wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 april 2024

Mingel igen och sommarskor på bilen

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda.

Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.

 

Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser att Fido kommer. Måste ta emot honom.

 

Så började det komma flera, bara gamla bekanat idag. Kanske hade med att göra att regnet hängde i luften och det började blåsa.

 

Bankis kom äntligen tillbaka. Hon stackarn har varit fånge i Hormonhäxefängelset men nu har hon återfått friheten. Mycket trevligt att träffas igen.

 

Så kom Inezmatte och Inez. Precis som det ska vara hade hon pannkakor med sej till alla sugna hundar. Idag fick Gunhildhusse äran att dela ut dom. Lika utsökt goda som igår..

 

Vi dammsög marken så inga smulor skulle missas. Finns inga spår kvar av pannkakor.

 

Bessie som bor hemma hos Alice just nu var inte så sugen på mingel utan ville helst åka hem igen.

 

Kollade om Bassehusse hade nåt gott. Jodå, det fanns och gott var det.

 

Tillyhusse är också ett säkert kort. Fick en massa där också. Vissa sprang och lekte massor men enligt matte blev de bilderna bara skit. Så började det regna mycket. Lika bra att åka hem igen.

Åt min Denatstix och somnade.

Skulle på eftermiddagsrunda, det stormade och regnade.

 

Hamnade här på jättebutikens lager i Sparreholm för nu skulle min bil bli av med ice bugsen och få sommarskor istället.

 

Blåste ännu värre var rejäla vågor på den lilla viken av Båven vid jättebutiken. Gjorde snabbt vad jag skulle.

 

Där hänger min bil och är av med Ice bugsen. Var nåt strul med en ventil enligt bästa bilmeken, man han tror att han har fått ordning på det. Matte ska ha koll och det är enkelt fixat om det strular som tur är.

Blåste rejält när vi åkte hem. Matte som ibland har lite, med betoning på litte, koll sa att det tydligen trillat träd överallt. Men inga där vi åkte som tur var.

Imorgon ska jag och Basse hitta på nåt, vad det nu blir. Enligt matte beror det på vädret.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 29 april 18:15

Bra början på dagen för Basse blev levererad i morse. Perfekt med sällskap på morgonrundan och gemensam frukost. Började regna så rtt tag trodde matte att dagens plan bara var att ställa in. Regnet försvann, så planen höll. Trevligt här har vi...

Av Wilma Border collie - Söndag 28 april 17:50

Bättre väder idag. När jag var på morgonrunda så var det varmt och solen sken. Så passade jag dörren i flera veckor innan det var dags att åka. Passerade Basses liftarplats, men där var det tomt.   Hittade honom hemma så vi väntade tillsamma...

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards