wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2016

Handlat en del

Av Wilma Border collie - 25 oktober 2016 17:44

Det fortsätter att komma svampvatten, Perfekt eftersom det behövs enorma mängder men

det kan hålla sej borta när jag ska vistas ute.

 

Så där Sigrid är hämtad och vi ska ta en sväng i skogen, ingen av de stora skogarna idag för matte insåg att

vi troligen inte ville vistas ute så länge.

 

Bäst att kolla av om det finns nåt av intresse. Men det såg ut alldeles som vanligt och skogen var alldeles

övergiven.

 

Ägnade mej åt hopp över trädstammar, lite uppmjukning för nu tänkte jag få fart på Sigrid. Hon kan inte

leva i den där löpbubblan hela tiden.

 

Kom igen nu då, dags att busa, Nåt måste vi fördriva den här trista dagen med.

 

Kolla den flygande Sigrid, nu var det minsann fart på henne. Vi hade väldigt skoj.

 

Så går det alldeles utmärkt att träna kroppen med lite pinnar också. Släpa runt på såna här stärker mina

nackmuskler har jag bestämt.

 

Matte trodde att hon skulle filma oss men hittade inte den inställningen på kameran. I stället hittade hon 

denna där kanterna på bilderna blir lite suddiga.

 

Hörru Sigrid försök inte gömma dej, jag ser dej allt och kommer och tar dej. Fast det där sista misslyckades

jag med, Sigrid var som vanligt alldeles för snabb.

 

Om jag ligger här och ser oskyldig ut så kanske.................... Nä Sigrid är smart och begrep vad jag

hade för planer.

 

Käkade en massa gräs, bästa att passa på medan det finns sånt. Fast Sigrid ser ut som om hon lipar åt

matte.

 

Har börjar regna mera så vi vill inte alls vara kvar i skogen. Bestämde oss för att gå till bilen och matte

tyckte tydligen att det var okej.

 

Gissa vad detta är?

 

Stackars Sigrid som frös så hon skakade. Hon har en varm väst att använda då men den hade klantiga matte

glömt att ta med. Himla tur att buren stod i bilen och det fanns handdukar i den. På med värmen också

så dröjde det inte innan hon var varm igen.

 

Perfekt en regnig dag, nu har vi hamnat i Flen och allra bästa Grisöronaffären. Nu ska det handlas.

 

Sigrid fastnade omgående vid allt smaskigt godis, det doftar ju alldeles underbart där.

 

Så kollade vi in en massa olika sorters käk också. Finns mycket gott att välja på.

 

Sigrid vägde sej, 3,7 kilo det är inte mycket Sigrid det inte. Enligt matte så skulle jag också väga mej.

Finns ingen som helst anledning jag totalvägrade. Dessutom var det ingen tassamputering idag, valde bara

ut det godis jag ville ha.

 

Hm, här fanns det minsann mycket trevliga saker. Hittade mycket som jag ville ha. Men enligt matte så 

kan jag önska mej nåt sånt i julklapp. Aha,  när det blir jul kommer jag alltså att få paket låter ju trevligt.

Skjusade hem Sigrid och åkte hem till mej och gjorde just ingenting.

Kom fortfarande lite svampvatten på eftermiddagsrundan så jag hade föredragit att slippa den.



 
 
Kasper

Kasper

25 oktober 2016 22:56

Det har regnat hos mig också. Stackars Sigrid som frös så dant, tur att det blev varmt i bilen. I morgon ska jag och matte åka och hämta vinterdäcken, och endera dan ska vi väl få dem på plats också. Under bilen alltså.
Vi håller överhuvudtaget på att förbereda även oss själva och huset för vintern.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ingen bild

Christina Johansson

25 oktober 2016 23:34

Bra att ni har börjat att få lite svampvatten. Då hittar Ni säkert svampar. Kul att du har fått börja umgås med kompisen Sigrid som du kan busa med ock leka. En riktigt fin kompis. Grisöronaffären där luktar det säkert jobb för Er som är hundar. Ny dag imorgon och nya äventyr. Tur att du fick så fin matte. Ni trivs ju tillsammans.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards