väldigt besvärlig ett tag framöver.

Passade biblioteket , enligt rutin fick Basse Vivecas magiska fönster att öppna sej så vi fick godis. Mastte gick och köpte en Trisslott. Hade visst med den där plånboken att göra. Hon vann inget på den.

I morgon ska vi visst göra nåt och det kommer enligt matte att bli en bra dag. Men hon vägrar at berätta vad det är.


Av Wilma Border collie - 25 oktober 2022 17:49

I går kväll behövde jag INTE nån sista kvällsrunda. Stack ut tassen genom porten insåg att det öste ner svampvatten, Alltså skulle jag inte ut. Försökte förklara att jag har superblåsa och kan minsann hålla mej hela natten. Släpades ut kissade snabbt och skulle in. Jag behöver min nattsömn och inte lägga den tiden på att försöka läka sakdor efter svampvattennedfall.

Så belv det idag. 

Tog emot Basse helt enligt rutin i morse. Käkade frukost, gick på morgonrunda.

Så skulle vi göra nåt.

Fanns chans för mer svampvattennedfall så åka tyill de stora skogarna gick bort.

 

Blev en av våra hemmaskogar.

 

Körde en skoj pinnkamp med Basse.

 

Tyvärr så vann han.

 

Tänkte ta en rejäalre och göra om det typ att jag skulle vinna. Men den hade så god bark att jag käkade en massa istället.

 

Ut på en av ängarna. Matte trollade fram en boll som vi jagade.

 

Alltså jag måste skärpa mej! Basse vann bollen också, detta är inte acceptabelt.

 

Hörru din typ, släpp bollen den ska jag ha!!

 

Lyckades överlista honom så jag kom över den, perfekt.

Hade väldigt skoj en stund.

Kollade lite mer fortsatte in i skogen.

 

Jaha fångar vid ett träd, nu blir det bra för matte försvann.

 

Djupt kränkt Basse eftersom jag släpptes först. Hann spåra ganska långt innan han kom.

 

Jag är omsprungen, men Basse syns inte för alla löv som har nästan hans pälsfärg.

 

Underbart! Vi har hittat spårslutet och tänk idag var det pannkaksbitar. Pannkakor i spårslutet det var nåt nytt det och de var supergoda. Vi älskar pannkakor. Letade och letade märkte inte ens att det började falla svampvatten igen.

När vi träffar Moha och Troy igen måste vi berätta att det går att hitta pannkakor i skogen, de gillar det lika mycket som vi. Borde vara såna här spårslut ofta.

 

Nä usch! Nu faller det mer svampvatten, vi vill hem! Alla pannkaksbitar är hittade och Basse städade bort bloddropparna också.

 

Det faller svampvatten! Måste du stå och plaska i diket? Vi blir skadade!! 

Fick med mej Basse så vi kunde åka hem och se över våra skador. Käkade lite och somnade. Vi blir så skönt trötta av såna här trevliga spår.

Matte höll på med tråk och väntade på att den där japanska journalisten skulle ringa. Nu fem timmar efter avtalad tid har hon fortfarande inte ringt! Matte har åsikter, man kan medela förhinder. OBS ingen tidsskilnad då hon bor i Stockholm.

Gick på trist eftermiddagsrunda, försökte falla svampvatten då också.

I morgon ska vi hitta på nåt annat., får se vad det blir.


Av Wilma Border collie - 24 oktober 2022 18:00

Äntligen måndag och ordning i tillvaron igen.

Basse kom som vanligt i morse och jag tog emot.

Käkade god gemensam frukost och var på morgonrunda tillsammans. Funderade på vad vi skulle göra, matte hade lovat en bra skog.

 

Hamnade i Engelska skogen. Var länge sen sist Bäst att kolla vad som hänt sen sist. Jodå det fanns en massa dofter.

 

Du kan plocka dina svampar själv!! Basse har stenkoll och jag vill inte vara här, 

 

Stora svarta trumpetsvampar fanns det. Matte lyckades hitta dom utan vår inblandning.

 

Så fanns det såna här konstiga gelétaggsvampar också.

 

Basse han spanade och spanade. Matte tittade också, men det vara bara tyst och stilla. Om hon kunnat använda sin urusla nos hade hon känt vad vi kände.

 

Gå till huset? Det kan du glömma!! Jag vill gå till bilen och ska vi till huset får du skjutsa oss dit. Totala vägare att ta ett steg till uppför Mördarbacken.

Ungefär nu bestämde jag att Engelska skogen ska heta Läskiga skogen istället.

 

Matte var snäll okej du slipper, men vi kan gå en sväng efter sjön istället. Följde mycket motvilligt med.

 

Det var en gång en sopp, men det var så länge sen att det knappt går att se vad det varit.

 

Den självutnämnde skogvaktaren Basse han fortsatte att spana. Stora stenar är extra bra spanplatser.

 

Dåre!! Det är inte alls badsäsong nu!! Enligt Basse går det utmärkt att bada.

 

Tänker ingenting, jag tänker liggstrejka, Jag vill till min bil.

  

Skogvaktarn han bara spanade. Men ungefär nu försökte det falla svampvatten alltså skulle vi mot bilen.

 

Om jag får gå till bilen då kan jag minsann jobba, Alltså markerade jag ett gäng frostvaxskivlingar.

 

Bra vi serverades ost. Mycket välbehövligt.

 

Så här ser en frostvaxskivling ut. De kommer sent på hösten.

 

Jag vill hem! Kan du se till att få in den där spanande skogvaktaren i bilen? Han blev lastad han också.

Matte åkte en annan liten väg hem som vi inte åkt på länge. Så helt plötsligt men titta, så tvärnit på en mötesplats som lämpligt uppenbarade sej. Hon försvann ut bilen.

 

Efter vägen växte det en liten blomkålssvamp som hon lyckats se och såna ska inte stå där och skräpa. Den blev plockad.

Hemma så käkade vi lite och somnade. Tar på krafterna att vara orolig i skogen eller som Basse utse sej till skogvaktare.

Gick på eftermiddagsrunda.

Passade biblioteket och sen öppnade sej Vivicas magiska fönster. Serverades gott godis. Mycket välbehövligt. I morgon är vi lovade nåt annat som kommer att bli skoj.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards