wilmablogghund

Alla inlägg den 7 april 2021

Av Wilma Border collie - 7 april 2021 18:02

Lyssnade noga på tråkpratet när Basse åkte hem i går. Inga konstiga påhitt.

Inga telefonsamtal att avlyssna i morse heller.

Jag fick åka och hämta Basse. Perfekt med morgonspring och annat skoj. Hem och käkade frukost, sån är mycket godare när man är två.

Funderade på vad vi skulle göra idag. Matte hade en plan sa hon.

 

Trevligt hemmaskog i och för sej men det var ett tag sen sist. Som vanligt massor att kolla.

 

Nu gäller det att springa fort för jag är jagad, tänker göra allt för att undkomma det som jagar mej.

 

Äsch! Basse är för snabb han hann ifatt mej och brottade ner mej. Faktiskt en väldigt skoj lek detta.

 

Fortsatte och jag jagade Basse ibland. Nån ordning ska det faktiskt vara.

 

Tog stigar som vi inte gått sen i höstas. Mycket trevligt för vi hade tassarna fulla med att kolla så allt var okej.

Så var det detaljen med att vänta på den där långsamma tvåbenta.

 

Har kommit till min Sörmlandsledsetapp. Vänta och vänta och vänta ännu mer.

 

Denna kom fram igen för det skulle klippas en massa som höll på att växa ut över stigen. Begriper inte varför varje gren ska ta flera dagar att klippa.

 

Tur att vi är två så vi kan diskutera viktiga saker och greja tillsammans medan matte fixar tråket. Strax efter denna bild så klippte matte och det kom en människa. Denna skällde ut matte för klippa, såga och bryta kvistar i naturen det får man inte. Matte skulle minsann anmälas.  Hörde att matte förklarade att det är hennes jobb att hålla leden framkomlig och att alla etappansvariga får göra sånt. Annars växer den igen och ingen kan vandra. Då upplyste människan om att matte uppmuntrar till vandalisering av naturen. Vi gick och utom hörhåll så fick matte våldsamma skrattanfall.

 

Jag och Basse vi skötte vårt uppdrag vi så att allt är bra för vandrande hundar. Har en mycket bra arbetsfördelning. Här jobbar Basse.

 

Är ett kärr där med vatten så han kollade att det var badbart för de hundar som vill bada. Tydligen helt godkänt. Jag provade bara att dricka och det var gott vatten.

 

Detta är en misstagsbild. Matte skulle fotografera nåt annat men Basse kom visst i vägen. Han är bra snygg min kompis.

 

Jodå allt är fortfarande som det ska vara. Inget som hindrar vandrande hundar. Hörde att det ska målas en del så människor hittar ordentligt. Vi hundar vi hittar i alla fall.

 

Vi kollade en hel del en bit från stigen också. Fanns intressanta dofter och annat som bara vi hundar förstår. Matte klippte mer.

 

Dags att lämna leden för att gå en annan väg tillbaka. Här har vi inte heller gått på väldigt länge, gillar såna ställen.

 

Jodå jag kan bada tassarna. Var tvungen att passera en liten bäck så det blev tassbad. Lite kallt men ganska okej.

 

Sen finns det han som ska bada i allt och det länge. Hade Basse fått bestämma hade han tillbringat timmar här. Det fick han inte.

 

Bäst att passa på att springa nu. Snart kommer vi till en annan väg och då blir vi fångar.

 

Såg du Basse? Undrar var den tog vägen? Kanske vill den umgås med oss.

 

Men kan verkligen Hare bara försvinna? vi spanade och spanade men den fanns ingenstans och det är ett jättestort fält.

 

Vi kände doften men den hade inte ens lämnat godis till oss. Harpluttar är supergott.

Åkte hem, käkade lite och somande gott efter flera timmar i skogen.

Gick på eftermiddagsrunda, hade tur och träffade ett par människor vi känner. Passde biblioteket, eller vi hade stenkoll på Vivecas magiska fönster men tyvärr öppnade det sej inte.

Nu när Basse åkte hem lyssnade jag noga igen. Inga konstigheter, vi ska hitta på nåt i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards