wilmablogghund

Alla inlägg den 5 april 2021

Av Wilma Border collie - 5 april 2021 17:58

Fjärde dagen med ensam morgonrunda och i morse var den inget skoj alls.

 

Klockan är strax efter halv åtta och jag ska på morgonrunda. Kändes fullkomligt onödigt med sån, snön hade börjat vräka ner. Släpades i väg och hade sån tur att jag träffade Rocky, ganska snabbt möte för vi ville hem igen.

Gick hem, slappade och passade dörren.

 

Ett par timmar senare och matte har kommit på att det är dags att åka. Men först skulle bilen befrias från ungefär 3 centimeter blötsnö. Jag satt i baksätet och hade det bra medan matte hade en del åsikter.

 

Framme hos Basse och världen är alldeles vit. Funderade på om jag skulle vara alldeles ensam för inte ens Basse syntes till.

 

Berner Alice kom så jag slapp vara ensam och övergiven. Nu ska bara Basse rotas fram också.

 

Så där, matte har haft den goda smaken att släppa ut honom. Bra för vi får inte missa nåt umgänge inte.

 

Snöade ännu mer men vi bad Berner Alice matte om lite godis så vi skulle orka göra nånting. Gäller att göra det bästa av situationen. Trodde att det bara skulle bli vi tre idag.

 

Så illa blev det inte för Inez och Dalmatiner Tilly kom också. Vi blev faktiskt fem hundar som lyckats få ut våra människor.

 

Basse pratade om att det borde vara dags att göra iordning Plaskdammen. Men människorna envisas med att det kommer att dröja.

 

Inget vatten i Plaskdammen så kan man få fart på Berner Alice istället, Inte ofta hon leker men i dag så passade det.

 

Jag sprang en runda med Basse också. Bäst att passa på för vem vet när vi får chansen igen?

 

Det var faktiskt skoj att springa i snön, men förhoppningsvis så dröjer det väldigt länge tills det blir snöspring igen.

 

Alla våra skoj leksaker hade snön gömt mycket effektivt, men Basse hittade Rosa pipen. Den var han väldigt rädd om en lång stund.

 

Tilly försökte gräva en massa gropar i en jordhög. Vet inte vad hon letade efter och hörde inte talas om att hon hittade nåt av värde heller.

 

Förklarade för Inezmatte att vi behövde nåt att käka, vi fick. Lekte lite mer medan människorna gnällde om mer snö och kallt.

 

Samlade ihop oss och funderade på flockspring. Men då började människorna krångla. Vadå sluta och åka hem? Vi frös inte och snö skadar inte som regn gör.

Men alla släpades mot sina bilar.

 

Har släppt in Basse i hans hus och ska hem. Men positivt hörde att i morgon då är ordningen återställd igen. Jag ska hämta Basse vid min morgonrunda. Verkligen på tiden.

Åkte hem och sov.

Gick på tråkrunda på eftermiddagen, mycket snö hade försvunnit men matte hade sina vanliga hallucinationer och påstod att det blåste runt djupfrysta huggormar.

I morgon ska jag och Basse hitta på nåt, får se vad det blir förhoppningsvis nån trevlig skog där vi kan ha skoj.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards