wilmablogghund

Alla inlägg den 15 april 2021

Av Wilma Border collie - 15 april 2021 17:48

Insåg i morse att jag hade lyssnat dåligt på människornas tråkprat när Basse åkte hem igår. Tänkte självklart åka och hämta honom vid morgonrundan. Nä sa matte, det blir senare. Kände mej lurad för jag hade hört att vi skulle göra nåt skoj idag. Troligen var jag lurad och skulle få tillbringa dagen i ensamhet.

Gick hem och deppade. Men så skulle jag ut och åka och tänk då fick jag hämta Basse.

Hörde att vi skulle till Engelska skogen för matte skulle fixa nåt.

Åkte och framme så stoppade hon en massa tunnor i bilen. Sen blev det konstigt, vi åkte till in i skogen, det gör vi ibland men det åkte en bil bakom oss. Händer aldrig där eftersom det är låst.

 

Men så trevligt! Ur den andra bilen kom minsann Mastiff Ingrid, henne har vi inte träffat på länge.

 

Nu ska vi ha massor med skoj, alltid roligare när vi är flera. Om jag och Basse fick bestämma så skulle vi vara en stor flock varje dag.

 

Kom nu Ingrid så ska vi visa dej alla bra hundsaker. Människorna kan släpa benen efter sej och prata tråk. Vi har viktigare saker att göra.

 

Underbart, Ingridmatte hade sånt där supersmarrigt godis idag också. Behövdes för det går åt mycket energi att visa alla viktiga saker, leka och en massa annat.

 

Massor med lek naturligtvis. Basse och Ingrid sa att de inte fått leka på flera år. Matte kollade att allt var som det skulle med huset och det var det.

 

Detta är viktigt, visa var den lilla bäcken rinner. Den hade perfekt lerigt vatten. Bäst att passa på innan Vattentjuven hittar den.

 

Jo jag tänkte, det är möjligen inte så att vi ska ta en sväng i skogen? Var länge sen och jag behöver nog kolla en del bra spanträd och lite annat.

 

Perfekt vi skulle ta en runda i skogen. Har inte gått här sen sent i höstas så det var verkligen på tiden.

 

Till Basses lycka så fanns det en massa trevliga leriga vattensamlingar. Han provade alla noga och jag såg att Ingrid också provade. Basse delar gärna med sej av de bästa till sina kompisar.

 

Nån gång för länge, länge sen har en människovalp blivit av med en stövel. Nu hade den helt plötsligt dykt upp i skogen. Men den är bortom räddning och människovalpen har säkert växt ur den sedan länge.

 

Basse och Ingrid sprang massor, enligt de båda var det bäst att passa på. Inget får missas och vem vet när det är fria tassar igen. Kan ta många år.

 

Så framme vid sjön. Skulle kollas att flotten mår bra efter vinter och is, den mår alldeles utmärkt som tur var.

Såg att Basse och Ingrid provade sjön men det blev bara skitbilder på det enligt matte.

 

Jag provade båten, lika bra som alltid och den gav godis.

 

Vi grejade med massor av viktiga hundsaker och lekte mycket också. Bäst att passa på när vi har kompis.

 

Nä du Ingrid, den här pinnen är min och den har utsökt god bark. Jag är hungrig så det är bäst att käka lite när det finns nåt.

 

Ingrid visade sej vara väldigt bra på att bita av sly. Hörde hur matte funderade på att anställa henne för slyröjning på min Sörmlandsledsetapp.

 

Äsch! Den här bilden skulle aldrig ha tagits. Vi hade haft en dragkamp alla tre men titta vem som vann över oss tikar!! Måste ha berott på usel pinnkvalitet eller nåt sånt.

 

Ingrid gav inte upp, hon och Basse körde en omgång till. Fast det blev oavgjort för pinnen höll inte för två envisa hundar.

 

Hade varit kallt i natt och i skuggan var det is på vattenpölarna. Men den var lättdödad så jag kunde dricka.

 

Basse fortsatte att guida Ingrid och visa en massa enligt honom bra i skogen.

 

Tillbaka vid mina engelska vänners hus. Berättade för Ingridmatte att vi var hungriga och lyckades få lite gott godis för att hålla värsta svälten borta.

Kollade så människorna lyckades ställa de där tunnorna på rätt plats. Vi vet av erfarenhet att de ofta virrar till saker.

 

Korkat! Redan slut på det roliga och dags att åka hem. Vi kunde ha fortsatt i flera timmar till.

Hörde att vi ska få röja med Ingrid igen vid tillfälle.

Åkte hem och matte hade de där hörselhallucinationerna om hundar som snarkade. Vi snarkade absolut inte, vi snarkar aldrig!!

Trist eftermiddagsrunda som vanligt inga vi känner ute.

Våran Sörmlandsledschef ringde till matte så vi ska visst i väg och göra nåt i morgon. Blir säkert en bra dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards