wilmablogghund

Alla inlägg den 28 april 2021

Av Wilma Border collie - 28 april 2021 17:58

Vanliga morgonrutinen med att hämta Basse. Självklart så tog vi vårt morgonspring på hans ägor också.

Åkte hem till mej utan att hämta Alice. Korkat enligt oss, hon borde hämtas.

Käkade frukost, mycket godare när man är två.

 

Efter avslutad frukost så ägnade vi en stund åt morgongos också. Alltid trevligt att ligga och kramas.

Sen skulle vi till skogen.

 

Jobb på Sörmlandsleden väntade. Matte skulle göra nåt vid skärmskyddet och vi skulle kolla att allt är okej för vandrande hundar.

 

Fast vi skulle gå en runda innan matte skulle fixa vad det nu var. Sen sist har det minsann skett ett mord. Basse hittade en massa päls som har suttit på Hare. Hoppas Hare har det bra på andra sidan Regnbågsbron.

 

Så på fria tassar och nu ska vi en massa viktiga saker. Kan ha hänt massor sen sist.

 

Bestämde att vi skulle kolla Rökpipsvamparna uppe i backen. Men det hade inte kommit några nya, enligt matte är det för sent för dom nu.

 

Basse hamnade tillfälligt i fångenskap eftersom han tänkte dra i väg och följa en massa spår. Men vi hittade sånt där alldeles utsökt gott gräs. Blev kallade för kossor igen, är vi inte alls vi bara njuter av det goda gräset.

 

 Basse slapp fångenskapen och nu har vi bråttom, den långsamma kan komma sen, vi ska göra viktiga saker.

 

Sjön var väldigt fin, nästan spegelblank eftersom det faktiskt inte blåste idag. Jag doppade framtassarna och drack. Lika gott vatten som alltid.

Enligt Basse så är det perfekt badtemperatur och sjön mycket badvänlig. Ja, ja vi har lite olika åsikter om det ja.

 

Hm, vi är inte ensamma i skogen, det är nåt djur där. Jag spanade mycket och vädrade.

 

Basse belv fånge för han hade väldigt mycket planer på att dra iväg och kolla vad det var för djur. Matte med sin usla nos hon märkte minsann ingenting.

 

Hon var mer intresserad av att ta en massa tråkbilder på hur vackert det är nu när det börjar bli grönt .

 

Basse försökte påstå att han inte alls behövde vara fånge, nåt om att han bara kollade så Chefen sågat bort det fallna trädet på rätt sätt. Matte gick inte på det, för trädet var fixat redan förra gången vi passerade.

 

Tänker du och fången komma den här veckan eller? Jag har väntat länge på er.

 

Går precis lika bra att bada i ån som fånge. Eller egentligen inte för Basse hade planerat ännu mer bad medan matte tog bilder av några tråkblommor.

 

Så var det span igen efter det där som matte inte begrep nånting om. Basse vill iväg men hindrad av fångenskapen.

 

Det är nog faktiskt en Ekorre där uppe, Tror jag ska gå och spana ett tag, det var länge sen.

 

Äsch!! Blev fånge jag också för matte tänkte inte alls vänta på mej i evigheter medan jag spanade på otillgängliga ställen.

 

Chefen har minsann varit och jobbat igen. Nu ligger det en fin anordning framför skärmskyddet. När det är blött blir det väldigt lerigt och halt här. Men nu slipper människor halka och göra lerinpackningar, har sett att matte varit nära flera gånger.

 

Medan matte höll på med tråk, bära in ännu mer ved i skrämskyddet så rotade Basse runt i en rishög.

 

Tack snälla Basse för att du rotade fram ett gammalt ben till mej. Basse påstod att han tänkt gnaga på det, men jag "råkade" ta det.

 

Inget synd om honom, för han fick minsann tröstost av matte. Jag fick ingen ost jag.

 

Suck, undrar om han är klar snart? Vi delar på allt så jag lämnade självklart en del av det där benet till honom. Men det tog tid att gnaga på.

 

Sen skulle det rullas på kvarvarande bitar. Basse påstod att det var för att meddela andra vandrande hundar att resten av benet tillhör oss fyrbenta etappledare. Vill de ha ben får de leta egna.

Sen var det dags att gå till bilen och åka hem igen.

Käkade lite och sov ett tag.

Trist eftermiddagsrunda, men hörde att i morgon har vi en del att fixa med igen. Låter mycket bra, tror jag vet att en grej i alla fall blir väldigt bra. Har sett vad matte tagit fram.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards