wilmablogghund

Alla inlägg den 28 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 28 oktober 2016 17:44

Har haft en ganska vanlig hunddag. Började som vanligt med att hämta Sigrid.

 

Vadå vi kan väl visst åka så här! Matte hade nämligen pratat tråk med Sigrids matte i evigheter medan vi

faktiskt ville till skogen. Fick inte alls  åka så här så matte möblerade om så jag hamnade i baksätet igen.

 

Jaha så det är här  vi ska vara idag. Faktiskt skog som vi har varit i ett par gånger. Först hade matte

tänkt skjutsa oss till en ny skog men den tar vi nog på måndag.

 

Sist så hängde det minsann inte en massa såna här snitslar överallt. Nu kryllade det av dom och matte fick

onda aningar om att skogen skommer att försvinna här,

 

Ibland fortsatte de in i skogen också. Sånt här uppskattas inte.

 

Hur har du det med hormonerna Sigrid? Jag känner för en massa skoj bus.

 

Bra Sigrid var på alldeles rätt humör så vi kunde jaga varandra mycket och länge.

 

Nästa märkliga band i skogen. satt mellan några buskar och ungefär här så tog det slut med de där

otrevliga snitslarna.

 

Svampvattnet har lämnat en del mindre vattenpölar. Perfekt eftersom både jag och Sigrid blir törstiga

av allt busande. Lagom lerigt vatten är väldigt gott.

 

Man kan faktiskt ha väldigt skoj med pinnar också. Bara att hitta en i lämplig storlek och kasta runt med den.

 

Syns dåligt men Sigrid har också hittat en fast en mindre som passar henne bättre och har väldigt skoj.

Gäller att passa på att roa sej när tillfälle ges.

 

Hoppsan, detta var inte så smart. Jag "lånade" Sigrids pinne som var väldigt liten, så liten att den höll på

att fastna i munnen på mej. Fick greja en stund innan jag fick bort den. Enligt min mycket ofärstående matte

så fick jag skylla mej själv, jag skulle inte alls stjäla pinnar.

 

Hamnade på nya ställen i skogen, alltså nya för mej och Sigrid matte hade självklart varit här förut.

Trevligt att vidga vyerna och kolla efter intressanta saker.

 

Hm, en stor hög med gammalt bajs. Jag kolade bara av det och matte sa att om jag ens tänkte tanken att

rulla mej så skulle jag få gå hem och inte åka i min bil. Tänkte inte alls rulla mej, det gör jag bara i rådjushögar.

Så såg hon till att Sigrid inte kom i närheten av det eftersom hon ibland försöker käka sånt.

 

Mera skoj bus, ser ni hur snyggt jag tar kurvorna och nästan lägger mej ner.

 

Förresten så är faktiskt Sigrid väldigt söt.

 

Jag SKA ha den här! Slet som bara den men jag måste tydligen träna mera styrka för den gick inte att

rubba,

 

Lika bra att hålla sej till de mindre då tills jag tränat upp musklerna mera.

 

Dags att gå till bilen igen, vi har varit länge i skogen men tiden går så fort när man har roligt.

Nu är det dags för filmpremiär, en liten snutt där det syns hur skoj jag och Sigrid har när vi jagar varandra

i skogen. Tyvärr suddig och skakig bitvis men det skyller jag på hon som inte kan hålla kameran stilla.

Finns de som tycker att jag är en väldigt stillsam hund, tror de ändrar uppfattning nu.


 




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards