wilmablogghund

Alla inlägg den 2 april 2021

Av Wilma Border collie - 2 april 2021 17:51

Kände mej lite lurad i morse. Tänkte åka och hämta Basse men det är visst nån korkad röd dag fast det egentligen är fredag. Blev alltså en trist ensam morgonrunda.

Visste att jag skulle fira Basse idag eftersom han fyller 2 år.

 

Så efter veckor av väntan hemma så är jag äntligen framme. Gratulerade Basse ordentligt. Paketet det fick han när han åkte hem från mej i går.

 

Basse försvann under stora däcket och påstod att det fanns nåt där som han skulle gräva fram.

 

Fram kom en boll som vi inte har lekt med på massor med evigheter. Trevligt när saker dyker upp igen.

 

Så hittade vi en kamptrasa, hade en lång och väldigt trevlig dragkamp, bra sätt att fira Basses födelsedag på.

 

Jag vann!! Hörde att matte påstod att eftersom Basse fyller kunde jag ha varit snäll och låtit honom vinna.

 

Basse hämtade den andra kampgrejen så körde vi en omgång till. Väldigt skoj.

 

Ja, ja okej du fyller, alltså fick Basse vinna. Men han ansåg att han vunnit båda kampprylarna, lite fusk blev det allt.

 

Så trevligt Labrador Alice kom och ville också gratulera Basse.

 

Strax efter kom Moha och Troy också. Insåg att det skulle bli väldigt bra detta.

 

Troy han berättade för Alice att i dag var hon den allra snyggaste tik han nånsin sett. Alice tid i Hormonhäxefängelset närmar sej allt mer.

 

Så kom Inez också. Det var så att människorna hade fattat ett av sina sällsynta bra beslut så det var faktiskt hundträff idag. Perfekt enligt oss som gärna skulle ha såna varje dag.

 

Jag är den farligaste Border collien som världen nånsin skådat. Kolla mitt jättegap med mina perfekta tänder.

Att matte påstår att jag leker med en pinne har inte med saken att göra.

 

Körde en del rejäla flockspring också. Desto fler vi är desto roligare är det, fick vi bestämma skulle vi vara en stor flock varje dag.

 

Hej Bassehusse! Du förstår vi har lekt så mycket att vi behöver nåt att äta. Kan vi få nåt? Vi fick godis så vi skulle orka ha mer skoj.

 

Mer skoj, Basse har snott den där frisbeen som jag ska ha. Blev mycket jakt innan jag lyckades få tillbaka den.

 

De som inte hjälpte mej i jakten på Basse och frisbeen berättade för Tillyhusse att de var hungriga. Hade visst framgång där också.

 

Till och med Moha hittade en boll som hon ansåg var hennes. Vi har massor med bollar och andra leksaker så hon fick ha den där.

Men så började människorna med märkliga påhitt. Det var inte alls dags att åka hem, vi var som vanligt inte alls klara.

 

Dags att lämna in Basse, men finn ett fel på bilden. Alice som skulle gå med sin husse till bilen, vände och hängde på oss istället.

När Basse skulle in så fattade vi ett blixtsnabbt beslut, vi skulle visa Alice en av våra morgonrundor, alltså drog vi alla tre blixtsnabbt bort i skogen. Matte var mindre road och Alicehusse kom och letade efter Alice. Han hade trott att hon gick bakom honom när hon smet med oss.

Vi kom tillbaka efter en stund, det är faktiskt viktigt att visa Alice hur vi morgonspringer. Människorna hade några andra märkliga åsikter om vad vi gjort. Inget att bry sej om, vi hundar vet bäst.

Åkte hem, käkade lite och sov.

Gick på eftermiddagsrunda,höjdpunkten var att jag träffade ett par människovalpar som giller mej och gav mej godis.

I morgon är det lördag, alltså en massa lek, mingel och annat trevligt som väntar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards