wilmablogghund

Alla inlägg den 25 april 2021

Av Wilma Border collie - 25 april 2021 17:59

Sån där trist ensam morgonrunda följt av passa dörr i flera dagar.

 

Så äntligen ordening i tillvaron och jag har vunnit bollen som Basse trodde att han skulle ha.

 

Sprang ett ärevarv med min vinst, egentligen bara för att reta Basse som finns precis utanför bild och tror att han ska sno tillbaka den.

 

Nu kommer det en bil, borde innebära att det är nån kompis på väg till oss.

 

Mycket trevligt både Selma och Aussie Gimli kom. Hälsade självklart välkomna ordentligt.

 

Sorry men bollen är fortfarande min. Spelar ingen som helst roll att ni är två, det går inte att överlista mej.

 

De tröttnade och lekte med Selma och Molly istället. Faktiskt så gömde jag bollen för jag kom på att jag skulle en massa annat viktigt.

 

Hade kommit ett helt gäng till och nu drog det ihop sej till flockspring och sånt går inte att missa. Desto större flock desto roligare spring blir det.

 

Ingen fara, Basse tänker inte äta upp Fido. Det ser ut så här när de leker bara.

 

Blev mer skoj spring också, bäst att passa på för när som helst kan människorna börja prata om de korkade påhitten åka hem. Vi vet minsann hur opålitliga de är.

 

Blåste enligt människorna svinkallt idag också, men det bekommer inte oss hundar. Basse han längtar minsann efter att våran plaskdamm ska fyllas. Men det lär få vänta ett tag till säjs det.

 

Rozzo som provade att åka fyrhjuling förra helgen, tränade idag igen. Han är en riktig stjärna på det nu. Åkte en lång bit tillsammans med Bassehusse.

 

Verkar vara ett intressant gruppsamtal på gång. Bäst att vara med, vi har alltid massor med viktiga saker att avhandla till skillnad från människornas tråkprat.

 

Kan väl hända att jag har en boll, men Basse har frisbeen som jag nog nehöver. Blev mycket skoj jakt innan vi bytte saker med varandra.

 

Snälla Rozzomatte, vi är hungriga, har du nåt så vi orkar en stund till??

 

Vi fick så vi orkade fortsätta. Basse snodde stora gröna bollen men jag tog Gimli till hjälp för att återta den. Samarbete mellan oss hundar är alltid bra. Lyckades komma över bollen och Gimli som är ung fick en del tips om hur man gör.

 

Nånstans i luften ovanför Molly är det en boll som hon ska fånga. Hon lyckades självklart.

 

Nu har eländet börjat. Hundar släpas i väg av sina människor. Tog ett sista ryck för nu tar det många månader innan det blir lördag igen.

 

Sista tråkrutinen, släppa in Basse i hans hus. Onödigt enligt oss. Men vi ses i morgon och då kan vi morgonspringa alltså precis om det ska vara.

Åkte hem och sov, gick på trist eftermiddagsrunda.

I morgon kommer vi visst att ha tassarna överfulla enligt matte, låter väldigt bra eftersom vi gillar upptagna hunddagar.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards