wilmablogghund

Alla inlägg den 14 oktober 2016

Av Wilma Border collie - 14 oktober 2016 18:02

Snart är det äntligen slut på tråkveckan, ska bli skönt.

 

På väg mot skogen, kollade om jag nånstans skulle se nån som jag känner men det fanns inga ute.

 

Hamnade på läskiga bron, gillar den fortfarande inte riktigt och jag måste ha koppel för att inte försöka

gå på fel ställe.

 

Så där jag överlevde den idag också, blev belönad med godis och fria tassar.

 

Alldeles vindstilla var det och sjön är spegelblank. Ännu finns det vatten kvar i den så länge det nu varar.

 

Hm det finns en till sån där otrevlig bro. Matte hade tänkt att vi skulle passera den och sen gå en bra

ganska lång runda. Men nu blev det inte så för det hördes skott från det håll vi skulle ha gått.

 

Kollade under bron där det rinner en liten å mellan sjöarna. Kom på att det hade varit enklare att använda

ån istället för att gå på läskiga gallerbron- Ska nog prova det nästa gång jag är här.

 

Eftersom mattes plan inte funkade så gick jag in i skogen istället. Hittade inget spännande.

 

Matte hade en boll med sej så jag lekte mycket med den ute på ängen. Alltså matte kastade och jag 

hämtade den. Fördrev en del tid med det i alla fall.

 

Det är enligt matte vackert nu, ser nästan ut som skogen brinner.

 

Om jag tänker komma? Nä jag sitter ganska bra här, kan kolla på andra sjön och fundera över livet.

Fast sen följde jag med i alla fall.

 

Ahhhhhhh, det var ett tag sen jag rullade ordentligt senast så jag passade på.  Löven rassalr så mysigt

just nu.

 

Hopp över gamla björkar är bra träning för musklerna. Alltså hopade jag flera gånger.

 

Letade godis också, faktiskt en utmaning att hitta alla bitar bland löven.

 

Va? Sitta på stenen och se snygg ut? Nä vet du vad det har jag verkligen ingen lust med. Finns säkert trevligare

sysselsättningar.

 

Hallå Räv är du hemma? Verkade inte så eller så är Räv lika osocial som alla ekorrar. Matte var ännu

tråkigare och pratade i telefonen.

Gick vidare, hittade ingen skoj nånstans.

Min Sörmlandsledsetapp, undrar om jag behöver kolla nåt här? Behövde vi inte alls påstod matte eftersom vi

faktiskt var inne i den här skogen igår.

 

Gick hemåt men så skulle jag ta en sväng i närmaste skogen. Matte skulle gå och göra nåt nära den.

 

Och hur kul är det här då? Passa hela Hotel Malmköping, tur att jag hela tiden hade koll på matte genom

dörren. Hon skulle prata med nån om nåt som hade med Sörmlandsleden att göra som våran chef behövde

få klarhet i. Matte fick veta vad hon skulle och det hade inte med våran etapp att göra.

Gick hem,

Fick lite extra smaskigt att äta. I dag är det nämligen exakt tre månader sen jag flyttade hit till mitt nya

liv. Massor har jag hunnit med på den här tiden, alla skogar, en massa nya vänner både två och fyrbenta och

nu är jag ju första kattskötare också. Provade om Kattvalps Leya ville ha öronen tvättade, ville hon inte.

Hon försökte tvätta mina istället.

Gick ut på eftermiddagsrunda och hälsade på i ett par affärer, fick godis och umgänge.

Hoppas morgondagen blir roligare.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards