wilmablogghund

Alla inlägg den 17 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 17 oktober 2016 17:43

Så där nu börjar det vara ordning i tillvaron igen. När jag skulle till skogen så användes min bil

och dessutom var det dags att hämta Sigrid.

 

Nu förstår du Sigrid ska jag lära dej allt jag kan om den här skogen. Den kallas för Engelska skogen och jag

har ett viktigt uppdrag här.

 

Kollade noga av vad som hade hänt sen sist, hade rört sej en del hundar här och lite annat också.

 

Hade planerat att jag skulle visa Sigrid den bra bäcken. Men Vattentjuven har minsann hittat den så det var

inte mycket att visa.

 

Akta dej Sigrid jag behöver verkligen gnugga in den här doften, Ingen fara Sigid blev inte mosad av mej.

 

Jaha du tycker att det är dags för en massa bus? Självklart det var ju flera dagar sen vi hade riktigt skoj.

 

Ha!!!!!! Jag tror att Sigrid lagat av sej jag hann minsann ifatt henne. Eller i alla fall här, viss andra gånger

behöver vi inte prata så mycket om.

 

Efter att ha visat en massa viktiga hundsaker så är det dags att visa vilket viktigt updrag jag har i den här

skogen.

 

Du förstår Sigrid att det här huset måste jag kolla ibland. Nu var allt precis som det skulle inga korkade tjuvar

hade varit där.

 

Kollade nog av omgivningarna från trappen. Ger bra utsikt att stå här och spana, men vi såg inget konstigt.

 

Matte kollade sånt som hon ansåg viktigt, sen skulle vi vidare i skogen.

 

Vilda grisarna har roat sej ordenligt, som vanligt varje höst enligt matte. Såg alldeles färsk skit så de var

nog inte så långt bort.

 

Gissa vad jag gör? Nä jag tillber inte den store Granguden. Tittar på en sån där asocial Ekorre igen.

 

Nu förstår du Sigrid kommer vi snart till ett väldigt bra ställe. Sigrid lyssnar alltid på mej och följer med.

 

Bäversjön. Vi konstaterade att nu är nog badsäsongen över för vattnet var lite kallt men gott att dricka.

Matte kollade så den där flotten mådde bra vilket den gör.

 

Vi behöver ha godis, har du nåt? Vi fick godis, bra med mer energi eftersom vi hade massor med viktiga

saker kvar att göra.

 

Titta så elegant jag flyger fram över den gamla granen. Mycket bra sätt att träna mina muskler på.

 

Avslöjad. Jag hittade skogens enda lerpöl och "råkade" visst gå i den. För en gångs skulle var jag skitigare än

Sigrid. Normalt är hon bäst på att hitta leriga ställen.

 

Tänk vad man kan ha skoj med en pinne. Sanningen är att jag hade snott den från Sigrid och försöker hålla

mej undan från henne. Hon hann som vanligt ifatt mej men fick skaffa sej en egen pinne.

 

Fanns faktiskt ett par svampar i skogen. De här heter Rökslöjskivling och är väldigt goda. Men de var så få

att det var ingen idé att plocka. Jag ska visst lära mej såna här i framtiden.

 

Passerade huset igen och jag kollade av mer av omgivningarna. Fortfarande var allt okej och både jag

och matte hoppas att det fortsätter så.

 

Och detta är två fullkomligt galna hundar eller? Inte alls vi har alldeles väldigt skoj bara och Sigrid tror

att hon ska komma över barkbiten jag har i munnen.

 

Eftersom den var min så lekte jag flismaskin när jag var klar med den. Finns ingen barkbit längre.

 

Tänkte kolla Bäversjön från ett annat ställe, men Vattentjuven hade stulit så mycket vatten att det

gick inget bra.

 

Vilket fynd! Vi hittade lite vatten i bäcken. Perfekt eftersom vi var törstiga. Fast matte säjer att alla de

där stenarna som syns de ska inte alls synas egentligen.

Sen var det dags att gå till bilen igen och åka hem. Men vi hade varit nästan tre timmar i skogen vilket

kändes väldigt bra.

Får se vad det bli i morgon, har sett hur matte studerar kartan och pratar om en alldeles ny skog. Märkligt

nog så finns det såna som inte ens hon har besökt och jag har visst massor kvar som hon varit i men inte jag.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards