wilmablogghund

Alla inlägg den 27 april 2021

Av Wilma Border collie - 27 april 2021 17:57

Var Hundtaxi i morse igen. Först åkte jag och hämtade Basse och klarade av morgonspringet, sen åkte vi och hämtade Alice. Hem till mej och käkade frukost, pratade en del om vad vi skulle hitta på idag. Matte pratade om tyst och framför allt folktom skog.

 

Här blir bra, länge sen jag och Basse var här och nu ska vi visa Alice en massa saker hon behöver känna till.

 

Alice hann inte ens få av sej kopplet innan det var dags att hitta nån alldeles oemotståndlig fläck att rulla i.

 

Så på fria tassar inne i skogen. Basse drog med sej Alice och visade en massa enligt dom mycket intressanta vattensamlingar. Enligt mej finns det viktigare saker. Hade hjälp matte att titta efter Toppmurklor men de hade inte behagat visa sej.

 

Körde en pinkamp med Basse när han var klar med all vattenprovning tillsammans med Alice. Tyvärr oavgjord eftersom pinneländet gick sönder.

 

Ja, ja jag är väl inte sämre hund än jag kan prova vattnet jag också. Struntade i att hoppa över bäcken utan gick genom vattnet.

 

Nä Alice har inte svimmat, det var nån sån där lukta gottfläck nu igen.

 

Så alla står på benen och vi fortsatte att guida Alice. Berättade om en massa viktiga skaer som hon behöver känna till.

 

Jo det är så här att vi behöver energi. Du vet det tar på våra krafter att visa Alice allt hon behöver kunna och hon blir hungrig av att ta till sej alla nya kunskaper. Kan du ha vänligheten att ge oss nåt?

 

I bland är hon väldresserad för vi fick och orkade fortsätta mot allt annat viktigt vi skulle göra.

 

Nu börjar det där supersmarriga gräset att växa, vi åt massor alla tre. Blev kallade för kossor av hon som inget begriper. Vad då det är gott och skulle säkert passa vegetariska matte alldeles perfekt.

 

Basse han visade mer trevligt vatten. Alice uppskattade verkligen det. Jag tycker att det räcker med att veta var det finns att dricka men behöver inte alls plaska runt i allt.

 

Passerade där Bombmurklorna växer, nu är de gamla och dåliga. Men Basse visade verkligen framtassarna och hittade alldeles på egen tass.

 

Ja, ja Basse hittade och skulle få ost, men faktiskt så behöver vi såna alla tre. Matte bara väntar på den dagen vi lyckas knyta ihop våra tungor. Kan meddela att det kommer aldrig att hända för vi kan faktiskt slicka alla tre på en gång.

 

Mer vatten, nu var ursäkten att Vattentjuven kanske hittar hit så bäst att använda det medan det finns.

 

Kom till min Sörmlandsledsetapp. Vi informerade Alice om hur man bäst jobbar som fyrbent etappledare och vad som behöver göras för att alla vandrande hundar ska få en så bra vandring som möjligt. Alice lär få jobba en del som min assistent tillsammans med Basse. Hon lyssnade noga på allt vi informerade om.

 

Terras husse gör saker i trä och såna här utväxter på björk som heter Vril gillar han. Mattes tod och tittade på en, jag bestämde mej för att det kanske skulle löna sej att markera. Jo jag fick faktiskt godis för besväret.

 

Lämnade leden och gick på andra ställen. Hade en massa mer att visa Alice, finns hur mycket som helst i våra skogar att visa.

 

Skitpinnar i skogen. Alice och Basse skulle ha dragkamp men pinneländet höll självklart inte. Måste börja hitta de med bättre hållbarhet.

 

Om nu inte vägen varit nära och vi blivit fångar hade nog skogen haft en mus mindre. Basse slängde sej fram för att få tag på nåt. Men nådde inte fram, matte såg den lilla söta musen som överlevde tack vara fångenskapen.

 

Jaha bara att gå till bilen och åka hem då, slut på allt skoj men vi hade haft ett par trevliga skogstimmar. Skjutsade hem Alice som skulle väcka sin matte. Hörde att nu tar det ett tag innan det är dags igen. Dumheter enligt oss!!

Hem och sov, trist eftermiddagsrunda passerade inte ens Vivecas magiska fönster.

I morgon är det bara jag och Basse, emn vi har visst saker att göra enligt matte.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards