wilmablogghund

Alla inlägg den 12 april 2021

Av Wilma Border collie - 12 april 2021 17:51

Bra början på dagen, ingen ensam morgonrunda. Åkte och hämtade Basse, lekte och grejade med en del viktigt. Sen när vi skulle åka hem blev bilen Hundtaxi för det var dags att hämta upp Labrador Alice. Hon blev så glad när vi kom och hämtade henne.

Var hemma hos mej ett tag. Berättade om allt trevligt hon missat på hundträffarna. Alla måste vara välinformerade och stackars Alice sitter i Hormonhäxefängelset och missar allt trevligt.

Om inte vädret hade varit på dåligt humör så skulle vi ha åkt till en bra lekplats där Alice inte varit. Men det låg en massa snö och försökte regna så det får bli nästa gång Alice ska med oss.

 

Blev en av våra hemmaskogar. Jag hjälpte Alice att kolla om det rört sej några snygga hanar där. Dåligt med såna, kan bero på att matte valde ett ställe där det sällan är andra för att Alice skulle kunna leka med oss.

 

De här ängarna är bra. Ingen av oss hade sprungit mycket och snabbt på väldigt länge så vi ägnade en massa tid till det.

 

Tack snälla Rådjur som lämnat en massa godis till oss. Precis vad vi behövde, har sprungit massor och vi var hungriga, mat är som alla vet sällsynt. Fick en del energi som tur var.

 

Jaha och där drog Basse iväg på nåt. Jag kan faktiskt jobba som Skvallerbytta jag också.

 

Tog med mej Alice för att hämta tillbaka honom. Vi hade annat att göra än att vänta på att han skulle behaga komma av fri vilja.

 

Basse skulle få ost för att han var duktig och kom. Jag och Alice bestämde att vi skulle ha eftersom vi hämtade honom. Matte funderade på hur man knyter upp tre hundtungor. Dumheter vi kan slicka ost utan att knyta ihop våra tungor!!

 

Drog in i skogen där det var snöfritt. Basse hittade mer rester efter den där Hare som vandrat över regnbågsbron. Jag och Alice grejade med viktiga tiksaker.

 

Men är det ingen som helst uthållighet på Labradorer nu för tiden? Alice ser ut som om hon har svimmat.

 

Hon kvicknade till så hon och Basse provade sjön. Det är fortfarande för kallt men de hade andra åsikter.

 

Mycket bättre att balansera på trädstam för det ger godis. Har aldrig sett att bad i iskallt vatten ger sånt.

 

Jo det är gott att dricka, men där går min gräns.

 

Basse han försökte imponera på Alice genom att visa att han minsann är världmästare i att balansera på trädstammar som ligger i vatten.

 

Jag käkade upp en massa god bark. Mättar en stund i alla fall.

 

Dårar ni är inte kloka!! Men de påstod att det var så skönt att bada och inte alls kallt.

 

Sen började det. Basse skulle imponera på Alice igen och visa att han minsann kan balansera långt ut på Bävers fällda träd. Hörde hur matte sa att det där kommer inte att gå bra när han började gå på delen som ligger under vatten.

 

Så hände det! Hade det varit ljud till bilden hade ni hört mattes elaka skratt och nåt om vad var det jag sa??  

Bekom inte Basse ett dugg att han halkade i sjön. Var bara skönt med ett extra dopp. Hörde nåt om att det var synd att vattnet var så grunt att det inte gick att simma.

 

Inget som bekom honom inte, han firade badet med en jättepinne.

 

Bestämde mej för att jag skulle ha den. Usel pinne för den gick i massor med delar alltså oavgjod dragkamp.

 

Alice snodde en bit och påbörjade flistillverkning. Hörde att hon tänker sälja sån så det går bra att höra av sej till henne om nån vill köpa.

 

Vilken tur!! Det blommade ett ostträd, vi städade extremt noga. Finns inga som helst spår kvar av några blommor.

Kollade en massa mer viktiga hundsaker och lekte en del. Bäst att passa på.

 

Matte försökte få till en fin bild på oss. Detta är den minst mislyckade av väldigt många, fast det gav godis att posera för bilder.

 

Ut på ängarna igen. Letade med Rådjurspluttar och lekte lite mer. Men tråkmatte pratade om blött och kallt, det försökte nämligen regna hela tiden.

 

Slutade så här. Fångar och dags att gå till min bil eller om den är en Hundtaxi. Skjutsade hem Alice som pratade om att hon nog behövde sova några timmar. Tar på krafterna att hänga med oss.

Hem till mej, käkade lite och sov.

Bra eftermiddagsrunda för Vivecas magiska fönster öppnade sej och vi fick välbehövligt godis.

I morgon har jag och Basse tassarna överfulla säjs det.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards