wilmablogghund

Alla inlägg den 18 april 2021

Av Wilma Border collie - 18 april 2021 17:58

Efter att ha klarat av morgonens ensamma tråkrunda och passat dörren de vanliga evighterna så var det äntligen dags att åka.

 

Ingen Basse som behövde lift idag, men han kom minsann och mötte mej.

 

Pratade en del med Bassehusse och berättade att jag aldrig nånsin blir klappad. Bra för han trodde på mej.

 

Sen tog vi ett mycket försenat morgonspring ihop med ett par skoj leksaker. Gäller att vara sysselsatta i väntan på kompisarna.

 

Kom en ny hund idag också en Aussie som heter Gimli. Han behöver lite kompisar och då är det alldeles rätt här. Vi hälsade välkommen och berättade en massa viktiga saker. Han blev kompis med oss direkt alltså precis som det ska vara.

 

Kom fler och fler hundar. Vi blev nästan lika många som igår, superskoj.

 

Kollade om Rozzomatte hade nåt gott att bjuda på, det hade hon. Vi behöver mycket energi för att orka med allt skoj.

 

Så där det kommer flera. Minst 15 hundar var vi idag alla vill vara ute nu när det är fint väder.

 

Hundyoga i solen det är skönt det, bra att mjuka upp kroppen så jag skulle orka springa och göra en massa annat skoj.

 

Mer lek och mingel, gäller att passa på.

 

Blev väldigt varmt så jag provade däcket. Lika perfekt som alltid med sval sand och skugga. Kommer att ha mycket nytta av det i år också.

 

Perfekt Bassehusse har insett att vi behöver energi. Sånt här är dessutom väldigt viktigt att lära nya hundar att det går att uppsöka människor och förklara att vi svälter.

 

Basse han var vänlig nog att visa sitt allra bästa dike med vatten, lera och ruttna växter- Tilly uppskattade det verkligen hon blev så fin och doftade alldeles utsökt. Var flera som provade men det syntes bäst på henne.

Tur att människorna är tåliga och pratade om att skitiga hundar är lyckliga hundar.

 

Mer lek och mingel, vi höll igång ordentligt hela tiden. Vi vet att när vi minst anar så börjar människorna med sina märkliga hittepå om att åka hem.

 

Även nya människor lär sej. Gimlihusse kunde dela ut godis till behövande och svältande hundar, mycket gott var det.

  

Nu började mycket riktigt människorna prata om dags att åka och en del hundar försvann.

Jag trodde att jag skulle släppa in Basse i hans hus men så blev det inte.

 

Sällsynt bra beslut, vi fick gå till sjön eftersom vissa hundar behövde ett bad innan de skulle hem. Vi har inte varit här och badat ännu i år.

 

Tilly som verkligen behövde ett bad kastade sej i tillsammans med Gimli. Men simma nu måste vara alldeles för kallt.

 

Faktiskt var det okej nära land så jag stod ganska länge i vattnet. Fortsätter vädret att vara så här så kan jag tänka mej att bada mera.

 

Fast brygghäng är mer min grej, kollade självklart bryggan också och den var perfekt.

 

Basse var så glad över ytterligare en vattenintresserad kompis att bada tillsammans med. Hade de fått bestämma hade de säkert badat fortfarande.

 

På väg tillbaka. Rozzo fick prova att åka fyrhjuling tillsammans med Basse och hans husse. Han gillade det och Basse han sitter alltid fint i sin låda. Jag har provat några gånger men vet inte riktigt vad jag tycker om det.

Hade sällskap med Rozzo till min bil. Åkte hem och somnade tar på krafterna att ha skoj.

På eftermiddagsrundan träffade jag Golden Mikko och gick en sväng tillsammans med honom. Väldigt trevligt med sällskap.

I morgon då ska jag Basse och Labrador Alice hitta på nåt. Vet att matte funderar på vilken skog vi ska vara i. Berättar i morgon vad vi hittade på.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards