wilmablogghund

Alla inlägg den 4 april 2021

Av Wilma Border collie - 4 april 2021 17:57

Tredje tråkmorgonen, med sån där ensam morgonrunda.

Hem och väntade i många dagar på att det skulle bli dags att åka.

 

Framme men inte skulle jag gå till Basse och lekplatsen inte. Nädå, matte skulle nåt så Basse fick komma till mej.

 

Jaha nåt ska göras vid stugorna. Jag tog med Basse för att kolla av mina bra spanställen. Ingen Ekorre hemma nånstans tyvärr.

 

Men så trevligt det blommade ost på en björk. Alltså bäst att städa bort allt.

 

Nå är du möjligen färdig snart? Du vet det kan komma kompisar och det tänker vi INTE missa.

 

Titta! Kom minsann en ny hund idag också. En Aussievalp som ville träffa nya kompisar, då är vi perfekta. Han heter nåt på M men resten av självklart den där förvirrade människan glömt.

 

Samtidigt kom Berner Alice så vi tog med valpen för att visa vår bra lekplats och hur skoj vi har.

 

Alice hjälpte till att berätta om vad vi brukar pyssla med på våra trevliga träffar. Nya kompisar måste informeras ordentligt.

 

Basse och valpen blev superbra kompisar på en gång. Massor med lek och spring.

 

Ja jag ligger och käkar bark. Det går så när man är en svältande hund. Krafterna räcker inte till att stå upp. Undrar om människorna nu begriper att vi behöver godis eller mat så vi orkar leka.

 

I dag var vi bara några få hundar, men vad gör det. Vi hade som vanligt väldigt trevligt med en massa skoj.

 

Gungun hade en kurs med valpen hur man bäst tigger godis. Bra jobbat av Gungun eftersom detta är en mycket viktig kunskap som alla hundar måste känna till.

 

Alltså det är nåt märkligt på ett ställe på Basses gräsmatta. Ungefär här gick Labrador Alice sönder förra veckan. I dag skulle jag göra lite hundyoga på samma plats och jag gick sönder. Fast jag lyckades få ihop mina kroppsdelar igen som tur var.

 

Så jag är hel och kan leka med frisbeen.

 

Aussievalpen hade mycket trevliga människor. Såna som begrep att jag och Basse vi får minsann aldrig varken kel eller nåt att äta. Vi fick båda delarna.

 

Mera lek, Tilly blev också superkompis med Valp.

 

Stackars Fido. Basse och Inez ägnade sej åt kast med liten Fido. Fast det var egentligen en del av en rolig lek.

 

Otroligt Tilly kan vara stilla och nästan somna. Var väldigt skönt att bli ordentligt klappad på tydligen.

Men strax efter denna bild så kom det där idiotiska mänskliga hittepå. Våra kompisar börjad släpas mot sina bilar.

 

Trodde att jag skulle släppa in Basse och åka hem. Men inte det för nu kommer Moha och Troy. Mycket trevlig överraskning, alltså mer umgänge ett tag.

 

Vi hamnade i Basses uterum, för människorna skulle prata tråk och planera saker. Fast det där planerandet låter strålande bra. Framöver ska det hända nåt skoj.

Moha hon promenerade rakt över bordet för att försöka pussa ihjäl matte. Tydligen nån som uppskattar matte i alla fall.

Åkte hem, sov och gick på eftermiddagsrunda. Höjdpunkten var väl att jag träffade en människa med katt. Först sa katten fula ord men sen insåg den att jag faktiskt gillar katter.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards