wilmablogghund

Alla inlägg den 16 april 2021

Av Wilma Border collie - 16 april 2021 18:01

Dagens slutade väldigt bra i går. Basse fick sova kvar hos mej, sånt gillar vi.

Matte var vaken mitt i natten och sa att hon sett en svart och brun pälshög. Ja så klart vi sover nära varandra när vi har chansen.

Enda nackdelen när Basse sover kvar är att vi missar vårt skoj morgonspring. Matte vägrar skjutsa oss till hans hemma så vi kan utföra det. Blev koppelrunda, fast vi träffade Rocky.

Gick hem, käkade frukost och brottades en stund.

Sen skulle vi åka och jobba.

 

Så dags att kolla vad Chefen gjorde vi skärmskyddet igår.

 

Chefen och hans medhjälpare hade verkligen jobbat hårt i går. Sågat bort mänger med buskar och små träd så nu kommer sjön att synas ordentligt även när träden får löv.

 

Mitt bästa godisbord var jag tvungen att prova. Jodå lika bra som alltid.

 

Basse kollade noga runt ena grillen men det fanns ingenting till hungriga hundar inte.

 

Tydligen var det väldigt viktigt att kolla en rishög och en del annat feter allt som hände i går.

 

Så nu ska vi kolla annat viktigt. Matte pratade om saker att göra vid skärmskyddet men vi skulle ta vår viktiga runda först.

 

Han som blir ett med naturen syns knappt, men han ska ner och kolla ån mellan sjöarna. Den var väldigt bra kom det rapport om.

 

Bra jobbat Chefen. Det där trädet som Bäver placerade rakt över stigen är undanröjt så nu kan vandrande hundar passera utan problem.

 

Bestämde mej för att hjälpa Basse med vattenjobbet. Alltså jag badade inte men kollade så det var gott vatten til törstiga hundar. Var kallt och gott så det är godkänt.

 

Duktiga Basse, han gick och kollade där de sällsynta Rökpipsvamparna växer. Visade snyggt att han hittat dom. Massor med beröm och godis blev det.

 

Vet inte vad det är med Basse och denna trädtsam. Men han ska alltid ta en promenad på den och matte bara väntar på den dagen när han trillar i.

 

Jodå, jag kan ha en tass i vattnet även om det var kortvarigt. Egentligen så kollade jag vad Basse gjorde lite längre bort.Han badade självklart.

  

Han kom till slut, hörde nåt om många svalkande bad och att sjön var så badvänlig så.

 

Fast sen slutade han som fånge. Var nåt i skogen som Basse kände doften av och tänkte dra efter. Fick han inte för matte. Men trots koppel ska bäckarna kollas.

 

Jo det är nåt där inne. Jag som är på fria tassar tänkte kolla, men matte så ganska färska spår efter Vilda grisar så jag blev tillsagd att komma.

 

Äsch! Jag skulle bara kolla, varför drabbade fångenskapen mej också? Dumheter!!

 

Basse hittade nåt i skogskanten och det skulle han ha.

 

Tack snälla Basse för att du hittade Rådjurs gamla huvud och gav det till mej. Enligt matte så stal jag det från Basse. Lögn jag stal det absolut inte, bara lånade.

 

Tillbaka vid skärmskyddet och Basse har återtagit huvudet. Han tänkte minsann hålla till på bordet med det.

 

Vid skärmskyddet var det flera såna här högar. Rester sen i går och nu skulle matte samla ihop dom.

 

Vi delar på allt. Alltså lånade jag det där gamla huvudet ett tag. Matte var dötrist.

 

Bära och släpa, men nu ligger det en rejäl hög med ved i skärmskyddet. Blir bra för människorna att elda med när den har torkat. Då kan frusna hundar värma sej vid elden. Hörde nåt om att det kommer att sågas ännu mer och för övrigt så har matte en del kvar att lägga in. Nåt om att inte orka allt idag.

 

På väg till bilen. Basse har huvudet och jag vill ha det. Men så var det lömska och opålitliga matte, hon STAL vårat huvud och kastade iväg det. Men vi vet precis var det ligger så nästa gång då.............

Åkte hem och sov ett tag.

Gick på eftermiddagsrunda, hade sån tur att vi träffade vår allra bästa godisutdelare. Perfekt för vi fick välbehövligt godis.

I morgon är det äntligen dags för lek och mingel med en massa kompisar igen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards