wilmablogghund

Alla inlägg den 27 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 27 oktober 2016 18:08

I dag var det ingen dimma och risk för halka så jag och Sigrid kunde få skjuts till en lämplig skog.

 

Jo Sigrid du förstår att nu är vi i skogen där Vithajssjön ligger. Jag har varit här en gång och kan visa dej

en del bra hundsaker.

 

Hade mycket att visa för Sigrid. Hon behöver faktiskt ha annat att tänka på än alla de där hormonstormarna.

 

Fast ofta fick jag vänta på Sigrid som hade väldiga bestyr med att stanna och tvätta sej.

 

Här förstår du är Vithajssjön och det bor inte alls några Vithajar i den. Det är bara matte som tror det 

eftersom hon bestämt att alla fiskar är människoätande Vithajar. Där emot har människor planterat in

några ädla fiskar här.

 

Vi kollade av bryggorna, det är faktiskt viktigt att ha koll på såna.

 

Detta var visst Sigges allra bästa spagrop i den här skogen. Till hans ära och minne så provade vi den 

ordentligt. Han kunde verkligen det där med att välja ut bra har jag förstått.

 

Jo jag tänkte att kanske möjligen........................nädå alla ekorrar är lika oartiga.


 

Gick in i skogen, enligt matte så skulle det kanske med tur finnas en del svamp här.

 

Fanns inga svampar. Jag försökte få igång Sigrid för en del bus. Jo lite blev det men hormonerna gör ju att

hon lever i sin egen lilla bubbla just nu.

 

Här var det spännande, Hälge hade nyss passerat och lämnat en stor hög efter sej. Sigrid försökte käka

upp det men matte kom på henne och hindrade. Är bättre med godis än Hälges lämningar.

 

Gjorde flis av en gammal halvrutten pinne också.

 

Hörru vi har tröttnat på skogen där det inte fanns nåt skoj. Ska du ta och komma till oss på vägen? Tänkte

att det kanske går att hitta nåt roligt här.

 

Titta den där solen försöker visa sej. Den är ju väldigt sällsynt just nu.

 

Nästan så att den där solstrålen nådde mej och Sigrid när vi inspekterade ännu en brygga. Fast det var

bara ett par minuter den var framme.

 

Jo Sigrid du förstår att det här är en båt. Tror inte att Sigrid sett nån sån förut för hon kollade mycket och

länge. 

 

Nä det syns inga Vithajar. Vi spanade länge från bryggan  men såg bara vatten.

 

Jo ännu går det att vistas i vattnet men det börjar vara ganska kallt. Både jag och Sigrid drack lite och blötte

bara tassarna det fick räcka.

 

Titta en svamp! Matte hittade en enda Smörsopp men den är kvar i skogen. Jag ska visst lära mej såna men

det får bli nästa år när det förhoppningsvis finns mer svamp.

 

Slut på det roliga, fast vi var i skogen i flera timmar så det var ok. På väg hem så stannade matte och

hämtade en sak till mina katter.

 

Så här ser det ut varje dag när Sigrid komer hem. Hennes kattvalp längtar så mycket efter henne att han

sitter i fönstret och väntar och väntar. Sen när hon kommer in blir han alldeles överlycklig.

 

Den här hämtade matte. En klösgrej till katterna som nån hon känner inte hade användning för längre.

Gjorde succé hos mina katter, de har fullt upp med att kolla den och Kattvalps Leya älskar att leka med de

där bollarna. Katter har märkliga intressen ibland.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards