wilmablogghund

Alla inlägg den 22 april 2021

Av Wilma Border collie - 22 april 2021 17:55

Ordning i tillvaron i morse. Jag åkte och hämtade Basse och vi kunde ta vårt trevliga morgonspring på hans ägor. Mycket viktig sysselsättning.

Hem till mej, funderade på vilken trevlig skog vi skulle åka till idag.

När det var dags så både det snöade och regnade så nån av alla våra bra skogar var det inte tal om.

 

Blää, jag har precis klivit ur min bil och titta så jag ser ut!

 

Bäst att kolla vad som hänt sen sist. Inga spår av några hundar vi känner i alla fall.

 

Var väldigt länge sen vi fick springa sist så vi tog några ordentliga rundor på ängen. Morgonspringet ett par timmar tidigare räknas inte.

 

Gick in i skogen, tänkte att det kanske skulle finnas nåt spännande där. Om det varit bättre väder skulle marken ha varit alldeles vit av alla vitsippor. Nu var de bara små vita prickar.

 

Nä Basse du ska inte alls gå och bada. Det blåset och snön kommer på tvären, det är inte badväder. Otroligt nog så lyssnade han på mej just då.

 

Tack snälla Rådjur som lämnat en massa pluttar till oss. Frukost det var väldigt länge sen vi käkade så vi var hungriga.

 

Diskuterade vad vi skulle hitta på. Behövde fördriva tiden med nåt. När det inte snöade så regnade det.

 

Kollade den lilla bäcken. Den har Vattentjuven hittat så det minskar oroväckande i den. Fast det kanske blev lite påfyllning idag.

 

Gick vidare, letade efter trevliga saker men nä det fanns just inga.

 

Undrar hur länge jag måste vänta innan Basse anser att han är klar?

  

Det var den där detaljen med att bada i snöstorm. Enligt Basse inga som helst problem, det går utmärkt att bada i alla väder.

 

Han följde med till slut men hittade nåt vid en liten gran. Matte tror att det var en groda för såna gillar han att jaga. Han gav inte upp, han skulle ha tag på den.

 

Slutade så här med fångenskap i koppel. Hörde hur matte började prata om för kallt och blött.

 

Slutade så här, vi blev fångar båda två för vi skulle åka hem. Var faktiskt skönt att komma hem för vi var bra blöta. Ute bara det snöade och regnade så vi käkade lite och somnade gott sen.

Tråkrunda på eftermiddagen, snöstorm och bara vi ute i hela Malmköping.

Hoppas på en bättre dag i morgon med nån trevlig skog.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards