wilmablogghund

Alla inlägg den 14 april 2021

Av Wilma Border collie - 14 april 2021 18:02

Hämtade som vanligt Basse i morse. Vi bestämde oss för att vi skulle ta ett rejält morgonspring, alltså drog vi på en rejäl runda på Basses ägor. Skönt med en uppfriskande rejäl springtur, mattes åsikter är inget att bry sej om, vi gillar morgonmotion.

Hem till mej för frukost, vi var hungriga efter motionsrundan. Funderade på vad vi skulle göra idag, enligt tråkmänniskan kunde vi ha en lite lugnare dag. Såna är fullkomligt onödiga.

 

Hamnade i Sparreholm vid Hembygdsgården. Väldigt länge sen vi var här och vi vill till nya ställen varje dag.

 

Lång tid av frånvaro och det kan ha hänt massor. Alltså fullt upp med att kolla allt.

 

Bryggkoll det är viktigt det. Tänk om den inte är bra.

 

Bäst att kolla om Båvens vatten är gott också. Det var precis lika gott som det brukar vara. Begriper inte varför matte pratade om att jag krånglade till saker.

 

Lika bra att smaka på det på andra sidan också. Tänkte att det kanske var annorlunda där. Men det var lika bra.

 

Provade bänkarna, de var lika bra godisbänkar som de brukar vara.

 

Dålig bild men matte påstod att Sädesärlan är ett riktigt vårtecken. Fullkomligt ointressant eftersom den inte ville umgås med oss.

 

Gott om bryggor så vi kollade nästa. Inget fel på den heller, är ett viktigt hundligt uppdrag detta.

 

Det syns inte så bra men jag premiärbadar tassarna. Nja väntar nog et tag till med mer sånt för det var lite för kallt.

 

Den här ganla eken brukar vara bra. Nu lyckades Basse tränga sej in först. Brukar växa godis här och enligt honom så fanns det.

 

Tur!! Han hade missat eller så hade det bildats nytt för jag hittade jag också.

 

Grejade med en massa annat och lekte en del. Heter man Basse så gäller det att ta krångligaste vägen ner från stenarna. Mer spänning att halka ner via blöt mossa.

Så sa matte att vi skulle till bilen och att shopping väntade. Ordet shoppa gjorde att vi fick bråttom.

 

Bara det att vi var övertygade om att hon lurat oss. Detta är soptippen i Flen och här finns inte vårt bästa shoppingställe. Skulle dumpas en massa saker här.

 

ÄNTLIGEN !! Vi var inte blåsta på shopping, vi har faktiskt inte fått shoppa på många månader. Enligt matte lögn för det var inte så länge sen. Jag plockade självklart ut lösgodis medan Basse flirtade med en liten valp.

 

Så varesegoda, ni kan äta upp smulorna jag plockade ut åt er. Lille valpen bara 11 veckor var mycket imponerad av mina kunskaper. Men jag visar aldrig nån annan hund hur man öpnnar de där locken.

 

Ja vi vill köpa de där benen, måste du ställa så korkade frågor?? För övrigt vill vi shoppa massor med annat så vi kan ta hand om ditt kort.

 

Tack snälla Magnus för utsökt shoppinggodis som vanligt. Ursäkta den snåla människan som bara lät oss köpa mer revben, den andra benen och nåt mer. Borde få shoppa loss helt fritt.

Åkte hem, trodde att vi skulle få revben men de hamnade i frysen. En annan dag fick vi höra.

Trist eftermiddagsrunda, inga vi känner ute.

I morgon blir det en bra dag säjer matte men hon berättar inte vad vi ska göra.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards