wilmablogghund

Alla inlägg den 17 april 2021

Av Wilma Border collie - 17 april 2021 18:05

Perfekt dag detta, ja frånsett den dötrista ensamma morgonrundan då.

Efter att som vanligt ha passat dörren i flera veckor så var det till slut äntligen dags att åka.

 

Titta vem som suttit och väntat på mej i flera månader, beviset på att den långsamma bör snabba på och inte skjuat upp åkandet.

 

Enligt rutin så skulle Basse ha lift. Lång bit blev det hela tio meter eller så. Men sen hade han nåt hjärnsläpp och tänkte inte alls kliva ur min bil. Hörde nåt om åka till skogen, han hade glömt att det är lördag.

 

Du och jag Basse, äntligen ses vi igen. I går var många veckor sen så det var verkligen på tiden.

 

Fast det hunnit bli förmiddag så körde vi ett morgonspring. Missade det i går när Basse sov kvar och såna är viktiga.

 

Sen var det bara att börja ta emot kompisar. Först kom lille Fido.

 

Sen kom Berner Alice, förra helgen så fick hon inte komma för sin matte. Sånt bör anmälas till Hundombudsmannen, det är en hundlig rättighet att alltid besöka hundträffarna.

 

Sen kom det ännu fler, var nästan jobbigt att hinna hälsa alla välkomna ordentligt. Matte försökte räkna och hon tror att vi var ungefär 18 hundar idag.

 

Lek och spring i massor. Hundlivet är underbart när det är så här.

 

Kollade självklart av vilka människor som kunde tänkas ha nåt att bjuda på. Vi gör av med massor av energi.

 

Så där ännu fler kommer. Verkligen toppen med så mycket kompisar.

 

Så här såg det ut hela tiden. Överallt lekte vi och de som för stunden inte lekte ägnade sej åt viktiga diskussioner. Finns alltid mycket viktigt att prata om.

 

Som här Basse berättar en massa viktigt för Dalmatiner Pongo, han är bara valp och har massor att lära sej av oss med lite mer erfarenhet.

 

Flockspring naturligtvis, fast Basse snodde frisbeen och trodde att jag inte skulle märka det. Jag tog tillbaka den.

 

Nån har hittat nån intressant doft. Bäst att vi hjälper till att kolla den. Mycket trevligt att kunna diskutera sånt tillsammans.

 

Oj då, Inez och Dalmatiner Tilly har kastat Ricki i backen. Basse tänkte vara polis och kolla så han klarade sej mot tikarna.

 

Lika bra att hjälpa till, det var ingen fara. Bara leken Kast med Engelsk springsspaniel. Faktiskt så lekte vi den flera gånger.

Hade massor med skoj hela tiden.

Men sen började det, hundar släpades mot sina bilar. Vissa mycket motvilligt Gungun till exempel rymde tillbaka flera gånger. Människor borde begripa att vi ska få hålla på hela dagarna med allt skoj.

 

Varför ska jag hem? Jag och Basse var inte alls klara med vårt umgänge, korkade påhitt! Tror jag ska ta ett snack med Gungun om hur man bäst rymmer tillbaka.

Åkte hem, sov ett tag och sen var det dags för eftermiddagsrunda.

 

Äntligen en bra eftermiddagsrunda! Jag hamnade hemma hos Labrador Alice. Hon stackarn sitter fortfarande i eländiga Hormonhäxefängelset. Berättade en massa om vad som hänt på hundträffen och annat viktigt.

 

Utsökt! Alice bjöd på ett väldigt gott tuggben. Precis vad jag behövde och människorna bara pratade tråk.

 

Inte alltid Alice blir bra på bild när hon käkar ben. Hon åt snabbt till skillnad frå mej som njöt av det.

Sen när jag skulle åka hem så fick inte Alice hänga med mej. Men hörde att hon ska hänga med mej och Basse på måndag.

I morgon är det förhoppningsvis en massa kompisar igen, ser fram emot mer lek och mingel.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards