wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 april 2019

Utan kompisar

Av Wilma Border collie - 26 april 2019 18:07

Inga kompisar idag inte, jag skulle vara alldeles själv. Ja frånsett matte då men henne räknar jag inte riktigt med.

Inte blev jag skjutsad till nån bra skog heller. Mänkliga påhitt om att jag kunde ha en lugn dag, korkat!

 

Studerade en enorm rishög på Heden. Den ska visst eldas upp om några dagar, hoppas de glömmer det så fruktansvärt torrt som det är.

 

Alla stenarna vid Heden är bra. Om jag hoppar upp på såna så får jag godis och beröm. Dessutom är det bra utsikt från dom.

 

Nån Ekorre som vill vara social med en mycket ensam hund? Som vanligt ingen framgång, såg inte ens till nån.

 

Kollade sjön, Vattentjuven härjar men ännu finns det gott vatten att drick och svalka tassarna i

 

Hm, vad är detta? Den brukar inte ligga här. Krävde mycket undersökning från mej.

 

Kallas tydligen Kanot. Kom fram till att paddla kanot är nog inget som jag ska ägna mej åt.

 

Gick på spårvägen, var ganska länge sen sist. Inga Ekorrar i närheten och allt annat var precis som det brukar. Tänkte att jag kanske skulle ha tur och träffa nån annan hund, men inte det inte. Varken människor eller hundar ute.

 

Gick till den stora ängen. Den borde vara grön nu, men eftersom det är så fasansfullt torrt finns det bara gammalt torrt gräs sen förra året. Matte trollade fram min boll så jag lekte med den en stund.

  Kollade av Hasselskogen. Allt var precis som det brukar i den, inga nyheter av värde nånstans. Provade vattnet i andra sjön och det var också till belåtenhet.

 

Om jag sitter här och bara tittar så borde matte fatta att hon ska komma. Jag har faktiskt hittat nåt.

 

Usel bild men jag fick massor med beröm. Jag hade lyckats hitta en Stenmurkla. Fick självklart både ost och en massa beröm för väl utfört arbete.

 

Fin är det fast det är så torrt. Undrar om den hinner bli vuxen innan den dör torkdöden?

 

Är du verkligen säker på att vi inte ska göra saker på Sörmlandsleden idag? Matte var alldeles säker, fick höra att vi ska måla men det blir en dag med svalare väder.

 

Passerade vid hundbadet. Alldeles för hett så jag både svalkade tassarna och drack vatten. Skönt var det.

 

Men så råkade hon med fiskfobin titta i vattnet och upptäckte att det minsann kryllade av blodtörstiga Vithajar överallt. Enligt matte ska man hålla sej långt från dom de äter med förtjusning mattar till Border collies.

 

Här var det enligt hon med fiskfobin extra vidirgt. Vithajarna försökte ta sej upp på det gamla gräset allt för att komma nära och slita henne i stycken. Den som tittar noga ser faktiskt att det är en massa vattenstänk där det bara kryllade av dom.

Gick hem istället.

Matte rotade fram mitt kylhalsband och sa att nu är det snart dags för det om detta skitväder ska fortsätta.

 

För andra dagen i rad fick jag låna ut matte för Rottis Helga behövde hjälp att komma ut. Matte inbillade sej att hon skull ta en fin bild på Helga. Det gick inte bra detta är den minst dåliga.

 

Ute på eftermiddagsrunda. Hade tur och träffade Chihuahua DeeDee, skönt med hundsällskap en stund fast hon var mest intresserad av att få godis.

 

Gick in till Elisabeth på tillfälliga Pryl 7an. Fick köttbullar mycket gott och precis vad jag behövde.

 I morgon är det i alla fall lördag och då ska jag ha skoj med alla min kompisar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards