wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 12 maj 2017

Så var det fredag igen

Av Wilma Border collie - 12 maj 2017 17:52

Jaha så var det slut på veckan igen. Ett tag hette det att jag och Sigrid skulle ha gjort nåt vi inte gjort

förut idag. Men det blev ändrade planer så det får vi göra en annan gång.

 

Vet inte om Sigrid kanske funderar på en karriär som trädgårdsmästare för de här blommorna var extremt

intressanta i hennes värld.

 

Försökte gå till Inez, vilket vi inte fick.

 

Hm, bakom häcken bor Maggan, där serveras det alltid godis. Fick inte gå dit heller, skitmatte!!!

 

Gick till skogen, var ett tag sen vi var här.

  

Inget är som väntans tider. Sigrid är på en sån där otillåten utflykt nu är det bara att vänta.

 

Där kom hon och jag talade genast om vad jag anser om otillåtna rymningar. Sigrid svarade med att leka

Pitbull. Gick vidare och letade efter nåt skoj.

 

Detta ser väl sällsynt bra ut. Vattentjuven har lämnat lite vatten i bäcken och titta så fint grönt det är.

 

Sigrid hon provade riktigt ordentligt. Bäst att passa på för nästa gång kan vattnet vara stulet.

 

Detta kallas för problemlösning i skogen. Sigrid fick en irriterande kvist i pälsen, tro inte att matte hjälpte 

henne. Nädå hon fick greja själv tills hon hade fått bort den.

 

Sigrid är ju smart så visst räknade hon ut hur hon skulle bli av med kvisten, nu ska vi fortsätta och försöka

hitta skoj saker.

 

Här borde det vara massor med vatten. I princip allt är stulet, bara en yttepytte liten pöl kvar.

 

Nöden har ingen lag. Jag försökte hjälpa till med vattenpåfyllning genom att kissa i pölen. Den där helt

oförstående matte gapskrattade! Mycket elakt, jag anser att jag var smart jag.

 

Får jag ost nu? Till vänster om mej så växer det små Stenmurklor. Jodå jag fick ost.

 

Jo vi tänkte att vi skulle fortsätta åt det här hållet. Har kommit till min Sörmlandsledsetapp och det finns 

säkert viktiga saker som måste kollas. Skulle vi inte alls enligt tråkmatte.

 

Lekte med Sigrid som tröst. Måste lära matte att ta hänsyn till våra behov.

 

Eftersom Sigrid är min assistent fick hon jobbet att kolla att spängerna är bra.

 

Jag kollade Vattentjuvens framfart. Bedrövligt återstår bara en liten pöl här, fast nu lät jag bli att kissa i den

och hjälpa till med påfyllningen.

 

Detta är viktigt, här ska vi alltid ha nåt gott. Fyrbenta etappledaren med assistent vid markeringsstolpen.

Fick ost.

 

Här hittade matte jobb. Fast det klipptes en massa sly i höstas så måste det göras igen. Alltså ska sekatören

med nästa gång.

 

Detta är en godisstubbe. Med tur så kan det växa köttbullar eller korv i den. I dag fanns det bara vanligt

godis. Men Sigrid rotade runt bland löven och hittade allt.

 

Jag fick leta jag också, hittade en hel del. Kolla Sigrids min hon försöker se ut som om hon inte alls länsat 

stubben på en massa alldeles nyss.

 

Men vad sjutton??????? Jag skulle dricka lite här och trodde att Sigrid skulle samma sak. Hon försvann snabbare

än blixten.

 

Mitt i bilden bland träden skymtar hon. Helt plötsligt var hon fågelhund och på jakt efter ett par änder.

Självklart så misslyckades hon.

 

Av otillåten andjakt blir man skitig om benen. Men det hade en stor fördel att Sigrid såg ut så här.

 

Vi fick gå och bada. Mycket skönt och Sigrid fick rena ben igen.

 

Fast hon är ganska galen i bland. Självklart letade hon upp sin extremt viktiga grop för att gräva mer.

Nu svor hon åt mej, inte ens jag fick vara nära den där fullkomligt ointressanta gropen.

 

Struntar väl i gropar, jag badade mer istället.

 

Vi passade på att ta en massa skoj rejs.

 

Hade det varit ljud till denna bild så hade ni hört avgrundsmorr och vrålskäll. Sigrid såg nämligen nåt som

var livsfarligt.

 

Detta är det livsfarliga, en säck över nåt okänt. Sigrid vägrade dessutom gå fram och titta.

 

Perfekt Prylaffären var öppen. Titta vilket fint mottagande vi fick.

 

Ännu bättre fick en smarriga tuggben. Jag smällde i mej mitt.

 

Sigrid smällde i sej sitt också. sen var det dags att gå hem. Slappade ett par timmar.

Gick en eftermiddagsrunda och hälsade på i Rosa elefantaffären.. Lämnade hem Sigrid och hörde de där 

hemska orden Ses på måndag. Tråkhelg alltså.

Fast i morgon ska jag visst åka nånstans där jag aldrig varit.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards